Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos 1,4 sohc - brak sprężania na 2 i 4 cylindrze

21 Lut 2011 12:13 4838 25
  • Poziom 9  
    Witam forumowiczów, mam problem z lanosem 1,4 kupiłem auto ,które sobie stało pod płotem prawie rok, po przywiezieniu do domku i próbie uruchomienia okazało się , że nie pracuje na 2i 4 cylindrze, od razu sprawdziłem ciśnienie na garkach i wyszło; 1-12; 2-0; 3-11,5; 4-0, po próbie olejowej wyniki na cylindrach 2 i 4 bez zmian. Więc głowica w górę i do regeneracji, wymiana prowadnic ,uszczelniaczy niektórych gniazd zaworowych i prowadnic. Po złożeniu wszystkiego w całość odpalenie i wszystko hula aż miło ale tylko przez 3 min , potem silnik zaczął kuleć, więc po raz kolejny sprawdziłem ciśnienie i znów tak jak na początku na 2 i 4 zero sprężania. Bardzo proszę o jakąś podpowiedź co jeszcze może być przyczyną, czy wina może leżeć po stronie hydro-popychaczy?
  • Poziom 19  
    Zapiekły się na tłoku.
  • Poziom 13  
    podparte zawory zrób tak jak napisał kolega kwok,spróbuj podmienić hydrozy zobaczysz czy nastąpiła zmiana np z 4 cylindra daj na 1,
  • Poziom 18  
    old1977 napisał:
    podparte zawory zrób tak jak napisał kolega kwok,spróbuj podmienić hydrozy zobaczysz czy nastąpiła zmiana np z 4 cylindra daj na 1,



    Człowieku chyba nie wiesz co piszesz kto (0 praktyki tylko teoria) zawory hydrauliczne miejscami zamienia. Przecisnąć i owszem z kwokiem się zgodzę ale ty to jakieś nowe teorie wymyślasz EXTRA.:D.
  • Poziom 9  
    Witam, pierścienie raczej nie stoją ,bo po probie olejowej jakieś sprężanie by było , głowica po regeneracji , ufam chłopakom , którzy ją robili i nigdy nie było reklamacji. Spróbuje jeszcze podmienić hydro-popychacze, może to one dają ciała.
  • Poziom 24  
    Gdzieś kiedyś czytałem, że własnie w jakiś daewoo był dokładnie taki objaw, że po zrobieniu głowicy auto poczodził tylko chwilę dobrze a później kulało... winą było zbyd duże ciśnienie oleju i podpierało zawory.
  • Poziom 13  
    gryszman napisał:
    Witam, pierścienie raczej nie stoją ,bo po probie olejowej jakieś sprężanie by było , głowica po regeneracji , ufam chłopakom , którzy ją robili i nigdy nie było reklamacji. Spróbuje jeszcze podmienić hydro-popychacze, może to one dają ciała.
    I jak tam sytuacja wyjaśniła się?
  • Poziom 10  
    biorąc pod uwagę to ze auto stało przez rok pod płotem najbardziej prawdopodobna jest teoria Krick1987
  • Poziom 11  
    No i co tam jeszcze chłopaki doczytaliście? Bo to może być komuś pomocne. Widział któryś z was "podparty" ten oplowski popychacz na żywe oczy? Czy tak sobie pierdzicie bez sensu bo nikt wam nie przeszkadza?
    Żeby nie było, że znowu smęcę bez sensu: czy któryś z autorytetów wyżej piszących może mi odpowiedzieć na jedno pytanie?
    Jak diagnozować zawór na HLA podparty czy też całkowicie miękki?
    Pozdrawiam autokącik w innej nazwie.
  • Poziom 9  
    Witam, nastawiłem się ha wymianę hydro-popychaczy, będę je mieć dopiero jutro, więc może w weekend uda mi się je podmienić. Zobaczymy czy pomoże , jak nie to wtedy pompa do wywalenia.
  • Poziom 10  
    na początku warto zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć jak stoją te zawory. Będziesz widział który jest otwarty.
  • Poziom 30  
    A może by tak ciśnienie oleju na początek...?
  • Poziom 9  
    Witam, zdobyłem hydropopychacze używane, od kolegi niestety miał on tylko 4 szt. więc włożyłem je w miejsca niedziałających cylindrów. Po uruchomieniu silnika pracuje równiutko jak marzenie, ale tylko na biegu jałowym. Po dodaniu gazu tak na 3000 obr/min czuć kołysanie silnikiem , a po odpuszczeniu gazu pracuje na dwóch cylindrach przez kilka sekund i potem znów równo na czterech. Co może byc przyczyną ,czy to pompa czy popychacze, czy tak jak czytałem jeszcze w sieci jakiś kanalik odprowadzający olej z głowicy( nie bardzo wiem gdzie szukać)
  • Poziom 32  
    już padła odpowiedź

    pomiar cisnienia oleju i wszystko jasne

    kuleczka,sprężynka i po robocie
  • Poziom 39  
    popychacze od kolegi są już na wykończeniu dlatego to trochę lepiej funkcjonuje
    ciśnienie oleju jeśli byłoby za duże to pewnie podparłby na wszystkich cylindrach więc dlaczego podpiera tylko na dwóch?
  • Poziom 11  
    Z tych to się nic nie wyciska, samo wypływa akurat. Skoro radzisz wyciskanie to już wcale nie radź.
  • Poziom 24  
    Może nie podpierać bo reszta popychaczy jest martwa - zapieczona...
  • Poziom 11  
    Co może nie podpierać bo reszta czegoś jest martwa? Wracam do pytania podstawowego. Jak się zachowuje popychacz "zatarty" i jak się zachowuje ten, co wcale się nie napełnia?
  • Poziom 9  
    Panowie , czym mogę zmierzyć ciśnienie oleju , i w którym miejscu najlepiej. Dodam że zaglądałem do zaworu zwrotnego ciśnienia oleju , po wykręceniu śruby i wyjęciu sprężyny z tłoczkiem nie stwierdziłem żadnych uszkodzeń wszystko złożyłem po dokładnym wyczyszczeniu. Olej wymieniony na świeży po remoncie głowicy. Jaki olej polecacie bo zalałem 10w40 produkcji GM. może jest zbyt gęsty??
  • Poziom 29  
    gryszman napisał:
    Panowie , czym mogę zmierzyć ciśnienie oleju , i w którym miejscu najlepiej.

    Manometrem w miejscu czujnika oleju :)
  • Moderator Samochody
    Albo masz zamontowany chiński wałek rozrządu
  • Poziom 9  
    Ciśnienie oleju było zbyt duże i podpierało zawory , po wymianie pompy i zaworu bocznikowego nic się nie zmieniło. Ustaliłem ciśnienie skracając stopniowo sprężynę w zaworze.Dziękuje za podpowiedzi.