Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Omega B 2.0 16v brak iskry, nowy czujnik wału, cewka dobra

20 Lut 2011 12:49 5288 10
  • Poziom 8  
    Witam!

    Sprawa wyglada tak, przekładałem silnik z Omegi z 1998 roku do Omegi 1994 rok, przy przekładce zostawiałęm starą instalkę, wiec czujnik wału korbowego, wałków rozrządu przełozyłem ze starego silnika. wszystko złozone do kupy, proba, bach nic, diagnoza początkowa brak iskry i paliwa, podmienione cewki i pompy paliwa, nic dalej to samo. Zczytałem błedy, 38 i 19

    38 - sonda była uwalona
    19 - czujnik połozenia wału tego nie było

    wiec postarałem się o nowy czujnik wału gm siemens za 250zł, na alumiowej stopce, taki jak stary, po założeniu lipa... krece krece, czasami na sekunde pojawi sie iskra, ale zaraz po tym blokuje silnik bo zalewa go paliwo..rozrząd dobrze ustawiony, zresztą tamten silnik chodził dobrze do konca w tamtym aucie... dwa razy po długim kreceniu udało mi się go odpalic w moim aucie....raz odpalił na pb...chodizło bardzo rowno....drugim razem na lpg, juz nie chodizł tak rowno. Podmieniłem tez czujnik połozenia wałków na inny ale nic to nie dało... Błagam panowie pomocy, bo pomysły mi sie skonczyły, a auto stoji u znajomego i blokuje mu garaz, Pozdrawiam Michał!
  • Moderator na urlopie...
    Najpierw sprawdż czy przy tej przekładce nie uszkodziłeś gdzieś wiązki elektrycznej. Piszesz też, że po dłuższym kręceniu odpala, więc jest ta iskra czy jej niema?
  • Poziom 29  
    A ten hall to orginał dałeś czy podrube ,miałem podobny przypadek i wyjmowałem dziada 2 razy do tego była klima /dojście wie kto robił jakie jest/ i dopiero auto zaczeło chodzić na orginalnym czujniku.
  • Poziom 27  
    Sprawdź czy nie przyciąłeś przewodu od czujnika położenia wału, kolega wyżej ma rację omega będzie chodziła tylko na oryginale simensa, ale napisałeś że takowy założyłeś, jeśli po dłuższym kręceniu (min 10 s) odpala to na bank uwalony czujnik położenia wału lub przerwana wiązka.
  • Poziom 8  
    tzn powierzchownie patrzac, instalacja jest nie uszkodzona...a czy da sie to sprawdzic jakos przez pomiar na kostce? samochód odpalił dwa razy....a tak to po kreceniu własnie powyzej 10s łapie ale nie odpala bo blokuje go paliwo, no wiecie, takie gwałtowne zatrzymanie... co do czujnika to otwierąłem go sam nowy z foli gm siemens, oryginał, wkładałem go z 5 razy....dojcie jest bardzo słabe...
  • Poziom 29  
    Oscyloskopem podejrzysz jak chcesz to podeśle jak powinien wyglądać oscylogram.
  • Poziom 31  
    Dwie sprawy:
    -odległość czujnika od koła fonicznego
    -porównanie kół fonicznych
  • Poziom 8  
    byłem dziś z drugim czujnikiem, i lipa to samo, czujnik tez nowy, tez oryginał .... czyli instalka....ktoś wie jakie powinny byc wartosci na kostce czujnika wału?
  • Poziom 26  
    Nie szukaj nic, problem który opisujesz to mi wygląda na to, że miałeś stary silnik na sterowniku simtec 5.6-1 a nowy silnik masz z samochodu ze sterownikiem simtec 5.6-5, albo na odwrót. Nie są zamienne, różnią się między innymi czujnikami na wale. Sprawdź to a potem dopiero zacznij szukać.
  • Poziom 8  
    eltron napisał:
    Nie szukaj nic, problem który opisujesz to mi wygląda na to, że miałeś stary silnik na sterowniku simtec 5.6-1 a nowy silnik masz z samochodu ze sterownikiem simtec 5.6-5, albo na odwrót. Nie są zamienne, różnią się między innymi czujnikami na wale. Sprawdź to a potem dopiero zacznij szukać.


    To ja wiem, tylko ze instalacja została moja stara czyli simtec 56.2 a i czujniki wałków rozrządu i wału korbowego zostały załozyone starego typu, tak aby sie zgadzało z komputerem :(
  • Poziom 26  
    To z komputerem się może i zgadza, ale co z tego jak nie czyta położenia wału. Bo na tych czujnikach jest za duża odległość od czujnika do koła. Najtaniej będzie przełożyć sterowniki i poprawić instalację ( nie trzeba całej ).