Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mantaż alarmu opel astra II - problem z ryglowaniem

20 Feb 2011 18:20 3999 16
  • Level 9  
    Witam.
    Może ktoś mi podpowie jak to zrobić. A mianowicie montuję do Astry G autoalarm "MINICAR 686H" z pilotem pod oryginalny moduł centralnego zamka. Próbowałem na różne sposoby, auto mogę zamknąć, funkcja komfort (domykanie szyb) działa ale ryglować mogę tylko z oryginalnego pilota do CZ w kluczyku.
    Podłączałem otwarcie do brązowo-białego a zamknięcie do brązowo-czerwonego przy CZ kostkaX62 i funkcję komfort do czerwono-niebieskiego kostkaX61. Czas reakcji impulsu z alarmu ustawiałem na 0,7s potem na 4s- otwieranie, zamykanie domykanie szyb działa ale ryglowanie NIE choć można wysłać drugi impuls z pilota alarmu.
    Potem otwarcie ustawiłem na przewodzie czerwono-białym z kostkiX61CZ a zamknięcie na czerwono niebieskim a funkcję komfort chyba na czarno-brązowym też z kostkiX61CZ. Próbowałem w pierwszej i drugiej opcji też bez funkcji komfort. Wszystko w pierwszej i drugiej opcji działa poza RYGLOWANIEM.
    Może ktoś wie jak podłączyć by i ryglowanie było z pilota alarmu???
    Z góry dziękuję za pomoc
  • Helpful post
    Level 23  
    przewod niebieski/czerwony -podwojny impuls pierwszy krotki zamyka a drugi dlugi 30sek rygluje+dociaga szyby, otwieranie bialy/czerwony
  • Level 9  
    Dzięki SKRZYNIA za podpowiedź
    Sprawdziłem to poprzez dołączeniu przewodu komfortu po paru sekundach, faktycznie działa drzwi się ryglują a szyby domykają. Ale ten alarm puszcza te dwa impulsy równocześnie, czy istnieje jakiś sposób na opóźnienie sygnału komfortu o parę sekund?
  • Level 43  
    Kabel zamknij odłącz a zamiast niego podepnij komfort
  • Level 9  
    Wtedy tylko zamyka i domyka szyby ale nie rygluje bo "komfort" podaje jeden 15s impuls
  • Level 9  
    I wymyśliłem :) Wykorzystałem przekaźnik odcięcia zapłonu, który był razem z zakupionym alarmem podpinając jako odcięcie funkcję komfort spiętą z czerwono-niebieskim przewodem zamknięcia, przewód zamknięcia i załączenia alarmu(zamknięcia) również podłączyłem do czerwono-niebieskiego a otwarcie do czerwono-białego. Jako impuls załączający przekaźnik dałem impuls + na kierunkowskaz ale że jest on za krótki to dodałem do przekaźnika diodę prostowniczą i kondensator 10000uF. W ten sposób wydłużyłem czas odcięcia na przekaźniku o jakieś 3s. W ten sposób uzyskałem dwa impulsy zamykania na czerwono-niebieskim przewodzie CZ.
    Teraz zamykając samochód po chwili mi rygluje i domyka szyby :)
  • Level 15  
    martom001 chciałem zapytać czy domykanie szyb już miałeś,czy coś robiłeś?Ba ja też zakładam autoalarm tylko bez pilotowy,ale nie mam domykania szyb i chcę coś wymyśleć na te szyby.
  • Level 9  
    Sprawdź kluczykiem w drzwiach kierowcy tzn. przekręć kluczyk zamykając drzwi i przytrzymaj, auto powinno się zaryglować a po chwili zamknąć szyby. Jeśli nie to zaprogramuj zamykanie przy włączonej stacyjne naciśnij przycisk CZ w kluczyku i trzymając zamknij szybę, operację tą powtórz z wszystkimi szybami. Jeśli twój alarm nie ma funkcji komfort to do CZ można dolutować moduł który spowoduje domykanie szyb z pilota. Koszt zmontowania takiego modułu to 2zł :)
  • Level 15  
    Jak przytrzymam kluczyk to szyby mi zamknie a z pilota nie zamyka.Jutro będzie pogoda to będę chciał założyć autoalarm proxima bezpilotowy pod kluczyk fabryczny tylko nie wiem czy wtedy będzie mi zamykać szyby z pilota.
  • Level 33  
    Jeśli ma funkcję komfortu to z całą pewnością.A na pewno ma.
  • Level 9  
    Przeczytaj w instrukcji czy ma funkcję komfort, ponadto nie wiem czy wiesz ale alarm bezpilotowy należy podłączyć plusami (czerwono/czarny-otwieranie i żółto/czarny-zamykanie). W lewym boczku jest moduł CZ i cienki przewód chyba czarno-szary to sterowanie kierunkami. A jeśli alarm nie ma domykania szyb to wlutuj moduł do CZ.
  • Level 15  
    Witam,dzisiaj planowałem założyć ten autoalarm,ale dziś mi się nie udało.Chciałem podłączyć przy centralce centralnego zamka,ale tam nie znalazłem przewodów od kierunkowskazów bo tylko tego mi tam brakło i by było ok,no i jeszcze przejście do komory silnika,ale z tym to bym sobie dał rade tylko te kierunkowskazy.No nic przeszłem na lewą stronę bo chciałem pociągnąć przewody do kierunków i znów problem z osłoną,przeszkadza mi dzwignia od maski.Jak zdemontować tą osłonę,czy najpierw muszę zdjąć tą dzwignię?Przy okazji sprawdziłem funkcję komfort,jest i działa z kluczyka,jak podłączam alarm plusami to zamykanie szyb z pilota nie działa.
  • Level 9  
    Żeby uprościć sobie pracę zdejmij tę dźwignię odpinając przed tym linkę. Dźwignia trzyma się tylko na zatrzasku i powinna łatwo się zdemontować. Przewód pod maskę przeprowadź przy tej lince, dostaniesz się do górnej grodzi gdzie jest siłownik wycieraczek, gdzieś na środku tej grodzi znajdziesz miejsce na zamontowanie syreny. kierunki to cienkie przewody czarno-biały i czarno-zielony, znajdziesz je jak zdemontujesz osłonę, jest tam rozpinana kostka i tam one są. Powodzenia
  • Level 15  
    Dzięki za odpowiedź,szkoda tylko że tych migaczy nie ma po prawej stronie już by było po kłopocie.Jeszcze takie pytanie.A co by było jak bym podłączył alarm minusami,a nie plusami.Domykało by szyby z pilota w tedy?
  • Level 9  
    Nie sądzę że istnieje możliwość podłączenia bezpilotówki minusami, ale nie wiem może ten ma taką opcję. Gdy podłączysz alarm plusami to i tak funkcję komfort podpinasz do czerwono-niebieskiego (-). Jeśli nie będzie domykać to zaprogramuj domykanie na nowo pilotem przy włączonej stacyjce.

    Dodano po 5 [minuty]:

    I jeszcze jedno, szyby się domykają po drugim naciśnięciu pilota zamknięcie (ryglowanie)
  • Level 15  
    Mój alarm ma że mogę podłączyć aktywny plus lub aktywny minus i teraz nie wiem czy podłączyć plusami (tak mam podłączone) czy minusami czy może plusami i minusami razem, oczywiście tam gdzie powinny być podłączone.A co do szyb to programowałem tak jak jest opisane wyżej,ale domyka szyby tylko z kluczyka z pilota nie chce domykać.

    Dodano po 34 [minuty]:

    martom001 wrote:
    W lewym boczku jest moduł CZ i cienki przewód chyba czarno-szary to sterowanie kierunkami.

    Nie wiem,ale chyba się pomyliłeś bo moduł CZ jest po prawej stronie i szukałem tam przewodów od kierunków i nie znalazłem.
  • Level 9  
    Rozumiem, że próbujesz domykać szyby podwójnym naciśnięciem pilota tj. ryglowaniem, jeśli nie działa to podłącz minusami montując alarm w lewym boczku. W wiązce wychodzącej z drzwi znajdziesz wszystkie potrzebne przewody i jak pisałem wcześniej przewody kierunkowskazów. Minusami będzie na pewno działać.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Możesz też wlutować do CZ moduł domykania szyb. Ja zanim założyłem alarm zrobiłem sobie ten moduł, wlutowując go tak by szyby się domykały przy podwójnym zamknięciu.