Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 IAW48P2.76 - nie steruje cewkami

21 Lut 2011 17:15 4178 13
  • Poziom 17  
    Witam!

    Peugeot 206 1.1 2002r. HFX IAW 48P2.76

    Sterownik komunikuje się z KTS, widać obroty silnika, steruje wtryskiwaczami, jednak nie steruje cewką ( podwójną). Końcówki mocy w sterowniku sprawne, wiązki, cewka itp również - podając sygnał prostokątny 0-5V na WE drivera na płycie sterownika słychać wyiskrzanie danej cewki - podczas próby rozruchu na tym wejściu jest 0V.
    Auto jeździło podobno ok, nie udało się rano odpalić. W pamięci błędów na początku tylko błąd synchronizacji wałek/wał ( tylko skąd ten błąd skoro auto nie ma czujnika wałka?), później w trakcie sprawdzania pojawiło się więcej błędów, nie ma możliwości ich skasować przy pomocy KTS.
    Wstępna moja diagnoza to uszkodzenie sterownika. Auto bez immobilizera, a przynajmniej w kluczyku nie ma transpondera.
    Spotkaliście się może z takim przypadkiem? Co jeszcze można sprawdzić? nie testowałem połączeń procesor - końcówki mocy, ale wydaje mi się mało prawdopodobne żeby dwie linie się naraz uszkodziły (pod warunkiem że klient mówi prawdę :) Raczej wygląda na to że procesorowi się pomieszało w głowie :)

    PS. Wszystkie masy i zasilania sterownika sprawdzone - OK
  • Poziom 27  
    podmień cewkę, sprawdz na jej złączu 12V
  • Poziom 17  
    Cewka zamieniana - napięcie zasilania cewki też sprawdzone - takie elementarne rzeczy zrobione w pierwszej kolejności - zresztą - proszę czytać co napisałem - można wysterować cewkę z wnętrza komputera - czyli cewka i jej zasilanie musi być ok !!!
  • Poziom 27  
    jak steruje wtryskami to nie moze byc immo

    jak wszystko faktycznie tak posprawdzales jak piszesz to sterownik na stół
  • Poziom 42  
    Jak steruje wtryskami to ma napięcie 12V na cewkach.
    Sterownik już otwarty , dreiverami , chyba , steruje taki układzik jak np.2003-8, chyba , że to hybryda? Spotkałem taki przypadek w sterowniku od Volvo .
  • Poziom 42  
    Jak w kluczu nie ma transpondera to może jest przyklejony do pętli (miałem tak kiedyś) lub immo było "zdjęte" i może sterownik "szaleć"
    Mimo wszystko trzeba by go planetem potraktować, KTS średnio pokazuje
    A test iskry KTSem możesz zrobić?
  • Poziom 42  
    Stary , na dwóch cylindrach jest iskra / jedna cewka/ , to test tak samo pokaże , a immo źle usunięte nie odetnie jednego przedwzmacniacz dreivera. Widze ,że Fazi ma o tym pojęcie!
  • Poziom 42  
    Ja tam KTSowi nie do końca wierzę
    A jak transpondera normalnie nie ma, to jest coś nie tak i ktoś łapy pchał, a klient i tak nie powie
    Planetem go.....
  • Poziom 42  
    Chyba ,że to miałeś na mysli - to pudło zwane KTS!
  • Poziom 17  
    KTS niestety nie ma opcji testu iskry.... Również nie sądzę że to immo - odcinałoby wtedy również wtryski - delikatnie bez sensu byłaby konstrukcja że iskry nie daje a leje paliwo - po krótkim czasie silnik zalany paliwem, paliwo w oleju itp. Chyba polecę klientowi rozpoczęcie poszukiwań drugiego komputera... Co ciekawe pożyczyłem od znajomka komputer IAW 48P2.38, podobno z usuniętym immo, i oprócz tego że pokazywał jakieś dziwne błędy i nie było możliwości odczytu parametrów, to zachowywał się tak samo jak tamten - jest sterowanie wtryskami, nie ma sterowania cewką.... Dziwne....
  • Poziom 42  
    Jak parametrów nie pokazuje to blokada immo...typowe
  • Poziom 17  
    Rozebrałem okolice stacyjki i co ciekawe pętle od immo posiada, nawet podpiętą :) Nie stwierdziłem w okolicy przyklejonego transpondera. Zresztą nie wiem czy przyklejenie transpondera umożliwiłoby uruchomienie auta - transponder musi się poruszać w pobliżu anteny aby mógł wygenerować sygnał, z tego co wiem...
  • Poziom 42  
    Cosik mi sie widzi ,że Autoas czuje pismo nosem , a pastylka nie musi tańczyć , może sobie leżec!
    Ja napisałem o podobnym przypadku w innym sterowniku , gdzie immo pracowało prawidłowo.
  • Poziom 17  
    Rozwiązanie tematu - immobilizer!

    Po dokładnym wypytaniu klienta co i jak okazało się że kupił sobie nowy kluczyk na Alledrogo (bo obudowa starego była zniszczona), przełożył tylko pilota i sam klucz, a nie zauważył transpondera. Także ja w tym nowym transpondera nie miałem, klient miał go w domku. I jakoś nie połączył tych dwóch faktów - braku zapalania z wymianą kluczyka.... uff... szkoda że zajął mi przez to 1,5 dnia ale dobrze że się wyjaśniło.

    Swoją drogą dziwne sterowanie immo - jest wtrysk, nie ma zapłonu, nie ma błędów, są wszystkie odczyty... masakra...

    Temat do zamknięcia.