Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Błąd "ad blue" Volvo fh 2007 440

Godfather1982 19 Lut 2011 22:11 25652 45
  • #1 19 Lut 2011 22:11
    Godfather1982
    Poziom 9  

    Witam.
    Volvo nie było parę dni odpalane. Dzisiaj rano odpaliłem przejechałem się trochę i było wszystko ok. Podniosłem kabinę, opuściłem. Po paru minutach znowu odpaliłem auto i wyskoczył mi błąd "ad blue".
    Tutaj jest treść: "AdBlue System error. Visit workshop." I drugi komunikat " High emissions! Engine derate".
    Wiem co znaczą te komunikaty ale nie wiem co może być ich przyczyną i jak je naprawić?
    Czy tylko serwis może wykasować te błędy i czy możliwe, żeby to był tylko błąd komputera?
    Może ktoś już się z tym spotkał.
    Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc.

    0 29
  • Sklep HeluKabel
  • #2 20 Lut 2011 13:16
    arti1987
    Poziom 17  

    kolego spotkałem się kilka razy że wystarczy odłączyć akumulator na jakiś czas . wtedy komputer gubi pamięć i błędy przestają być wyświetlane . Jeśli to nie pomoże to spisz kody mid i wrzuć je tutaj

    0
  • #3 20 Lut 2011 13:35
    Godfather1982
    Poziom 9  

    A jak spisać te kody mid. Muszę podłączyć auto do kompa? Ja widzę tylko te komunikaty. Gdzie znajdę te kody i czy da się to zrobić bez serwisu? I na ile rozłączyć akumulator?

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 20 Lut 2011 14:25
    arti1987
    Poziom 17  

    Musisz poszukać w menu komputera te kody da się spisać bez wizyty w serwisie . My w renaultach rozłączamy na godzinkę i jest ok .

    0
  • #5 20 Lut 2011 19:10
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Może jakaś drobnostka, czujnik, zawór, kampania, młotkiem nie naprawisz. Zapraszam do serwisu! Kontakt na PW.

    1
  • #6 20 Lut 2011 23:07
    olimoto
    Poziom 8  

    po podniesieniu kabiny poruszyles przewody a jesli to bylo na mrozie moglo dojsc do przerwy w przewodach sieci can od ad blue nie grozne ale trzeba to sprawdzic jesli przewody sa ok problem sam zniknie po kilkakrotnym odpaleniu silnika

    1
  • #7 21 Lut 2011 01:15
    miko34
    Poziom 13  

    Witam , spróbuj odpalic auto i rozgrzac do temperatury powyżej 80c . pozdrawiam --miko.

    1
  • #8 21 Lut 2011 17:45
    Godfather1982
    Poziom 9  

    Te kody błędów to
    1 MID 128 PPID 275 FMI 1 OBD wyświetlone 61 razy
    2 MID 128 PSID 103 FMI 5 wyświetlone 20 razy

    1
  • #9 21 Lut 2011 21:28
    miko34
    Poziom 13  

    Witam, nic nie napisałeś czy silnik był uruchomiony i rozgrzany do temperatury powyżej 80c . Przysłałeś kody błędów ale zapomniałeś napisac active or inactive .Ja jakoś znalazłem czas na to , żeby poszuka czegoś dla ciebie kolego . Za co często mi się obrywa jeszcze od moderatora , jak mi się czasem podczas tego pomagania niechcący coś więcej chlapnie jęzorem .Ale żeby tak pomógł albo co to zapominają heheh. mało inwencji od was to ode mnie też wysyłam PrtSc -iny am mogły byc pełne info wraz z wszystkimi kodami do volvo. Pozdrawiam --miko.

    mid 128 ppid 275 fmi 1 jest na tym co podesłałem opisane in English .
    (Od siebie nic nie dodam, nie napisałeś czy rozgrzałeś silnik)

    mid 128 psid 103 fmi 5 musisz posprawdza podłączenia ele. na wężach adblue hose heater backflow inlet -wąż ogrzewany elektrycznie , sprawdź czy gdzieś adblue czegoś nie zniszczyło.

    Błąd "ad blue" Volvo fh 2007 440 Błąd "ad blue" Volvo fh 2007 440

    Zapomniałem napisac , że nawet jeśli uda ci się to naprawic to i tak czeka cię wizyta w serwisie lub u kogoś kto ma komputer do diagnostyki volvo. Ponieważ na wyświetlaczu będzie migac pomarańczowa lampka engine menagement light.

    0
  • #10 21 Lut 2011 21:38
    Godfather1982
    Poziom 9  

    Dzięki wielkie za pomoc miko. Silnika jeszcze nie rozgrzewałem bo nie miałem kiedy. Błędy sczytał mi kolega. Oba są aktywne. Jutro będę przy aucie i je rozgrzeje. Myślisz że może się to samo naprawić przy samym rozgrzaniu silnika?

    0
  • #11 21 Lut 2011 21:47
    miko34
    Poziom 13  

    Powiem tak , na bazie mam 70 sztuk volviaczy wszystkie 2007 i 2008 rok. Mieszkam w U.K. tu mrozów takich jak w PL są to najstarsi górale nie widzieli max -7c .Przy tej temp. ponad połowa miała problem z adblue . Po rozgrzaniu silnika prawie z wszystkich błędy znikały ,paliła się tylko lampka o której wspomniałem , mam kompa z programem więc nie było problemu wykasowac ten błąd. Napisz mi jeszcze czy volvo straciło na mocy podczas tego jak wyskoczył ten błąd adblue .

    0
  • #12 21 Lut 2011 21:56
    Godfather1982
    Poziom 9  

    A możesz mi bardziej szczegółowo napisać które kable mam posprawdzać i gdzie one się znajdują? A przy okazji napisałem coś na pw. A co do mocy to nie jestem pewny bo to było na parkingu. I nie jeździłem nigdzie po tym.

    0
  • Pomocny post
    #13 21 Lut 2011 23:06
    miko34
    Poziom 13  

    Na to pytanie podałeś za mało detali odnośnie twojego auta , na przyszłośc jak pytasz czy wiem jaki jest kolor twojego volvo to poproszę vin numer, kod silnika .Wtedy ci powiem czy palisz w aucie czy nie . Wysyłam ci dokument pdf zobacz na stronie 23 tam jest pokazany ten wąż o którym mowa w kodzie błędu . Wąż wychodzi z pompy adblue jest oznaczony nr. 3 backfow inlet


    Na pw od ciebie nic nie mam...

    1
  • #14 21 Lut 2011 23:35
    Godfather1982
    Poziom 9  

    Numer vin to YV2AS02A28B495313. W którym miejscu jest ta pompa i dzięki za wszystko? Kodu silnika nie znam.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Z tego co się dowiedziałem to można ten kabel sprawdzić miernikiem. Możesz mi napisać w jaki sposób?

    0
  • #15 22 Lut 2011 17:37
    Godfather1982
    Poziom 9  

    Kabel sprawdzony. Jest przerwany. Na mierniku nie wskazuje kompletnie nic. Jest to podgrzewacz ad blue który idzie od wtrysku do gniazda koło pompy. Kolor wtyczki zielony a kolor opaski czarny. Długość około półtora metra. Czy ktoś się orientuje gdzie i za ile można takie coś naprawić, I czy w ogóle to dobry pomysł naprawiać to? Dzięki za pomoc.

    0
  • #16 22 Lut 2011 20:42
    miko34
    Poziom 13  

    Witam , no widzę ,że znalazłeś ten wąż .Węża nie naprawisz wymiana na nowy ,czyli pewnie tylko serwis ceny nie znam . Jeśli zdecydujesz się na wymianę samemu to pamiętaj o zachowaniu przesadnej czystości z czynnikiem adblue , wszystkie przewody kostki zabezpiecz przed kontaktem z adblue. Po wymianie niemusisz podłączac komputera i tu ci się upiekło , ja by co to pytaj jak czegoś nie wiesz ,pozdrawiam --miko.

    0
  • #17 22 Lut 2011 21:38
    Godfather1982
    Poziom 9  

    Ktoś inny mi mówił że tylko serwis może usunąć ten błąd plus tą pomarańczową lampkę z dołu z lewej strony na zegarach.
    Jesteś pewny że nie trzeba jechać na serwis?

    0
  • #18 22 Lut 2011 22:39
    miko34
    Poziom 13  

    No tak błąd który jest następstwem uszkodzonego węża ad blue i jest zapisany w ecu trzeba wykasowac podpinając komputer. Sam ci o tym pisałem wyżej , w ostatnim poście chodziło mi o to, że prace typu wymiana węża nie wymagają podpinania komputera. Dodam więcej nawet wymiana pompy ad blue nie wymaga podpinania komputera , jeśli oczywiście nie ma zapisanego błędu w ecu. Więc jeśli czujesz się na siłach , możesz sam wymienic wąż a do serwisu tylko na wyłączenie lampki engine menagement .W ten sposób zaoszczędzisz kasy bo chyba nie po to się tu produkuję , jeśli ty chcesz teraz jechac do serwisu załatwic całą sprawę.

    0
  • #19 23 Lut 2011 10:01
    Godfather1982
    Poziom 9  

    Wąż już mam wyciągnięty i nie po to się tyle męczyłem i produkowałem żeby teraz jechać do serwisu. Wymienię przewód wypukam zbiornik i wymienię filtry. I mam nadzieję że wszystko będzie dobrze. Jakaś podpowiedź jak najłatwiej powyciągać te filtry i wypłukać zbiornik? I czy można gdzieś dostać ten przewód taniej niż w serwisie? Oczywiście nowy. Dzięki.

    0
  • #20 23 Lut 2011 17:35
    Godfather1982
    Poziom 9  

    Jeszcze jeno pytanie odnośnie sprawdzania tego przewodu. Jak kupię nowy przewód i podłączę go do miernika to powinien on wskazywać jak dobrze pamiętam 13 ohmów mimo nie podłączenia do wtrysku, czy najpierw muszę go podłączyć do wtrysku? Dzięki.

    0
  • Pomocny post
    #21 23 Lut 2011 19:41
    miko34
    Poziom 13  

    Witam , nie wiem czy nie po czasie odpowiadam , podoba mi się twoje podejście do tematu . Wysyłam załącznik jak ogarnąc całe czyszczenie zbiornika ad blue . Pamiętaj ZDROWIU I BEZPIECZEŃSTWIE , informacje po angielsku jak nie rozumiesz czegoś pytaj kolego , jeśli nie rozpoczołeś jeszcze prac to radzę zaopatrzyc się w rękawiczki ochronne takie gumowe cienkie. Pytałeś o rezystancję węża nie będę strzelac nie pamiętam , ale to co napisałeś 13ohm to rozsądnie wygląda wartośc , do pomiaru oporności nie musi byc podłączony wąż . Jak chcesz sie upewnic jaka jest odpowiedna rezystancja to ja sobie odpinam drugi przewód mierzę rezystancję na dobrym i tym sposobem stara głowa nie musi pamiętac .Pytałeś o cenę niestety nie znam cen teraz w PL , mieszkam od 5 lat w U.K. (no niestety nie było pracy dla mnie w PL ) ale myślę ,że to teraz w całej EU ceny powinny by podobne , jutro w pracy luknę z ciekawości jaka cena ,jak kupisz to porównamy ceny. Pozdrawiam --miko.

    0
  • #22 23 Lut 2011 20:13
    Godfather1982
    Poziom 9  

    Dzięki wielkie. Pomogłeś. Pozdrawiam.

    Dodano po 17 [minuty]:

    A to adblue jest aż tak niebezpieczne? Jak by poleciało gdzieś traszkę na osłonę tych przewodów to czym to przemyć dla pewności i bezpieczeństwa? Ciepła woda będzie ok?

    0
  • Pomocny post
    #23 23 Lut 2011 20:33
    miko34
    Poziom 13  

    Ciepła woda z mydłem.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Niebezpieczne jest ale chyba pic tego nie będziecie :D ,dasz radę widzę ,że bystry jesteś .Po zakupie węża i podczas montażu nie zaginajcie go pod jakimś ostrym kontem ze względu na oplot (grzałka) .Po wyłączeniu zapłonu przed przystąpieniem do prac przez chyba 10 sekund słychac buczenie pompy ad blue, jest to czas kiedy pompa cofa czynnik znajdujący się w niej z powrotem do zbiornika(wtedy pompa teoretycznie powinna byc pusta) .Po ucichnięciu pompy odepnij minusową klemę i do dzieła ,browary dopiero po robocie nie w trakcie :D .

    0
  • #24 24 Lut 2011 21:06
    Godfather1982
    Poziom 9  

    Problem rozwiązany. Nie bez walki ale jakoś się udało. Miko a znasz się coś na cb? Potrzebuje jakieś w miarę dobre i tanie na międzynarodówkę. Jak się znasz to z jaką anteną? Jeszcze raz dzięki za pomoc i pozdrawiam.
    I jeszcze jedno pytanie odnośnie jazdy do serwisu i kasowanie tego błędu. Po wymianie przewodu i wyczyszczeniu zbiornika wszystkie błędy włącznie z tą lampką z lewej strony na dole zgasły. Na zegarach nie ma żadnych błędów. Czy w takiej sytuacji też muszę jechać i coś kasować?

    0
  • #25 24 Lut 2011 21:40
    miko34
    Poziom 13  

    Witam , przykro mi ale w kwestii CB nie pomogę ,to nie moja dziedzina .Jeśli można cię prosic, to napisz jakie ewentualnie problemy cię spotkały podczas wymiany węża ad blue i płukania układu . Chciałbym ,żeby było to dla innych ,na pewno w niedługim czasie komuś się przyda ten temat. Jeśli miałeś z czym problem to napisz a ja jeśli coś wiem to odpowiem od siebie.Jak będę miał czas to wrzucę listę podzespołów ad blue z numerami części . Po wymianie węża i płukaniu układu jakie błędy masz w ecu, ile zapłaciłeś za wąż?. Pozdrawiam --miko.

    0
  • #26 24 Lut 2011 22:16
    Godfather1982
    Poziom 9  

    Za wąż zapłaciłem prawie 1200 zł + dwa filtry do pompy ad blue prawie 300 zł. To są ceny netto. Co do wymiany przewodu to trzeba uważać przy odpinaniu ich od wtyczek. Na samym początku miałem z tym problem. Trzeba wciskać zatrzaski które się tam znajdują i z wyczuciem pociągać. Uważać żeby nic nie połamać bo to plastik. Ja to robiłem na parkingu także czołganie się pod autem. Samo zapięcie przewodu to już łatwizna. Co do wymiany filtrów to oba są pod pokrywą pompy z dołu. Kładziemy się pod samochód odkręcamy dwa mocowania pokrywy pompy(dolnej). Mamy tam dwa przewody od adblue. Jak leżymy głową w stronę przodu auta to z prawej strony mamy dużą czarną plastikową kopułę. Odpinamy od niej przewód adblue i przewód elektryczny i ją odkręcamy. Uwaga na oczy(tam jest adblue). W kopule w środku jest jest nakręcony duży filter. Odkręcamy go i nakręcamy nowy. W zestawie mamy także uszczelkę do tej kopuły. Zdejmujemy starą i zakładamy nową. Można ją lekko posmarować płynem aby się nie przytrzasnęła podczas przykręcania. Zakręcamy kopułę i jeden filter zrobiony. Pamiętać należy że kopuła jest plastikowa. Dokręcać z wyczuciem. Na lewo obok tej kopuły jest drugi przewód od adblue. Zdejmujemy go i w środku tej rurki z której zdjęliśmy przewód jest drugi malutki filter. Jest on taki niebieski. Widać go od razu. Należy go wydłubać. Ja to zrobiłem małym gwoździkiem. Wkładamy nowy i wszystko składamy. Co do zbiornika to przy zdejmowaniu przewodów od smoka trzeba pamiętać żeby nie rozlewać adblue na lewo i prawo. Zabezpieczyć końcówki najlepiej woreczkami. Przy smoku są cztery przewody + jeden z boku elektryczny. Dwa przewody są od adblue i dwa od płynu chłodzącego. Te od płynu najlepiej czymś zabezpieczyć żeby za dużo płynu nie uleciało. Mi trochę uciekło także dobra rada. Wcisnąć jakieś zaślepki w przewody a właściwie to jeden ten z prawej strony. Te przewody od płynu chłodzącego są zaciśnięte opaskami metalowymi także od razu wiadomo które to. Są gumowe. Zdejmujemy zbiornik. Smok się odkręca. Wyjmujemy go Zdejmujemy korek od wlewu i wyciągamy magnes. On jest na takie dwa klipsy. Widać je po bokach. Wylewamy ad blue jak coś zostało. Płukamy zbiornik ciepłą wodą. Nawet gorącą. Dokładnie suszymy go w środku. Ja to zrobiłem suszarką. Płukamy także smok i korek z magnesem. Składamy wszystko i cieszymy się czystym systemem adblue. Jeszcze można się bawić w czyszczenie przewodów od adblue ale nie robiłem tego bo jest za zimno i mogła woda w przewodach przymarznąć. Miłej zabawy.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Błędów nie mam wcale. Po wymianie przewodu i wyczyszczeniu zbiornika wszystkie błędy włącznie z tą lampką z lewej strony na dole zgasły. Na zegarach nie ma żadnych błędów. Czy w takiej sytuacji też muszę jechać i coś kasować?

    0
  • #27 24 Lut 2011 22:57
    miko34
    Poziom 13  

    No widzę ,że się spisałeś na medal po gratulowac . Jeśli błędów nie ma na wyświetlaczu to do serwisu nie musisz jechac , no tak to volvo twoje to fh ja na co dzień mam do czynienia z fm . Błędy masz na pewno w ecu choc na wyświetlaczu ich nie widzisz a spowodowane to jest tym ,że ad blue to nic innego jak system odpowiadający za ekologie i właśnie jego błędy, w pierwszej kolejności są zapisywane i wyświetlane jak coś nie halo z tym układem.Ecu ten błąd będzie przechowywał przez jakiś czas jako not erasable to informacja w razie czego dla serwisu ,że coś ostatnio było nie tak z tym układem, ale tym się nie przejmuj.Wydatek spory niema co gadac ale pocieszę cię że masz PRAWIE czysty układ i pompa będzie ci hulała . Wyobraź sobie teraz ile taka pompa kosztuje jak za taki wąż zapłaciłeś tyle kasy hmmmm. Dodam tylko ,że jeszcze przy tym twoim ad blue został wtrysk ad blue , no ale bym odbiegł trochę od tematu , napomknę tylko ,że wtryskiwacz można samemu wyczyści trzeba tylko wiedziec jak sie za to zabrac żeby więcej szkody nie na robic niż pożytku. Ty błędu wtryskiwacza nie miałeś to na razie daj sobie spokój . Pozdrawiam --miko.

    0
  • #28 24 Lut 2011 23:00
    Godfather1982
    Poziom 9  

    A z tym błędem w ecu to można tak jeździć? Jak krokodyle się podłączą to nic nie gadają jak widzą taki błąd?

    0
  • Pomocny post
    #29 24 Lut 2011 23:15
    miko34
    Poziom 13  

    Spoko ten błąd jest nie na desce rozdzielczej tylko w ecu i krokodyle nie mają nic do tego .Komputerem się nie podłączają krokodyle ,zresztą to jest normalne ,że błąd się zapisał w ecu raczej powinieneś się martwic jak gdyby się nie zapisał.Serwis też niema możliwości wykasowanie tego błędu przynajmniej bez głębszej ingerencji w ecu.

    0
  • #30 25 Lut 2011 19:48
    Godfather1982
    Poziom 9  

    A znasz się coś na elektryce w volvo. Kupuję lodówkę z kompresorem. Jest ona na 24 volty ale przez przetwornicę. Najlepiej jest pociągnąć z akumulatora czy jest jakieś bezpieczne miejsce w kabinie do podłączenia?

    0