Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Zafira Z18XE błąd P0130 odczyt danych

myron7 19 Lut 2011 12:36 15269 12
  • #1 19 Lut 2011 12:36
    myron7
    Poziom 8  

    Witam.
    W samochodzie pojawia się "engine check" i występuje błąd P0130.
    Wymieniona została sonda lambda (ta pod maska) niestety auto bez zmian.
    Wklejam poniżej logi z op-coma z nadzieja ze da się z nich coś więcej wywnioskować.
    Z góry dziękuję za każda pomoc.

    Błąd:
    P0130 - O2 Sensor 1 Open Circuit
    (04) - Not present

    Na biegu jałowym (zimny silnik):

    Battery Voltage 14.1 V
    Main Relay Active
    Fuel Pump Relay Active
    APP Sensor 1 (Accelerator Pedal Position) 0.96 V
    APP Sensor 2 (Accelerator Pedal Position) 0.47 V
    Calculated Pedal Position 0%
    TP Sensor 1 (Throttle Position) 0.71 V
    TP Sensor 2 (Throttle Position) 4.31 V
    Calculated Throttle Position 9%
    Throttle Position Idle
    Engine Speed 1.325 RPM
    Mass Air Flow Sensor 1.55 V
    Mass Air Flow Sensor 29 kg/h
    Coolant Temperature 4.33 V
    Coolant Temperature 18 °C
    Intake Air Temperature 2.63 V
    Intake Air Temperature 9 °C
    Tank Sensor 7.84 V
    A/C Information Switch (Air Conditioning) Inactive
    A/C Pressure (Air Conditioning) 340 kPa
    Brake Switch 1 Inactive
    Brake Switch 2 Inactive
    Clutch Switch Not Programmed
    Vehicle Speed 0 km/h
    Cruise Control Tip Switch Not Programmed
    Cruise Control Not Programmed
    Vehicle Speed in Cruise Control Range Not Programmed
    Fuel Tank Ventilation Valve 2%
    Knock Control Inactive
    Intake Manifold Valve 1 Inactive
    B1S1 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 1) Active
    B1S1 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 1) 412 mV
    B1S1 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 1) Rich
    B1S2 O2 Sensor Heater (Bank 1 Sensor 2) Inactive
    B1S2 O2 Sensor (Bank 1 Sensor 2) 412 mV
    B1S2 Air/Fuel Ratio (Bank 1 Sensor 2) Lean
    O2 Sensor Loop Open
    B1 Short Term Fuel Trim (Bank 1) 0
    A/C Relay (Air Conditioning) Inactive
    A/C Cutoff Mode (Air Conditioning) System OK
    Malfunction Indicator (MI) On
    Service Vehicle Soon (SVS) Indicator Off
    Engine Speed 1.325 RPM
    Desired Idle Speed 1.312 RPM
    Idle Speed Offset Cold Start
    Vehicle Acceleration 0.0 m/s2
    Ignition Dwell Angle 2.0 ms
    Injector Time 4.9 ms
    Ignition Spark Angle -5.2 °CA
    B1 Knock Sensor Signal (Bank 1) 0.4 V
    Knock Retard Cylinder 1 0 °CA
    Knock Retard Cylinder 2 0 °CA
    Knock Retard Cylinder 3 0 °CA
    Knock Retard Cylinder 4 0 °CA
    Relative Engine Load 31%
    ETC Limp Home Mode (Electronic Throttle Control) Inactive
    Electronic Throttle Control Learn Counter 0
    Fuel Tank Ventilation Valve Inactive

    0 12
  • #2 19 Lut 2011 13:05
    autoas
    Poziom 42  

    Takie logi to głupoty...
    Masz gaz zamontowany?
    Czy błąd wraca po skasowaniu?
    Czy masz napięcie odniesienia z ECU na wtyczce sondy?

    0
  • #3 19 Lut 2011 13:08
    myron7
    Poziom 8  

    autoas napisał:
    Takie logi to głupoty...
    Masz gaz zamontowany?
    Czy błąd wraca po skasowaniu?
    Czy masz napięcie odniesienia z ECU na wtyczce sondy?


    Nie
    Tak - od razu
    Nie

    0
  • #4 19 Lut 2011 13:17
    ele5
    Poziom 26  

    Nie,tak,nie..... - od razu, wybijamy sie i służymy pomocą...

    0
  • #5 19 Lut 2011 13:18
    autoas
    Poziom 42  

    No to skoro nie masz napięcia to go szukaj

    0
  • #6 19 Lut 2011 13:21
    ele5
    Poziom 26  

    Sonda
    Wiązka
    ECU
    TY krótko to my krótko....

    1
  • #7 19 Lut 2011 13:25
    myron7
    Poziom 8  

    ele5 napisał:
    Nie,tak,nie..... - od razu, wybijamy sie i służymy pomocą...


    Ok:
    Nie, nie posiadam zainstalowanej instalacji gazowej.

    Tak, blad wyskakuje od razu po resecie.

    Nie wiem czy mam napiecie. Myslalem, ze pytanie dotyczylo wartosci napiecia.

    Przepraszam ze urazilem kolege krotkimi odpowiedziami. Od dzis obiecuje odpowiadac pelnym zdaniem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    ele5 napisał:
    Sonda
    Wiązka
    ECU
    TY krótko to my krótko....


    Czyli krotko mowiac miernik i jechane?

    Czy blad moze dotyczyc sondy za katalizatorem?

    0
  • #8 19 Lut 2011 13:55
    tzok
    Moderator Samochody

    Sonda 1 to regulacyjna, przed katalizatorem. Masz przerwaną wiązkę lub uszkodzony sterownik.

    1
  • #9 19 Lut 2011 16:39
    myron7
    Poziom 8  

    tzok napisał:
    Sonda 1 to regulacyjna, przed katalizatorem. Masz przerwaną wiązkę lub uszkodzony sterownik.


    Dzieki za odpowiedz.

    Czy jestem w stanie zwyklym miernikiem sprawdzic ktory kabelek jest przerwany?

    Gdzie moge znalezc wartosci dla poszczegolnych pinow?

    Z gory dziekuje.

    0
  • #10 19 Lut 2011 18:13
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 19 Lut 2011 19:15
    myron7
    Poziom 8  

    Motronic napisał:
    Czym to diagnozowałes?


    op-com

    1
  • #12 22 Lut 2011 11:36
    raffad
    Poziom 9  

    witam, fajnie ze znalazlem taki temat bardzo podobny, podlacze sie - wlasnie pracuje nad oplem zafira 1,8 benzyna, 99 r silnik x18xe1, wymieniona zostala sonda lambda, (jest tylko jedna sonda) po tym jak wyskoczl blad p0131, i po sprawdzeniu sondy "na piechote". Po wymianie auto jezdzilo kilka dni bez problemow, nastepnie ponownie zapalila sie kontrolka silnika - blad p0130. Kontrolka nie pali sie stale tylko okresowo. Blad zostaje skasowany i pojawia sie po ponownym uruchomieniu silnika jak ostygnie. Czy moze miec na to wplyw uszkodzony tlumik za sonda lambda?

    3
  • #13 22 Lut 2011 13:14
    damdam

    Poziom 33  

    tłumik za sondą nic do niej nie ma, ale np pęknięty kolektor wydechowy już tak.

    -1
  Szukaj w 5mln produktów