Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1,8 szarpanie i strzały w kolektorze

19 Lut 2011 15:16 14386 52
  • Poziom 8  
    Witam.Mam problem z moim autkiem w/w w aucie mam instalację gazową 1 generacji .Parę dni temu w trasie usłyszałem pod maską strzał szybko zlokalizowałem skąd się wydobył poniewaz pourywało mi zaczepy w obudowie filtra powietrza przełączając na benzynę próbowałem wrócić do domu ale niestety auto zaczęło szarpać, tracić moc przy gwałtownym przyśpieszaniu powoli bez dynamiki udało mi sie wrócić.Poskładałem jakoś obudowę uszczelniłem ją porządnie posprawdzałem czy sa jakieś nie szczelności w pobliżu filtra zmieniłem świece Na drugi dzień po odpaleniu przez jakieś 10 minut jazdy było ok.póżniej problem się powtórzył w kolejny dzień to samo teraz strzały na gazie słychać raczej w okolicach kolektora Sprawdziłbym szczelnośc właśnie kolektora ale nie wiem jak sie za to zabrać .Gdy samochód jest zimny to jest dobrze na gazie i na benzynie.Moje pytanka są takie.Czy może to być jakaś wspólna usterka czy to raczej zbieg okolicznośći że na gazie i na benzynie nie pracuje tak jak powinno.Jeżeli chodzi o kable WN to sprawdzałem niby przebić i iskier nie ma ale jak nimi poruszam to "świecą".Nie mam za bardzo kasy żeby tak wszystko od razu powymieniać ale może któs ma jakieś pewniejsze sugestie co jest najbardziej prawdopodobne czyba że bez mechanika /gazownika się nie obędzie .Jeśli coś nie tak napisałem to wybaczcie ale jestem początkującym forumowiczem
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 30  
    Jeżeli twierdzisz że przewody "świeca" cokolwiek to oznacza to odpal samochód wieczorem i wtedy zobaczysz jak pięknie skaczą iskry po silniku.
    Przewody pewnie będziesz musiał wymienić, niestety szkłem tyłka nie wytrzesz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Z dwiema cewkami.Iskry są ,ale tylko przy poruszaniu przewodami.Nie dotykając ich nic nie widać
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 30  
    A jak jedziesz to przewody się nie ruszają może.
    Jeśli masz jakiegoś znajomego mechanika to jedź, oni zawsze maja komplet powiedzmy serwisowy, podłączy i się upewnisz.
  • Poziom 8  
    Na pewno tak.Chodzi o to czy one mogą być przyczyną opisanej usterki.Czy po prostu muszę je wymienić dla zasady.Czy raczej to jakaś nie szczelność może za to odpowiadać np. przy kolektorze .Tak jak pisałem nie mam funduszy żeby tak po kolei wszystko wymienić metodą prób i błędów.A jeśli to jakaś drobnostka to może się uda jakoś samemu to zrobić jak już będe wiedział co to jest.Mogę dodać że po przełączeniu na benzynę(bo na gazie nie da się już jechać bez "efektów specjalnych :D") i zacznie tak szarpać to mam wrażenie spaliny śmierdzą jak w Syrence no i na postoju na wolnych obrotach też chodzi nie równo.Dobrze zrobie tak jak radzisz.Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to proszę o ich napisanie
  • Poziom 10  
    Kolego miałem to samo w megane 2.0 Przede wszystkim zmień przewody. Do gazu polecam NGK.Te śmieszne cewki które też mogą być przyczyną. I wreszcie po trzecie zmniejszenie przerw w świecach. Mechanik powiedział żeby ustawić na 0.6mm ale ja zmniejszyłem "na oko" i z podanych wyżej napraw to o dziwo zdecydowanie najwięcej pomogło! Więc może zacznij od trzeciej opcji, gdyż to nie pochłonie żadnych kosztów.
  • Poziom 8  
    Ok dzięki za porady zmienie przewody i ustawie świece.Mam nadzieje że to pomoże bo patrząc po innych forach na podobne(nie takie same)problemy uzytkowników po wymianie przewodów nie za bardzo im to pomagało .Pewnie zaraz mój temat zniknie
  • Poziom 9  
    witam ja mam dokładnie te same objawy, inny samochód ale tak samo sie zachowuje, także jak uda się mi rozwiązać problem napiszę, jak coś wymyślisz to też sie pochwal !

    pozdro
  • Poziom 8  
    ok byłbym bardzo wdzięczny.Niestety jestem teraz tak zapracowany że nawet nie mam czasu kupić tych przewodów a co dopiero założyć.Napisz jeśli coś wymyślisz
  • Poziom 16  
    strzały w kolektor ssący w samochodzie zasilanym LPG I i II generacji zawsze są skutkiem uszkodzenia układu zapłonowego. Detonacja następuje najczęściej jeżeli na jednym z cylindrów w cyklu pracy silmnika zabraknie iskry (uszkodzony przewód, cewka lub świeca i iskra ucieknie gdzieć na bok), przy drugim cyklu pracy silnika zgromadzony gaz na danym cylindrze zdetonuje za bardzo, ogień przedostanie się się do kolektora ssącego i zapali się w nim gaz. Często również stara instalacja (twarde membrany) podają zbyt ubogą mieszankę co skutkuje, że samochód jest bardziej podatny na takie detonacje.

    Napewno trzeba zacząć od wymiany przewodów i świec zapłonowych. Jeżeli przy poruszeniu przewodów zapłonowych następuje przeskok iskry, to przy jeździe i dodawaniu gazu na 1005 w tym miejscu iskra będzie uciekać na bok.
    Najłatwiej sprawdzić to spryskując kable wodą.

    www.iwexauto.pl
  • Poziom 8  
    Witam.No i mam problem z głowy.Wymieniłem przewody i jest ok.Co się okazało musiałem jeszcze kupić 2 zestawy przewodów .Poprzedni właściciel tak przy kombinował że wymieniając cewkę wstawił troszke inną chyba od nowszej laguny.Miałem wybór albo cewka albo drugi zestaw przewodów.Ważne że działa teraz tylko czekać na następna usterkę :).Pozdrawiam i dziękuje za pomoc
  • Poziom 11  
    laguny miały montowane 2 rodzaje cewek męskie i żęskie ale i tak bedzie Ci latała
  • Poziom 8  
    mam jeszcze jedno pytanko .Czy teraz koniecznie muszę wyregulować instalację LPG u gazownika?
  • Poziom 16  
    Nie ma takiej potrzeby. Instalacja pod wpływem złego stanu układu zapłonowego nie rozregulowuje się.
    Pozdrawiam

    www.iwexauto.pl
  • Poziom 8  
    Witam .Niestety strzelanie na gazie powróciło .Na benzynie jest dużo lepiej.Nieraz na dwójce lekko się zadławi.Nie wiem już co wymienic żeby było dobrze
  • Poziom 16  
    tak jak pisałem poprzednio musi być sprawny układ zapłonowy. Może warto jednak podjechać do poważnego zakładu i niech sprawdzi ktoś kto się na tym zna. Może cewka jest zepsuta.

    Wszystki strzały na LPg spowodowane są układem zapłonowym.

    Pozdrawiam
    Wojciech Bielenin
    www.iwexauto.pl
  • Poziom 11  
    Tak jak kolega pisze, układ musi byc w stanie praktycznie idealnym. To jest Igen a wiedz najprostrza inst gazowa,ze śrubą podleć do gazownika-podłaczy Cie pod analizator i wyreguluje Ci skaład mieszanki. W lagunach przerwa na świecach musi być i ma byc 0,9. Musisz lecieć od świec-kable i cewki to muśi grać.
    Kwestia tez tego typu że mogą byc tak że zawory do regulacji,chodz to byś czuł po dynamice jazdy
  • Poziom 8  
    Rozumiem.Mam zamiar jeszcze pojechać na szrot i kupić cewke do podmiany.Czy można jakoś sprawdzić gołym okiem czy któraś w moim aucie jest do wymiany,czy po prostu podmienić najpierw pod jedną póżniej pod drugą
  • Poziom 11  
    raczej nie określisz zużycia cewki na oko, załóż na szrocie daj mu w ... i będzie wszystko jasne. Miałem kiedyś ten sam problem,z taką samą Laguną-też inst.na śrubę i strzały w kolektor
  • Poziom 8  
    Chodzi o to że mam 2 cewki w aucie.Jeśli kupie jedną to czy w razie czego będzie pasowała pod jedną i pod drugą .czy wejścia (gniazda)na montaż cewek są takie same?.Już chciałbym żeby to było to bo już mi psychika siada przez to auto.Dobrze że chociaż ściśle pomogliście mi określić że to coś z zapłonem.
  • Poziom 30  
    Pisałeś wcześniej że masz dwie różne cewki.
  • Poziom 11  
    kicu1982 napisał:
    Chodzi o to że mam 2 cewki w aucie.Jeśli kupie jedną to czy w razie czego będzie pasowała pod jedną i pod drugą .czy wejścia (gniazda)na montaż cewek są takie same?.Już chciałbym żeby to było to bo już mi psychika siada przez to auto.Dobrze że chociaż ściśle pomogliście mi określić że to coś z zapłonem.

    Jeśli chodzi Ci o przewody które dostarczają zasilanie do cewek to tak
  • Poziom 8  
    Mam dwie różne ponieważ poprzedni właściciel musiał wstawić od nowszej laguny.Rzeczywiście wejścia na mocowanie muszą być takie same starszych i nowszych.ale raczej chodzi mi o to czy dzieli sie je na prawe i lewe czy coś takiego.Po prostu nie wiem która z nich ewentualnie jest padnięta i kupując nową muszę kupic np prawa albo lewą czy to wszystko jedno.Wybaczcie jeśli gmatwam temat ale chciałbym wiedzieć żeby kasy w błoto nie wyrzucać
  • Poziom 11  
    Cewki są takie same.Zmień też przewody i świece.
  • Poziom 30  
    Voltran polecam lekturę całego tematu.

    Kicu1982
    Nic nie gmatwasz jedź na szrot i spytaj czy mają oba rodzaje cewek, i spytaj czy pozwolą ci sprawdzić. Wydaje mi się że poza gniazdem między cewkami niema różnicy.
  • Poziom 11  
    nie ma żadnych różnic jedynie w końcówkach -męskie/żeńskie. Ale nie jestem pewien co do uzwojeń w środku ale też mi sie zdaje że są takie same,tak że lecisz na szrot i zamień na chwile i heja :),co do świec zrób tak jak pisałem zostaw taką przerwe jak jest oryginalnie 0,9-inst lpg powinna ładnie chodzić na świecach ngk dokładniej BP6ESZ takie są do laguny
  • Poziom 8  
    Co do świec to kupiłem BP6E bo takie były wstawione wcześniej,pewnie następny karygodny błąd zrobiłem :/.Najwyżej kupie BP6ESZ.a jeśli chodzi o cewki to byłem na szrocie i nie mają nic takiego,więc pozostaje allegro.Zamówiłem ale to zapewne troche potrwa zanim przyjdą
  • Poziom 11  
    wejdz na strone producenta i sprawdz świece do laguny 1.8 Ty chyba masz 95KM i będą te co Ci podałem,no ale dla pewności sprawdz sobie. Jak masz miernik to sam sprawdz sobie cewki ,ewentualnie "domowymi" sposobami odłączaj kable po kolei i zobaczysz po reakcji silnika-proponuje tak że kolego zajżeć na tą stronke bo Twój problem dotyczył masy ludzi- http://renaultlaguna.pl/forum/index.php
    Pisałeś też że jak ruszasz przewody idą iskry,a więdz też do wymiany-nic takiego nie moze mieć miejsca przy LPG,tak samo filtry powietrza ,gazu ale to uporaj sie najpierw z wybuchami. Kiedyś przerabiałem Lagune z Igen na II -śruba daje dawke praktycznie tą samą czy to przy przyspieszaniu czy na wolnych,natomiast komputer dawkuje Ci gaz w zależności od obciążenia silnika-to tak prostymi słowami. Ale nawet na śrubie nie ma prawa strzelać...
  • Poziom 14  
    Witam
    Jeśli chodzi o świece to radzę kupić odpowiednie dla zasilania gazem.
    Różnią się od zwykłych odstępem elektrod który jest znacznie mniejszy.
    Dzięki mniejszemu odstępowi iskra przeskakuje odrobinę wcześniej , przy niższym napięciu i nie niszczą się przewody WN ani cewki.
    Dla tak prymitywnej instalacji radzę zmienić odstęp z 0,9 na 0,6mm.
    Radzę uważać przy montażu świec bo wiele z nich uszkadza się podczas niefachowego montażu.
    Uważam też że każdy kto ma auto na gaz powinien sobie zafundować odpowiednią książkę co pozwoli po jej przyswojeniu zaoszczędzić sporo pieniędzy i czasu.

    pozdrawiam
    ED11