Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF 3 1.8 75 z gazem. Problem z odpalaniem na beznynie

21 Lut 2011 10:19 6665 8
  • Poziom 8  
    Witam. Mam golfa 3 1.8 benzyna 75 koników. Półtora roku temu założyłem do niego gaz. Zawsze odpalałem najpierw na benzynie a potem jazda na gazie. Po roku trochę przerywało na benzynie ale nie znacznie, ale czuć było. Teraz mam taki problem, że czasem mi chodzi na benzynie a czasem nie. Problem zaczął się od tygodnia może dwóch a zaczęło się tak. Zapaliłem samochód jak zawsze na benzynie i wszystko grało. Chodził na wolnych obrotach ładnie, aż tu nagle zgasł i już nie zapaliłem na benzynie. Nie jeździłem na benzynie od tej pory tylko na gazie. Czasem próbowałem go odpalać na benzynie i nic. Wymieniłem wtrysk, nie na nowy ale ze złomu. Po wymianie odpaliło ale swoich wolnych obrotów nie potrafiło utrzymać i gasło. W trakcie jazdy przebierał no i kicha. Za 3 dni już też nie kręciło na benzynie i dalej jeździłem tylko na gazie, a jak to na gazie w zimie trudno odpalić. Instalację mam zwykłą. Puszczona pod wtryskiem. W sobotę szperałem przy nim ale zanim zacząłem próbowałem odpalić go na benzynie i nic, odpaliłem na gazie, przytrzymałem obroty i przełączyłem na benzynę i o dziwo zaczęło chodzić, tyle przerywając tak, że na obrotach się nie utrzymywało. Doradzono mi żebym z powrotem założył swój wtrysk (zmieniałem całą tą górną część, nie wyciągałem osobno wtrysku). Więc założyłem i chodził trochę lepiej ale też obrotów nie trzymał tak jak powinien. Poruszałem gniazda i kable, trzymałem go długo na obrotach. O dziwo zaczął trzymać wolne obroty. Ale jeśli chodzi na benzynie to chodzi, ale słabo jedzie moim zdaniem, nie strzela ani nic, tylko jest słaby, no i jak wsiadam do zimnego samochodu to czasem odpali mi na benzynie a czasem nie, w trakcie jazdy jak jadę na benzynie i przełączę na gaz to ok, jak przełączę na benzynę to nie zawsze chce chodzić, raz zaskoczy drugi raz nie. Sytuacja z dzisiejszego dnia. Chciałem zapalić na benzynie, nie odpaliło, odpaliłem na gazie, przytrzymując na obrotach włączyłem na benzynę, nie złapało więc żeby nie zgasło włączyłem z powrotem na gaz i tak za trzecim razem załapało na benzynie i obroty trzymają.. No i słabo trochę chodzi, dawniej jak kupiłem samochód lepiej się zbierał na benzynie.. I proszę o pomoc, co tutaj jest nie tak.. Sorry ze tak dużo długo i w ogóle, ale żeby dobrą diagnozę uzyskać chciałem podać wszystkie informację. Ja myślę że to pompka paliwa, ale o radę pytam WAS.. Proszę o informacje..
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Witam,
    z opisu wynika, że masz silnik z jednopunktowym wtryskiem benzyny.
    Sterownik silnika jest prawdopodobnie wyprodukowany przez firmę Bosch.
    Zanim zaczniesz wnikliwe badania:
    - odłącz akumulator na 15 minut
    - podłącz go ponownie do instalacji
    - uruchom silnik na benzynie i nie dotykając pedału gazu daj mu się zagrzać
    do 90 stopni (aż włączy się wentylator chłodnicy).
    Sprawdź jak po tej operacji zachowuje się silnik (przy pracy na benzynie) w normalnej jeździe.
    Jeśli pomogło, to masz typowy problem polegający na złej współpracy sterownika benzynowego ze sterownikiem gazu (zła emulacja sondy).
    Jeśli nie pomogło, to musisz sprawdzić ciśnienie paliwa podawanego przez pompę paliwa do zespołu wtrysku oraz sprawność sondy lambda.


    bs123
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    ja mialem taki problem w golfie 3 18 75 koni. Wiec zaczolem od wymiany wtryskiwacza. pamietaj ze sa kolory na wtrysku, i trzeba by bylo zalozyc taki kolor jak byl. u mnie po wymianie wtrysku pompy auto dalej nie chodzilo jednak okazalo sie ze to był filter paliwa wiec zacznij od sprawdzenia cisnienia na listwie.
  • Poziom 10  
    Witam,
    objawy typowe na słabe ciśnienie paliwa,powodem może być zapchany filtr paliwa bądź też zużyta pompa paliwa.Nie wiem jak masz podłączoną instalację gazową,z opisu wynika że zwykły przełącznik 3-położeniowy ze starych systemów instalacji gazowych(tych na gaźnik).Jeśli tak to następne pytanie co on odłącza w przypadku pracy na gazie,czy tylko wtrysk,czy cały obwód nr 18.Jest to obwód odpowiadający za pracę pompy paliwa i wtrysku.Jeśli nie to Twoja pompa pracuje bez przerwy i przy małej ilości paliwa musi się w końcu uszkodzić.To najgorsze z możliwych przyczyn,ale realne,zależy od "fachowców-gazowników"i ich praktyk.Trzeba by to sprawdzić,bo szkoda by było kolejnej pompy.Ale jestem dobrej myśli i że to tylko filtr...Pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    junik10 podejdź do mechanika który ma manometr niech sprawdzi czy ciśnienie paliwa jest odpowiednie (0.8 na odpalonym), dalej: u góry wtrysku jest wtyczka na 4 kable, jeden z nich jest przeciety i wpiety w intsalację LPg, zwykle w dodatkowy przekaźnik albo prosto w przełącznik w kabinie. To jest układ odcinajacy zasilanie wtryskiwacza podczas pracy na LPG i mógł się zepsuć, może nie kontaktowac dobrze, szybciutko to wykluczysz łacząc przecięty kabelek na chwilę z powrotem. Nie zaszkodzi też czujnik temperatury sprawdzić omomierzem między jego stykami 1 i 3 normy sa na każdym forum VW
  • Poziom 10  
    pablomed napisał:
    u góry wtrysku jest wtyczka na 4 kable, jeden z nich jest przeciety i wpiety w intsalację LPg, zwykle w dodatkowy przekaźnik albo prosto w przełącznik w kabinie. To jest układ odcinajacy zasilanie wtryskiwacza podczas pracy na LPG i mógł się zepsuć, może nie kontaktowac dobrze, szybciutko to wykluczysz łacząc przecięty kabelek na chwilę z powrotem.


    To najgorsze z możliwych podłączeń IG(pompa paliwa cały czas pracuje)Rozsądnym podłączeniem jest wzięcie zasilania zamiennie gaz-benzyna bezpośrednio z bezpiecznika nr18,odpowiada za pompę paliwa i wtrysk,ale jest bezpośrednio za przekaźnikiem pompy.Dzięki temu zyskujemy wstępny wtrysk gazu zaraz po przekręceniu kluczykiem stacyjki(jak wiadomo pompa paliwa uruchamia się na 2 sekundy po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon)dzięki czemu łatwiej jest odpalić na samym gazie.Drugi plus to bezpieczeństwo,w przypadku unieruchomienia silnika np.w wypadku gaz zostaje automatycznie odcięty.Miałem okazje przerabiać kiedyś taką instalacje,najłatwiej jest użyć przepalony bezpiecznik i wlutować w niego dwa przewody.... dzięki temu dostajesz zasilanie do włącznika gazu i drugi do pracy na benzynie..proste połączenie przez przełącznik gazu i wszystko gra:D.... Pozatym przydaje się jeszcze dodatkowe zabezpieczenie(oprawka bezpiecznikowa) na pompę paliwa.
  • Poziom 8  
    No niestety, szukałem przyczyny, i normalnie mie to dobija, byłem pod komputer i powiedział że pompka, ok, sprawdziłem na innym golfie i rzeczywiście nie działała, więc załatwiłem z chodzącego samochodu, też golfa 3. druga przyczyna, był przerwany kabel od kostki do wtrysku z numerem 1, to podłączyłem. nie odpaliło na benzynie, odpaliłem na gazie przełączyłem kilka razy i załapało, chodziło ładnie równo bez kichania i wogóle.. przełączyłem na gaz, chciałem sprawdzić jak się zachowa, potem spowrotem na benzyne i już nie, już nie chodzi... i próbowałem jak uprzednio i nic, następnego dnia rano zrobiłem tak samo, próbowałem na benzynie zapalić i nic, zapaliłem na gazie, potem benzyna i gitara.. a potem tak samo, przełączyłem na gaz i nie ma odzewu.. zaznacze jednak że jak chodziło na benzynie i zgasiłem na benzynie to po kilku godzinach odpaliło bez mruczenia i chodziło.. tylko coś siedzi z tym przełączaniem i do cholery nie wiem co..:( żałuje ze nie kupiłem z silnikiem tdi, bo ten mnie już osłabia.. Pomóżcie....
  • Poziom 8  
    no i problem z głowy, był jesczze siadniety przekaźnik od gazu.:) dzięki za pomoc..