Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes 914 6.0D ciężko odpala

19 Lut 2011 11:26 4154 12
  • Poziom 8  
    Witam
    Mam Mercedesa 914 z 1995r. o pojemności 6 litrów i od jakiegoś czasu mam z nim mały problem. A mianowicie mam wrażenie, że paliwo cofa się i przez to silnik ma ciężko zapalić, szczególnie przy niskich temperaturach. Silnik zasilany jest pompą bosch-a. Wymieniłem w niej zawór zwrotny paliwa i zaworek w pompce paliwa służącej do odpowietrzania układu zasilania. Wymieniłem wszystkie filtry paliwa i wyczyściłem odstojnik pompki, a następnie sprawdziłem szczelność przewodów paliwowych. Wszystkie te zabiegi na nic się nie przydały bo silnik nadal po odstaniu 24h ma ciężko zapalić. Nie wiem co mam dalej robić. Może ktoś miał podobny przypadek lub potrafi pomóc? Mam jeszcze małą prośbę gdyby ktoś posiadał w postaci elektronicznej książkę do mercedesa 914 lub 814 to bardzo bym prosił o udostępnienie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Witamy Kolegę na forum.Paliwo dobrej jakości?Podgrzewacz paliwa występuje?Jeśli tak to dochodzi do niego prąd?
  • Poziom 8  
    Witam
    Paliwo już jest dobrej jakości i jutro z rana będzie próba. Jeśli pomoże to ok jeśli nie to będziemy szukać dalej.
    Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Podgrzewacza nie ma ale o ciśnieniowym przyspieszaczu kąta nic nie wiem. A jak mogę to sprawdzić?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Ok dzięki za informację jutro to sprawdzę :-)
  • Poziom 8  
    Witam

    Pompa nie ma podciśnieniowego przyspieszacza konta wtrysku więc to nie on jest przyczyną problemu. Pompa ma wolne obroty regulowane gazem ręcznym (na lince). Auto po odstaniu 24 godz. nie może odpalić na własnych akumulatorach (akumulatory są w bardzo dobrym stanie) musi zostać ładowany i dopiero przy pomocy prostownika odpali. A np po 2 do 3 godzinach odpala bez większego problemu nawet przy -10.
    A czy wypalony zawór ssący będzie przeszkadzał przy rozruchu tylko zimnego silnika czy przy każdorazowym rozruchu?
    W załączniku zdjęcie pompy.
  • Poziom 16  
    Kolego może Ty po prostu masz problem z rozładowywaniem akumulatorów na postoju przez np radio?Jest rozłączana klema na czas postoju?Ps.Używaj przycisku PISOWNIA bo konto to w banku.Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Tak klema jest rozłączana na postoju.
  • Poziom 8  
    Wtryski są po regeneracji i auto odpala jak dawniej problemu już niema. Wszystkie wtryski lały nie wiem czy to normalne ale tak było. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Mam podobny problem z odpalaniem na zimnym gdy temp.spada nizej niż 4st.C (na+).Wtryski są nowe.Po uruchomieniu silnik przez kilka sekund nie moze wejść na obroty - brakuje mu paliwa. Ręcznie pompką paliwową (tez nowa) nie mozna odpowietrzyć pompy oraz w zwiazku z tym usłyszeć zaworu pompy wtryskowej.W układzie jest powietrze.Wymieniłem przewody , uszczelki itp.Obiawy ponoć wskazują na uszkodzenie w pompie wtryskowej dawki rozruchowej która jest zbyt uboga ale czy to może powodować zapowietrzenie.?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mam podobny problem z odpalaniem na zimnym gdy temp.spada nizej niż 4st.C (na+).Wtryski są nowe.Po uruchomieniu silnik przez kilka sekund nie moze wejść na obroty - brakuje mu paliwa. Ręcznie pompką paliwową (tez nowa) nie mozna odpowietrzyć pompy oraz w zwiazku z tym usłyszeć zaworu pompy wtryskowej.W układzie jest powietrze.Wymieniłem przewody , uszczelki itp.Obiawy ponoć wskazują na uszkodzenie w pompie wtryskowej dawki rozruchowej która jest zbyt uboga ale czy to może powodować zapowietrzenie.?