Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A4 Audi B5 Kontrolka oleju i falujące obroty silnika

20 Lut 2011 10:32 18575 26
  • Poziom 8  
    Po wymianie oleju pojawił się problem z kontrolką oleju, zapala się co jakiś czas z dźwiękiem na kilka sekund i gaśnie, przyspieszam a po zwolnieniu gaśnie jeśli jednak ponownie nie przyspieszam to aby zgasła muszę unieruchomić silnik i ponownie go odpalić, stan oleju jest prawidłowy, brak najmniejszych wycieków, olej 5w 40, przebieg 150000 km. Drugi problem to falujące obroty, na zimnym silniku nie są widoczne, ssanie działa prawidłowo, brak problemów z odpalaniem silnika, na zimnym potrafi kilka razy szarpnąć, gdy silnik się rozgrzeje pojawia się falowanie obrotów, nieznaczne bo plus, minus 100 obrotów licząc od 900, jest to delikatny objaw ale bardzo uciążliwy, zwłaszcza podczas ruszania, wtedy trzeba dać troszkę więcej gazu, jeśli chce się ruszyć delikatniej silnik zaczyna się jakby dławić, dodam, że mam nowe kable i świece, czujnik temperatury, termostat, pompę wodną, rozrząd, akumulator, filtr powietrza, przeciwpyłowy, oleju i paliwa, olej i ciecz chłodzącą, uszczelkę pod głowicą, pod kapą olejową oraz nowe zawory. Bardzo proszę o pomoc.
  • Poziom 27  
    Jeśli chodzi o kontrokę ciśnienia oleju, jeśli problem nie pojawiał się przed wymianą oleju to może być wadliwy filtr oleju, druga sprawa jaki filtr oleju zamontowałeś, jeśli filtrona to zmień na jakiś bardziej markowy, knecht lub man, jednak czytając dalej twojego posta zastanawiam się czy objaw nie pojawił się po wymianie uszczelki pod głowicą???
    I jeszcze jedna sprawa sprawdź manometrem ciśnienie oleju może po prostu siadł czujnik ciśnienia oleju.
  • Poziom 8  
    Filtr oleju KNECHT WAHLE OC 264, polecano mi go. Zaraz po wymianie oleju, zaczął się problem. Zapytam jeszcze czy możliwe bym wymienił olej na niewłaściwy lub po terminie? Czy ma to jakieś znaczenie? Z książki serwisowej wyczytałem, że olej to 5w 40 i użyłem Lotos ale nie jestem pewien czy dobrze zrobiłem, olej miał kończącą się ważność ale uznałem, że to nie środek spożywczy więc nic się nie stanie. Wracając do drugiego tematu, wydaje mi się, że falowanie obrotów miało miejsce już przed wymianą uszczelki pod głowicą, zaś sama wymiana była efektem naprawy gwarancyjnej po wymianie rozrządu, mechanik nie założył nowego napinacza i przestawił się rozrząd, następnie dokonał naprawy jednak nie jestem przekonany czy czegoś nie zrobił do końca dobrze, może po takiej awarii powinien coś jeszcze wymienić a chciał oszczędzić?
  • Poziom 8  
    Witam... minęło już kilka miesięcy wymieniono kolejny czujnik, zmieniłem olej na półsyntetyk i problem wciąż istnieje....
  • Poziom 29  
    Pytasz a nie podałeś typu silnika i roku pojazdu, Zrób podstawową diagnistykę .
  • Poziom 8  
    Rok 1997, silnik 1.6 Benzyna. Auto było w ostatnim czasie u wielu mechaników i nic nie wiedzą...
  • Poziom 17  
    a jakie masz ciśnienie oleju mierzył któryś z mechaników? Może pompa oleju dychła? Tak czy inaczej pomiar cisnienia oleju może coś wyjaśni.
  • Poziom 8  
    Falujące obroty to sprawa zamknięta... Ciśnienie oleju, sprawdzone, czujnik ciśnienia wymieniony trzy razy, auto wielokrotnie podłączane pod komputery, poziom oleju idealny, właściwie wszystko w normie... Dodam nową ważna informację, wydaje mi się, że już w momencie zakupu auto miało ten problem, uważam tak ponieważ kabel z czujnika był zdjęty, dopiero po wymianie oleju kabel wrócił na swoje miejsce... dlatego mylna informacja o tym, że defekt wystąpił po wymianie oleju... więc po tej wymianie zauważyłem po raz pierwszy usterkę której wcześniej zauważyć nie mogłem...
  • Poziom 17  
    Przy tym przebiegu silnik powinien być igła. Wracając do punktu wyjścia, nie wlałbym nigdy oleju Lotos. Musisz sprawdzić co jest z tym ciśnieniem dokładnie, żeby czasem silnik nie pokazał kolana...
  • Poziom 29  
    Czy napewno dobry czyjnik zamawiasz? bo tam jest kilka typów. Jakie ciśnienie oleju i przy jakich obrotach?
  • Poziom 8  
    Czujnik wykręciłem przed sklepem, kolejny wymienił jeden mechanik a ostatni jeszcze inny mechanik, nie wiem jakie jest ciśnienie, mechanicy twierdza zgodnie, że jest wszystko ok ale czemu tak się dzieje nie wiedzą... komputer tez nic nie wykazuje... Olej juz zmieniłem na Castrol GTX Magnatec ale nie pomogło, filtry również za każdym razem zmienione...

    Dodano po 4 [minuty]:

    Czasem jest tak, że kilka dni cisza, szczególnie jak jeżdżę pomału np w mieście, natomiast gdy silnik dobrze się rozgrzeje np na odcinku drogi 30 km to zaczyna się zapalać kontrolka oliwiarki... Często gdy gwałtownie zwolnię ale po dodaniu gazu pow 2 tysiące obrotów kontrolka gaśnie po czym po jakimś czasie znów się zapali... Zawsze gaśnie gdy wyłączam silnik... Czasem też sama gaśnie... Nie mam juz pojęcia...
  • Poziom 2  
    witam michalkonto mam do ciebie pytanie jak rozwiazales problem z obrotami i kontrolka oleju ja mam ten sam problem s tym ze kontrolka zaczela od nie dawna, a obroty juz i nie pamientam od kiedy mechanicy nie wiedza co s tym robic wszystko co mozna bylo sprawdzili i komp nic nie pokazuje niby jest ok , a obroty nadal faluja ,olej 5w/40 full 1.6 101km adp 1995r bardzo prosze o pomoc, z gory dzieki pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Witam. Jeśli chodzi o kontrolkę oleju to sytuacja bez zmian, nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje... Jeśli ktoś wie to proszę o informację. Natomiast jeśli chodzi o falujące obroty, to udało się rozwiązać... Otóż wymieniłem przewody, kopułkę, czujnik temperatury i w zasadzie to nie do końca pomogło ale troszkę tak, następnie przeczyściłem przepustnicę, wyregulowałem na komputerze i po jakimś miesiącu przyjęła się, problemu już nie ma. Być może podobnie będzie u Ciebie.
  • Poziom 2  
    witam ciesze sie ze tak szybko odpowiadasz , u mnie tez byla czyszczona i adaptowana kompem i nic zaplon ustawiali w zasadzie wszystko sprawdzili i nic , teraz proponuje mnie wgrac nowa mape ja nie wiem co robic bo sie obawiam ze po gorsze sprawe
  • Poziom 8  
    Poczekaj może za miesiąc lub dwa samo się wszystko ułoży jak u mnie.
  • Poziom 2  
    a z obrotami co znaczy ze troche pomoglo czyli co dalej faluja
  • Poziom 8  
    Trochę pomogło do czasu czyszczenia i adaptacji komputerowej przepustnicy, po ok miesiącu a nawet nieco więcej wszystko się ustabilizowało. Teraz jest jak należy.
  • Poziom 2  
    no to super i dzieki za info pozdrawiam
  • Poziom 1  
    witam mam problem z ciśnieniem oleju w a4 1.8t zaczne od tego że przy 2 tys obr. zapala się kontrolka oleju i słychac jak gra góra pompa olejowa nowa panewki nowe olej nowy wraz z filtrem była wymieniana uszczelka pod głowicą napinacz olejowy w głowicy też wymieniłem na inny nie mam już pomysłu. wycztałem gdzieś na forum o filtrze oleju że filtrona nie polecają a ja taki mam .czy to by miało taki wpływ na ciśnienie a i ktoś pisał o oleju że się rzadki robi a ja mam mobila mineralny to raczej nie mam naco zmienic.pozdrawiam.
  • Poziom 8  
    Ja zmieniałem filtry, i czujniki... Nic nie pomogło nadal zapala się...
  • Poziom 9  
    Witam kolegów.mam pytanko gdzie jest czujnik ciśnienia oleju w audi 1.6 adp?bo podobnie jak wam zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju.stało się to po pobycie u mechanika (elektryka samochodowego)pozdrawiam
  • Poziom 29  
    michalkonto napisał:
    nie wiem jakie jest ciśnienie
    i to jest błąd ,
    michalkonto napisał:
    auto wielokrotnie podłączane pod komputery,
    tym nie sprawdzisz piśnienia oleju,
    michalkonto napisał:
    szczególnie jak jeżdżę pomału np w mieście, natomiast gdy silnik dobrze się rozgrzeje np na odcinku drogi 30 km to zaczyna się zapalać kontrolka oliwiarki.
    , bo tam są dwa czujniki jede reaguje jak jest za małe ciśnienie powyżej 2500 obrotów silnika. Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Witam. W audi są dwa czujniki? Jak to? Ja wymieniałem tylko ten jeden aż trzy razy i nikt nie powiedział, że jest jeszcze jeden. Gdzie znajduje sie ten drugi wspomniany czujnik. Być może ten drugi będzie wadliwy. Pozdrawiam.
  • Poziom 29  
    Zmierz ciśnienie oleju i wtedy będziemy coś więcej wiedzieć. pozdrawiam
  • Warunkowo odblokowany
    A wiec panowie miałem dwa takie przypadki jakie opisujecie z kontrolka i okazało sie ze czujnik niskiego cisnienia był wkrecony w miejsce czujnika wysokiego cisnienia i ten drugi tez na odwrót. polecam kupic oba czujniki i manometr w reke i zmierzyc gdzie wysokie cisnienie tam czujnik wysokiego cisnienia a gdzie niskie cisnienie to czujnik niskiego cisnienia. ale radze jeszcze sprawdzic dokładnie kable czy gdzies czasem od czujnika nie jest przytarty i nie zwiera do masy
  • Poziom 11  
    Witam. Czy udało Ci się rozwiązać problem? Mam podobny z tym, że mój samochód (Seat Toledo 1,8 20V) ma przejechane dopiero 80 tyś. Ciśnienie (na gorącym silniku) biegu jałowego 2 bary, ciśnienie dla 2000obr/min 4 bary. Wymieniony filtr oleju na Mann, czujnik ciśnienia (w tym modelu jest tylko jeden), miska olejowa i ssak czyste. Problem pojawia się tylko na gorącym silniku po przejechaniu około 10 km.