Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 IAW48P2.76 - nie steruje cewkami

Fazi 21 Lut 2011 17:15 3929 13
  • #1 21 Lut 2011 17:15
    Fazi
    Poziom 17  

    Witam!

    Peugeot 206 1.1 2002r. HFX IAW 48P2.76

    Sterownik komunikuje się z KTS, widać obroty silnika, steruje wtryskiwaczami, jednak nie steruje cewką ( podwójną). Końcówki mocy w sterowniku sprawne, wiązki, cewka itp również - podając sygnał prostokątny 0-5V na WE drivera na płycie sterownika słychać wyiskrzanie danej cewki - podczas próby rozruchu na tym wejściu jest 0V.
    Auto jeździło podobno ok, nie udało się rano odpalić. W pamięci błędów na początku tylko błąd synchronizacji wałek/wał ( tylko skąd ten błąd skoro auto nie ma czujnika wałka?), później w trakcie sprawdzania pojawiło się więcej błędów, nie ma możliwości ich skasować przy pomocy KTS.
    Wstępna moja diagnoza to uszkodzenie sterownika. Auto bez immobilizera, a przynajmniej w kluczyku nie ma transpondera.
    Spotkaliście się może z takim przypadkiem? Co jeszcze można sprawdzić? nie testowałem połączeń procesor - końcówki mocy, ale wydaje mi się mało prawdopodobne żeby dwie linie się naraz uszkodziły (pod warunkiem że klient mówi prawdę :) Raczej wygląda na to że procesorowi się pomieszało w głowie :)

    PS. Wszystkie masy i zasilania sterownika sprawdzone - OK

    0 13
  • #2 21 Lut 2011 17:19
    colin555
    Poziom 27  

    podmień cewkę, sprawdz na jej złączu 12V

    0
  • #3 21 Lut 2011 17:23
    Fazi
    Poziom 17  

    Cewka zamieniana - napięcie zasilania cewki też sprawdzone - takie elementarne rzeczy zrobione w pierwszej kolejności - zresztą - proszę czytać co napisałem - można wysterować cewkę z wnętrza komputera - czyli cewka i jej zasilanie musi być ok !!!

    0
  • #4 21 Lut 2011 17:27
    colin555
    Poziom 27  

    jak steruje wtryskami to nie moze byc immo

    jak wszystko faktycznie tak posprawdzales jak piszesz to sterownik na stół

    0
  • #5 21 Lut 2011 20:00
    emeryt2
    Poziom 42  

    Jak steruje wtryskami to ma napięcie 12V na cewkach.
    Sterownik już otwarty , dreiverami , chyba , steruje taki układzik jak np.2003-8, chyba , że to hybryda? Spotkałem taki przypadek w sterowniku od Volvo .

    0
  • #6 21 Lut 2011 20:28
    autoas
    Poziom 42  

    Jak w kluczu nie ma transpondera to może jest przyklejony do pętli (miałem tak kiedyś) lub immo było "zdjęte" i może sterownik "szaleć"
    Mimo wszystko trzeba by go planetem potraktować, KTS średnio pokazuje
    A test iskry KTSem możesz zrobić?

    0
  • #7 22 Lut 2011 07:17
    emeryt2
    Poziom 42  

    Stary , na dwóch cylindrach jest iskra / jedna cewka/ , to test tak samo pokaże , a immo źle usunięte nie odetnie jednego przedwzmacniacz dreivera. Widze ,że Fazi ma o tym pojęcie!

    0
  • #8 22 Lut 2011 08:28
    autoas
    Poziom 42  

    Ja tam KTSowi nie do końca wierzę
    A jak transpondera normalnie nie ma, to jest coś nie tak i ktoś łapy pchał, a klient i tak nie powie
    Planetem go.....

    0
  • #9 22 Lut 2011 08:45
    emeryt2
    Poziom 42  

    Chyba ,że to miałeś na mysli - to pudło zwane KTS!

    0
  • #10 22 Lut 2011 12:44
    Fazi
    Poziom 17  

    KTS niestety nie ma opcji testu iskry.... Również nie sądzę że to immo - odcinałoby wtedy również wtryski - delikatnie bez sensu byłaby konstrukcja że iskry nie daje a leje paliwo - po krótkim czasie silnik zalany paliwem, paliwo w oleju itp. Chyba polecę klientowi rozpoczęcie poszukiwań drugiego komputera... Co ciekawe pożyczyłem od znajomka komputer IAW 48P2.38, podobno z usuniętym immo, i oprócz tego że pokazywał jakieś dziwne błędy i nie było możliwości odczytu parametrów, to zachowywał się tak samo jak tamten - jest sterowanie wtryskami, nie ma sterowania cewką.... Dziwne....

    0
  • #11 22 Lut 2011 13:00
    autoas
    Poziom 42  

    Jak parametrów nie pokazuje to blokada immo...typowe

    0
  • #12 22 Lut 2011 13:05
    Fazi
    Poziom 17  

    Rozebrałem okolice stacyjki i co ciekawe pętle od immo posiada, nawet podpiętą :) Nie stwierdziłem w okolicy przyklejonego transpondera. Zresztą nie wiem czy przyklejenie transpondera umożliwiłoby uruchomienie auta - transponder musi się poruszać w pobliżu anteny aby mógł wygenerować sygnał, z tego co wiem...

    0
  • #13 22 Lut 2011 14:21
    emeryt2
    Poziom 42  

    Cosik mi sie widzi ,że Autoas czuje pismo nosem , a pastylka nie musi tańczyć , może sobie leżec!
    Ja napisałem o podobnym przypadku w innym sterowniku , gdzie immo pracowało prawidłowo.

    0
  • #14 01 Mar 2011 16:22
    Fazi
    Poziom 17  

    Rozwiązanie tematu - immobilizer!

    Po dokładnym wypytaniu klienta co i jak okazało się że kupił sobie nowy kluczyk na Alledrogo (bo obudowa starego była zniszczona), przełożył tylko pilota i sam klucz, a nie zauważył transpondera. Także ja w tym nowym transpondera nie miałem, klient miał go w domku. I jakoś nie połączył tych dwóch faktów - braku zapalania z wymianą kluczyka.... uff... szkoda że zajął mi przez to 1,5 dnia ale dobrze że się wyjaśniło.

    Swoją drogą dziwne sterowanie immo - jest wtrysk, nie ma zapłonu, nie ma błędów, są wszystkie odczyty... masakra...

    Temat do zamknięcia.

    0