Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Błąd "ad blue" Volvo fh 2007 440

Godfather1982 25 Feb 2011 22:40 30419 45
  • #31
    miko34
    Level 14  
    witam, co tu z tobą zrobic , zadajesz pytania nie na temat ,nie róbmy bałaganu bo wątek ciekawy jest a zarazem ad blue system w pl jest ciężki do przetrawienia mechaniką. To wszystko co napisaliśmy na temat ad blue naprawdę nie jednemu pomoże .Jeśli masz jakieś inne pytania załóż nowy wątek . Pozdrawiam --miko.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #32
    Julia Chmielewski
    Level 9  
    Witam !!! Jestem tu nowa i również mam problem z ADBLUE z VOLVO FH 440 2008r. Wyskoczył błąd grzałki przewodu adblue, po czym zaproszono mnie do serwisu i wymieniono całego "pająka"-wszystkich przewodów od adblue na gwarancji. Przy odbiorze samochodu wyswietlił się błąd układu adblue . Po ponownym podłączeniu kompa szybko zdjagnozowali, że oryginalnie żle oznaczono przewody, tym samym musieli odłączyć i podłaczyć prawidłowo wraz ze zmianą kolorów. Zaznaczam że przed wymianą "pająka" adblu funkcjonowało bez zarzutów jedynie jak przyszedł mróz to wyskoczył błąd grzałki po czym jak wczesniej pisałam auto pojechało na serwis. Od tej pory adblue nie działa serwis rozkłada ręce wspominając o awarii pompy. Czy złe podłączenie przewodów mogło spowodować awarię pompy adblue?
    Pomocy!!!

    Dodano po 2 [godziny] 48 [minuty]:

    Witam ponownie!!! Auto wyjechało z serwisu , podobno było zapowietrzone, mechanik rozebrał filtr (ten duży) poprawił coś przy przewodach i adblue zaczęło działać. Testował go ok godz i ciśnienie na pompie cały czas trzymało 5bar po unieruchomieniu pompa spuszczała ciśnienie ,a po ponownym uruchomieniu ciśnienie znowu rosło do5bar. Wszystkie błędy zniknęły mam nadzieję ,że na dłużej bo już od listopada walczymy z tym problemem.
  • #33
    Godfather1982
    Level 9  
    Witam. Mam pytanie odnośnie problemu z Ad Blue. W czerwcu zapalił mi się błąd systemu Ad Blue.
    Od tamtej pory raz na dwa, trzy tygodnie zapala się ten sam błąd, po czym za jakieś dwie godziny gaśnie. Ale gaśnie tylko przy odpalonym silniku. Jeżeli zapali się błąd i powiedzmy za pół godziny staję i gaszę auto to po ponownym odpaleniu błąd jest dalej aktywny(nawet jeżeli to trwa dzień lub dwa). Jednak jeżeli znowu odpalę auto i przejadę około dwie godziny to błąd gaśnie i na jakiś czas jest spokój. Błąd nie ma wpływu na moc ani spalanie, jednak czasami się ukazuje i boję się, że któregoś dnia już nie zniknie. Kody błędu to
    MID 128 PPID270 FMI 2 OBD
    MID 128 PSID46 FMI 2 OBD.

    Czy ktoś się orientuje co mogą oznaczać te błędy i dlaczego się wyświetlają i znikają? Dzięki wszystkim za pomoc.
  • #34
    boss130
    Level 18  
    Obydwa błędy dotyczą czujnika NOx .

    Pierwszy to :Czujnik NOx - sporadyczne lub niewłaściwe dane.

    Drugi : Usterka wskazania NOx - błędny odczyt .
  • Texa PolandTexa Poland
  • #35
    Godfather1982
    Level 9  
    Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym czujnikiem nox. Czyli co tam się dzieje? I jak to naprawić?
  • #36
    boss130
    Level 18  
    Być może korozja lub chwiejny styk we wtyczce od czujnika , może gdzieś przewody się przetarły . To wszystko może być odpowiedzialne za fałszowanie , bądź błędny odczyt danych z tego czujnika . Albo sam czujnik ma jakąś sprytną usterkę .
    Zacznij od sprawdzenia przewodów i wtyczki/wtyczek .

    Powodzenia .
  • #37
    Godfather1982
    Level 9  
    Dobra a w którym miejscu jest ten czujnik i ile jak coś on kosztuje?
  • #39
    Godfather1982
    Level 9  
    Ale w którym miejscu to się znajduje przy aucie bo nie kojarzę tego. Wymieniałem kiedyś grzałkę tą pojedyńczą i filtry w pompie ale takiego elementu nie kojarzę. Dzięki.
  • #40
    boss130
    Level 18  
    Nie rozumiem ... Nie wiesz , gdzie masz tłumik w swoim Volvie ?? Uruchom wyobraźnię :D
  • #41
    Godfather1982
    Level 9  
    No tłumik wiem gdzie mam ale nie wiedziałem że to jest przy tłumiku. Zaraz idę zobaczyć czy to znajdę. To widać bez problemu, czy trzeba zdjąć obudowę?
  • #42
    boss130
    Level 18  
    Z ilustracji wynika , że jest zamontowany na tłumiku (pomiędzy wydechem , a ramą ) A czy jest on osłonięty , to szczerze nie pamiętam .

    Powodzenia ... idę na wybory :D
  • #43
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Idą nowe (2 seria) kampanie na oprogramowanie Adblue, zalecam przyjazd do serwisu! W 80% przypadków usterek czujnika NOx pomaga. Zwiększa się np. tolerancja czujnika.

    Ja już byłem na wyborach dawali encyklopedię i trzeba było skreślić 1 kandydata :D
    W następnych będzie książka telefoniczna B-)
  • #45
    Godfather1982
    Level 9  
    Czujnik znalazłem. Poruszałem nim i do dzisiaj spokój. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.
  • #46
    AMP WIECZOREK
    Level 9  
    Ostatnio miałem problem z czujnikiem NOx, (Volvo FH13 440km 2008). Odczepiłem kostke i popsiukałem elektrokontaktem i czujnik działa. W serwisie powiedzieli, ze oczywiście czujnik do wymiany.