Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chrysler VOYAGER 99 r. 2.4 L nie odpala

20 Feb 2011 10:10 8757 15
  • Level 9  
    Posiadam od pewnego czasu Voyagera ze skrzynią automatyczną.
    Autko normalnie jeździło i odpalało. Po postoju ok 2 tygodni i rozładowaniu się akumulatora coś się stało bo nie chce odpalić. Pryskałem pod maską widoczne złączki, przekaźniki i nic. Rozrusznik kręci ale nie załapuje.
    Sprawdzałem błędy poprzez odczyt z licznik, wskazało tylko cyfry 55 (z tego co wyczytałem oznaczające brak błędów), może dla tego, że się komp (ECU) zresetował (?), ponieważ stał przez ten okres z odłączoną klemą minusa.
    Może do jakiegoś kluczowego czujnika dostała się wilgoć albo zaśniedział (nie znam się na tym wiec pisze z nadzieję, że może ktoś miał podobny problem).
    Dodam jeszcze, że przy odpalaniu (podczas kręcenia) zapala się kontrolka od hamulców (wykrzyknik).
    Przed odpaleniem świeci się kontrolka oleju.
    Proszę o pomoc. Za nie fachowe słownictwo z góry przepraszam.
  • Conditionally unlocked
    trzeba sie pod dobrego kompa podpiac, bo tak to wrozenie z fusow
    pozdrawiam
  • Level 9  
    powiem szczerze, że o tym myślałem ale u mnie w okolicy nie ma nikt programu do chrayslera. Ogólnie to problem z amerykańcami. Może ktoś wytypuje jakąś usterkę, chętnie sprawdze, może akurat pomoże. Dziwny przypadek bo nic się nie stało mechanicznego bo stał w garażu, aż pewnego dnia nie odpalił. Może przy wymianie aku poszedł któryś przekaźnik?? jak je sprawdzić tzn gdzie przyłożyć plus a gdzie minus żeby usłyszeć "pyk", który z nich może powodować taką usterkę?? A czy niski poziom oleju może unieruchomić to auto??
  • Conditionally unlocked
    klem nie pomyliles oczywiscie?
  • Level 32  
    pinekd wrote:
    Rozrusznik kręci ale nie załapuje. b]


    :D :D czyli co ?

    co takiego jest w rozruszniku ?

    uczyli mnie że to "bendix"

    Dodano po 58 [sekundy]:

    macvir wrote:
    trzeba sie pod dobrego kompa podpiac, bo tak to wrozenie z fusow
    pozdrawiam


    rada idealna :D
  • Level 9  
    tzn. chodzi o to, że rozrusznik kręci słychać pąpę po przekręceniu kluczyka ale pomimo to silnik nie odpala (nie załapuje). Teraz to sam nie wiem co do tych klem, nie sądze, abym je pomylił, walczyłem z kablami rozruchowymi i zawsze jest ta możliwość błędu. Jak to poznać??

    Dodano po 4 [minuty]:

    Może ktoś odpowie na moje pytania postawione na początku? Z góry dziękuje.
    P.S. co mogło ulec uszkodzeniu przy teoretycznym pomyleniu klem (chociaż na to bym nie stawiał)?
  • Conditionally unlocked
    dlugo kreciles silnikiem? paliwo mogo zwietrzec, lub jest go za malo
    mala szansa ze cos sie wysypalo w ecu, masz kontrolke od immo (czerowna dioda) jak sie zachowuje?
  • Level 42  
    Tak jest - paliwo po dwóch tygodniach "zwietrzało" , odstaw te zioła!
    Pompę słychać po przekreceniu na zapłon , ale jak wtryski podają paliwo do cylindrów , iskra jest , coś jeszcze sprawdziłes?
  • Level 9  
    Paliwo dolewałem w pierwzym dniu jak próbowałem go odpalić ale nie pomogło. Kontrola od immo mruga to przytrzymuje przycisk z pilota i gaśnie ( wiec prawidłowo). Pompa buczy wiec powinno iść paliwo. Świec nie sprawdziłem czy mają iskrę. Czy niski stan oleju unieruchomi auto?? Może kto mi napize szybki schemat / opis od czego zacząć co sprawdzić żeby można było zdiagnozować usterkę lub wykluczyć niektóre ewentualności.

    Dodano po 2 [minuty]:

    czy niesprawność któregoś z przekaźników dało by taką usterkę?? jak je prawdzić i które?
  • Level 42  
    W tej sytuacji schemat szybki jest jeden - szybko ciągnąc do kumatego elektryka samochodowego. Sam tego nie ogarniesz!
  • Level 10  
    Również jestem na czasie naprawy Voyagera 2,4 z 97 roku. Po przejechaniu, od kupna 1500 km nagle zgasł i nie chce zapalić. Po przelutowaniu lutów na liczniku, poprawieniu wszystkich punktów mas dalej nie chciał się uruchomić (żadna lampka się nie świeci dłużej niż test). Postanowiłem sprawdzić impulsy na cewce zapłonowej i wtryskach. Zdziwiłem się ponieważ na wtryskach jest OK, a na cewce brak, poza tym sterownik wydawał piskliwy dźwięk jak by przetwornicy. Wymontowałem sterownik, znalazłem piny wysyłające sygnał do cewki i rozebrałem obudowę sterownika. Cała płytka zalana w żelu. Po usunięciu żelu (czas 8 godzin) i dostaniu się do elementów wraz z kolegą znaleźliśmy tranzystor który ma zwarcie na wszystkich nóżkach. Jeszcze nie wiem czy jest to właściwe podejrzenie gdyż jesteśmy na etapie poszukiwań tranzystora.
  • Level 10  
    Po nie udanych poszukiwaniach tranzystora i pewnych obserwacjach podobnego sterownika od wersji 6 cylindrowej stwierdziliśmy, że jest jeden tranzystor nie pracuje w naszym sterowniku. Przełożyliśmy go w miejsce uszkodzonego silnik zapalił od pierwszego razu. Po uruchomieniu prawie od razu wyszła na jaw przyczyna uszkodzenia sterownika, a mianowicie regulator napięcia w alternatorze. Ładuje w zakresie od 16 do 20V. Pozdrawiam i mam nadzieję że moje obserwacje się komuś przydadzą.
  • Level 14  
    Kolego zastanów się zanim coś mądrego napiszesz w przyszłości a teraz zacytuję to co napisałeś:
    prawie od razu wyszła na jaw przyczyna uszkodzenia sterownika, a mianowicie regulator napięcia w alternatorze. Ładuje w zakresie od 16 do 20V. Pozdrawiam i mam nadzieję że moje obserwacje się komuś przydadzą.

    Prawda jest taka , że samochody koncernu Chrysler - Jeep mają jeden system kontroli ładowania alternatora - to znaczy - regulator w sterowniku silnika i tak jest od bardzo dawna do chwili obecnej a w przypadku Jeepa od roku 1992 kiedy ta firma połączyła sie z Chryslerem . Więc gdzie był ten regulator napięcia w Twoim aucie ?
  • Level 10  
    Właśnie dzisiaj do tego doszedłem i przepraszam za wprowadzenie w błąd. Sytuacja jest następująca: Napięcie szalało na bardzo wysokim poziomie, dziś rozebrałem alternator i się właśnie zdziwiłem, że są tam tylko szczotki albo powinny być . Jeszcze go nie uruchomiłem po naprawie alternatora i nie wiem czy do końca brak szczotek jest przyczyną wysokiego ładowania. Jak żel w sterowniku ściągnie to w piątek go uruchomię. Czy w razie uszkodzenia układu regulacji napięcia mogę liczyć na pomoc w naprawie.
  • User removed account  
  • Level 9  
    Podłącze się do tematu.
    Mam również problem z napięciem w Voyagerze. Ze wstępnych diagnoz w serwisach powiedziano mi że może być to regulator napięcia który znajduje się w komputerze, w alternatorze go u mnie podobno nie ma. Niestety za naprawę komputera serwis chce 1500 zł więc jest to 1/4 całkowitej wartości samochodu. Jeśli mógłbym prosić o jakąś podpowiedź gdzie zacząć szukać w tym komputerze bo szczerze mówiąc nie mam na obecną chwilę pojęcia.