Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1,8 szarpanie i strzały w kolektorze

kicu1982 03 Mar 2011 15:16 14524 52
  • #31
    haxxa
    Poziom 11  
    z 0,9 na 0,6mm. a co do świec NGK jak najbardziej zdają egzamin w Lagunie,przewody tak że NGK,bosch też mogą być sentech
    no ja akurat zmniejszałem na 0.7 -przy uszkodzonej cewce-do czasu przyjścia cewek, jeżeli instalacja jest ogarnięta tzn w miare możliwości przeglądy jak i terminowe zmiany świec kabli itd bardzo dobrze zachowuje sie oryginalny odstęp na świecach jeżeli wszystko gra. Przypuszczam że w Twoim wypadku kolego zmniejszenie szczeliny na świecy pomogło by w taki sposób,że wtedy iskra waliła by normalnie na świece ale licz sie z tym że i tak jeżeli to cewka to w pewnym momencie zostanie ona tak uszkodzona że tak Ci j... że nie pozbierasz obudowy filtra :)
    Polecam tą strone co podałem ,jeśli chodzi o Renault
  • #32
    kicu1982
    Poziom 9  
    Wyczytałem w katalogu że BP6ESZ dedykowane do tej laguny oraz BP6E które ja założyłem maja przerwę 0,8.Teraz nie wiem czy zmieniać te odstępy jedni piszą że tak inni że zostawić.
  • #33
    haxxa
    Poziom 11  
    zostaw tak jak mają 0,1 nic sie nie bedzie działo
  • #34
    kicu1982
    Poziom 9  
    A wiec zostawiam tak jak jest,i czekam na te nieszczęsne cewki.Odezwe się jak juz przyjdą.pozdro
  • #35
    kicu1982
    Poziom 9  
    Witam.Cewki nie doszły ale mam pytanko.Czy takie objawy może powodować czujnik temperatury czy raczej nie ma wpływu na prace silnika na gazie .?
  • #36
    haxxa
    Poziom 11  
    w termostacie masz 2 czujniki-biały i zielony. Zielony jest od wskazań temp. na desce,biały natomiast jest od ssania,czyli prostymi słowami działa Ci jak silnik jest zimny. Nie od tego
  • #37
    kicu1982
    Poziom 9  
    No dzięki.A już denerwuje się że to nie będą te cewki i już szukam innych przyczyn :(.Jak to nie będą one to chyba oddam to auto w profesjonalne ręce.Może majatku nie stracę
  • #38
    haxxa
    Poziom 11  
    wystrzały są spowodowane uszkodzeniem układu WN ,na bp jak Ci chodzi?
  • #39
    kicu1982
    Poziom 9  
    tak jak pisałem.Po przejechaniu paru kilometrów szarpie szczególnie przy gwałtownym przyspieszniu.po pozostawieniu na wolnych obrotach słychać nie równą prace i przy tym pufanie z wydechu
  • #40
    haxxa
    Poziom 11  
    cewki kolego ,99% przy obciążeniu silnika,przy jezdzie szarpie,tak jak by zanik mocy chwilowy a na LPG wystrzały :)
  • #41
    kicu1982
    Poziom 9  
    Witam.A wiec tak.Cewki doszły(używane)zamontowałem jedną i na benzynie jest ok spaliny maja zapach spalin chodzi równo ale na gazie niestety traci moc i szarpie strzałow już nie ma.Czy strzały mogły coś wydmuchać w instalacji chyba bez gazownika sie nie obedzie.Jeszcze zmienię to druga cewke może to pomoże aczkolwiek wątpie
  • #42
    haxxa
    Poziom 11  
    tylko regulacja Ci została i w droge :)
  • #43
    kicu1982
    Poziom 9  
    Czyli do gazownika i powinno grać nie ma już sensu zmieniać tej drugiej cewki czy tak?
  • #44
    haxxa
    Poziom 11  
    jak jedziesz i nagle dasz mu w .... to dławi sie ,strzela czy leci do przodu bez problemu?
    Jeżeli jest wszystko ok to możesz zmienić jak już masz ale nie koniecznie,a regulacje tak jak najbardziej do gazonika. A jak masz zamiar długo latac ta furą to dowiedz sie ile Cie skasują za dokładkę komputera do lpg ;)
  • #45
    kicu1982
    Poziom 9  
    Przy przyśpieszaniu zadławi się i po chwili jedzie dalej ale już nie strzela jak wcześniej a na pb jest juz dobrze nie pufa i chodzi równo
  • #46
    pip75
    Poziom 9  
    kicu1982. Jeżeli wszystkie zabiegi związane z wymiana cewek, przewodów, świec zawiodły a piszesz że dławi się na 2 - rozumiem że kuleje to sprawdź ciśnienie na cylindrach gdyż różnica pomiędzy nimi nie może być za duża. Jeżeli ona występuje to koszt wymiany, naprawy jest stosunkowo spory.
  • #47
    haxxa
    Poziom 11  
    czyli przydławia Ci sie na lpg ,to kolego regulacja. Zawsze trzeba ogarnąć na początku Bp ,jak na benzynie chodzi ładnie bierzesz sie za gaz :)
    Masz Laguna 1.8 8v na pełnym wtrysku,no one nie za bardzo dobrze znoszą inst Igen,pasuje ona lepiej do Laguny mono :) Ale da sie tak latać,spotkałem sie z wieloma opiniami i jak sie dba tak sie ma,ogólnie instalacja WN jak i filtry itd przy tej instalacji muszą być nie naganne ;)
  • #48
    kicu1982
    Poziom 9  
    No dobra to wybiorę się do gazownika zobaczymy co powie.pip75 wystraszyłeś mnie troche z tymi cylindrami.Mam nadzieje ze to nie w moim przypadku.
  • #49
    haxxa
    Poziom 11  
    cylindry raczej nie,było by odczuwalne podczas jazdy nawet na bp. No i jak bedziesz u gazownika to zobaczy czy Ci gdzies czegos przy okazji nie wywaliło
  • #50
    kicu1982
    Poziom 9  
    Dobrze dziękuje za cenne porady.Nie powiem żeby ten silnik był pierwszej świeżości swoje "na kulane" ma żeby wyśrubować z nie go jakąś nową moc rzeczywiście trzeba by było niezły remont zrobić aczkolwiek chyba najgorzej jeszcze nie jest tak jak pisałem na benzynie szarpanie i dławienie ustało.
  • #51
    haxxa
    Poziom 11  
    czy silnik jest wydmuchany ,mozna sprawdzić "domowym sposobem" na chodzie odkręć wlew oleju jak bedzie pluł i wył jak odkurzacz to faktycznie już pod umiera :)
  • #52
    kicu1982
    Poziom 9  
    Witam.Tak jak pisałes haxxa odkręciłem ten wlew i rzeczywiście wychlapuje olej.Już chyba nic z niego nie będzie będe się musiał go pozbyć :(
  • #53
    haxxa
    Poziom 11  
    tzn olej bedzie chlapał ,masz tam wałek,zawory ;) ale kwestia tego czy wyje jak odkurzacz :) i tak to nie jest w 100% sposób na sprawdzenie stanu silnika,możesz zacząć od sprawdzenia ciśnienia na cylindrach itd.
    No ale najpierw ogarnij wystrzały :)