Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czy silnik 6kW można podłączyć prosto bez przełącznika g/t

power2347el 21 Lut 2011 14:31 1663 4
  • #1 21 Lut 2011 14:31
    power2347el
    Poziom 7  

    Podłączyłem silnik bezpośrednio chodzi i nie grzeje się ale nie wiem czy to do końca jest zdrowe dla niego?

    0 4
  • #2 21 Lut 2011 14:46
    stanislaw1954
    Poziom 40  

    Witam .
    Jeśli dobrze połączyłeś(odpowiednie połączenie zgodnie z tabliczką znamionową silnika )to silnikowi nic nie będzie . "Cierpi" tylko, sieć zasilająca, z powodu przysiadu napięcia, przy rozruchu silnika.

    0
  • #3 21 Lut 2011 15:05
    retrofood
    Moderator- Elektryka Instalacje i Sieci

    stanislaw1954 napisał:
    Witam .
    "Cierpi" tylko, sieć zasilająca, z powodu przysiadu napięcia, przy rozruchu silnika.


    Oraz bywa, że mocno cierpią urządzenia do tej instalacji podłączone a także do sieci. Przy częstych rozruchach można być pewnym, że sąsiedzi poskarżą się do ZE.

    0
  • #4 21 Lut 2011 17:12
    Akrzy74
    Admin Elektroenergetyka

    power2347el napisał:
    silnik 6kw można podłączyć prosto bez przełącznika g/t


    Ze względu na fakt, że duża wartość początkowego prądu rozruchowego powoduje duże spadki napięcia w sieci, do sieci publicznej o napięciu 400V mogą być łączone bezpośrednio silniki klatkowe o mocy nie większej niż 5,5kW. O rodzaju rozruchu (ciężki, lekki) decyduje nie wartość prądu rozruchowego, lecz czas trwania rozruchu co ma istotne znaczenie dla zabezpieczeń (zwarciowych i przeciążeniowych) oraz kondycji samej instalacji której jak sądzę kolega nie bierze pod uwagę.
    Jeśli więc silnik ma możliwość pracy z wykorzystaniem przełącznika gwiazda- trójkąt należy go w niego wyposażyć i nie eksperymentować z prądami niemal zwarciowymi podczas rozruchu w trójkącie.

    0
  • #5 21 Lut 2011 22:46
    kazimierzbrejta
    Poziom 22  

    Bezpośrednie przyłączenie silnika indukcyjnego do sieci powoduje ,że w pierwszej chwili prąd rozruchowy silnika osiąga natężenie 6 do 8 razy większe od natężenia prądu znamionowego. Prąd ten jest krótkotrwały i wobec tego pomimo dużego natężenia nie jest groźny dla silnika. Powoduje on jednak w sieci zasilającej znaczny spadek napięcia.Z tego też względu niektóre zakłady energetyczne nie zezwalają na takie przyłączenia.Oczywiście mówimy tu tylko o znamionowym obciążeniu silnika tj. takim gdzie poślizg wynosi 3 do 4 procent tzn. liczba obrotów na minutę wynosi 96 do 97 procent obrotów synchronicznych.

    0