Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C3 ABS - czujnik przedniego koła

21 Lut 2011 09:57 6404 13
  • Poziom 35  
    Błąd wyczytany lexią: nieprawidłowy sugnał z czujnika lewego przedniego koła.
    Błąd daje się skasować, ale po przekroczeniu ~30km/h pojawia się znowu.
    W trakcie jazdy z podłączoną lexią widzi poprawnie prędkość wszystkich kół, aż do momentu zgłoszenia błędu, wtedy sterownik podstawia jakąś absurdalną wartość (ale tak chyba ma być).
    W związku z tym wykluczam problem z obwodem czujnika.
    Jak by to był stary grat z koronkami na przegubach, to wiadomo: pęknięta lub skorodowana koronka, zanieczyszczona opiłkami, za duż aodległość czujnika itp. Ale tu nie ma koronki, jest łożysko z pierścieniem magnetycznym.
    Czyli co, łozysko do wymiany ? Poza tym innych objawów niesprawności brak.. Spotkał się ktoś z takim problemem? Nie chce mi się łożyska w ciemno wymieniać ;)
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Mialem dokladnie tak samo jak opisujesz w peugeocie , mogles zrobic 10km bez bledu , moze to zabrzmi barbarzynsko ale zamien okablowanie przy sterowniku stronami i pojezdzij gdzes po podworku nie dawaj auta klijentowi potem z powrotem zamien na oryginal,wykluczysz ta metoda albo sterownik albo okablowanie razem z czujnikem i koronka w moim przypadku byl to czujnik niby sprawny ale nie sprawny ;)
  • Poziom 35  
    To znaczy? Rezystancja czujnika w u mnie w normie...
    Tam sam czujnik jest wymienialny ?
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    bartek_j napisał:
    To znaczy? Rezystancja czujnika w u mnie w normie...


    A jaka to norma?
  • Poziom 35  
    "pojedyncze kiloomy" ;)
    nie pamiętam, mierzyłem porównawczo stronami.
    Bo chyba tam ceweczka jest, nie ?
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 35  
    W sumie nie.. Racja, powinienem powtorzyć z wykresami.
    Ale jeżeli obwód jest OK to statystycznie gdzie problem może być, czy te pierścienei magnetyczne w łożyskach bywają że się zepsuwają ?
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Było wymieniane łożysko lub półośka klocki lub cokolwiek robione przy tym kole?
    Rozebrać wymyć wyczyścić
  • Poziom 35  
    Nie było robione, wszystko full orginał.
    A co tam w łożysku można myć?
    Tam nie ma koronek zewnętrznych.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    A zorganizuj sobie oscyloskop i zobacz czy w trakcie jazdy nie spada amplituda sygnału z czujnika, ewentualnie czy nie pojawiają się jakieś śmieci.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Witam
    Sprawdź czy do pierścienia magnetycznego nie przyczepił się jakiś opiłek i czy czujnik jest dobrze zamocowany.

    Jeśli dalej będzie to samo zamień czujniki lewy z prawym i zobacz czy błąd przechodzi razem z czujnikiem, jeśli tak to czujnik się uszkodził, jeśli dalej będzie błąd lewego czujnika patrz instalacje w szczególności złącza. Dla pewności możesz jeszcze włożyć w piny odpowiadające za dany czujnik po kilka drucików z przewodu elektrycznego żeby poprawić styk. (kostki i piny nie są dostępne w sprzedaży nawet w ASO)

    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Prawdopodobnie przewód czujnika lub złączka. Płaski przebieg i sygnał za cienki przy większej częstotliwości.
  • Poziom 35  
    Dobra, dzięki za odpowiedzi, będe musiał do niego wrócić z oscyloskopem jak się cieplej zrobi ;)

    Oscyloskop oczywiście mam, ale hm, nieporęczny..

    Znaczy w długi przedłużacz sieciowy trzeba zainwestować? [r]
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    stawiam kolego na uszkodzenie łozyska dokładniej zabrudzenie i skorodowanie koronki magnetycznej na łozysku spróbój oczyscic nalot na koronce namoczony czyms w stylu wd 40 i usun delikatna szmatką w niektórych autach psa trzeba w tym celu wysunąc czujnik zrób to odrazu na obu kołach pomaga w 70%