Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scenic 1.9dCi czy drivery wtrysków mają jakieś zabezpiecz.

saly 20 Lut 2011 14:48 2973 4
  • #1 20 Lut 2011 14:48
    saly
    Poziom 32  

    Auto trafiło do mnie bo chodziło jakby na trzy gary i gasło na wolnych obrotach. Znalazłem przetarte przewody sterujące wtrsykami, były poprzecierane i zwierały sie pokrywą zaworową, naprawiłem uszkodzenia i auto zaczeło normalnie pracować. Co dziwne objawy po kilkunastu km wróciły, ale tylko na chwile, za to kilka razy. Więc chyba te przetarte przewody nie miały związku z uszkodzeniem.
    Co ciekawe kiedy podpinałem się do auta kiedy chodził tak koślawo zero błędów, sterownik co dziwne nie notował nawet odpięcia wtryskiwacza. Parametry były w normie, przepływka ok, turbo ok, temperatury ok, ciśnienie na listwie 300bar na wolnych obrotach.
    Po naprawie uszkodzonych wiązek wtryskiwaczy, sterownik notuje już przerwy w obwodzie wtrysków.
    Nie wiem co robić obejrzałem dokładnie całe wiązki i nic nie znalazłem, uszkodzenie nie chce wywołać się u mnie w warsztacie, auto chodzi narazie normalnie.
    Czy ktoś miał coś pdobnego w tym aucie.

    Sterownik auta notuje co jedynie czasem błąd
    P1814 - Obwód sterowania zaworu EGR, wiązka jest ok, cewka zaworu też,sam zawór jest skręcony więc nie pracuje. Jest to wersja silnika gdzie EGR ma podłączoną tylko cewkę, potencjometr EGR nie jest podłączony do sterownika.

    0 4
  • #2 20 Lut 2011 20:07
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    uklad Cr to produkcja... delphi, bosch czy?

    0
  • #3 20 Lut 2011 20:15
    wojtekryba
    Poziom 32  

    wymień mu olej i "w rurę"

    wygląda na mechanikę

    lub ten wtrysk co nie pracował do końca dobrze padł

    0
  • #5 21 Lut 2011 18:00
    saly
    Poziom 32  

    Mam pytanie jak zrealizowane jest zasilanie wtrysków w systemie bosch, tam jest sterowanie wtryskami 70V.
    Dziś auto w końcu zaczeło świrować i zgasło.
    Podczas awarii wszystkie parametry w sterowniku ok, podczas próby rozruchu ciśnienie CR 300bar, temp. ok, brak błędów.
    i nie zapali.

    Dziwi mnie fakt że jak nie chce zapalić i świruje to można wypinać wtryski i nie zauważy że ich nie ma, a jak ostygnie i chodzi dobrze to od razu zapala lampke i informuje o przerwie w obwodzie wtrysków.
    Jak w sterowniku rozwiązane jest zasilanie wtrysków.

    Czy w sterowniku jest jakieś zabezpiczenie termiczne, zwarciowe driverów które sterują wtryskami.

    0