Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Symulator F1 rozpoznanie tematu

kingofspace7 21 Feb 2011 21:24 3475 22
  • #1
    kingofspace7
    Level 20  
    Na początek 2 słowa do moda:D.
    Nie wiedziałem jaki dział wybrać ponieważ zagadnienia w nim omawiane można właściwie wszędzie podpiąć:D
    Linki nie są zamieszczone w celu reklamy tylko aby lepiej zaprezentować problem.

    A teraz właściwa część. Zamieszczam linki Proszę je obejrzeć w miarę dokładnie.

    http://www.mototube.pl/film/3870/symulator-f1-w-domu/

    http://www.simfactory.pl/race-203



    Oglądając te filmiki natchnęło mnie na zrobienie kopij. Ale im więcej o tym myślę tym bardziej zdaje sobie sprawę z problemów które wystąpią przy budowie.

    A więc tak zamieszczam listę problemów które trzeba było by przeskoczyć aby wykonać to coś:D

    1. Siłowniki. Z tego co widać na filmie muszą one być wstanie podnieś spory ciężar, muszą być szybkie, i dosyć duży skok. i stoimy przed ważnym wyborem jakie wybrać opcje są 3 Elektroniczne, pneumatyczne, olejowe

    2. Pobieranie informacji o G-force. A więc tak skąd i w jaki sposób by należało pobrać dane aby je odpowiednio przetworzyć i wysterować siłowniki. Dane powinny zawierać między innymi Przeciążenie i kierunek przeciążenia.

    3. Wibrator pod tyłek. Też by wypadało go dać sam wibrator to nie problem(silnik od wiertarki i nie równo obciążony wałek:D i mamy wibrator) ale skąd wsiąść dane jak mocna ma być wibracja. Nie które kierownicy mają jakieś wibratory czy sygnał z nich pobrany był by odpowiedni?

    Na razie tyle w raz z rozwojem tematu liczba pytań na pewno się zwiększy.
  • #2
    dj-szpileczka
    Level 11  
    Odpowiadając na jedno z twych pytań stwierdzam w 90% że są tam siłowniki pneumatyczne
  • #3
    kingofspace7
    Level 20  
    O kolega mój się pojawił na forum. A kolega może by nieco bardziej rozwinął swoje rozważania
  • #4
    dj-szpileczka
    Level 11  
    Myślę że jak mnie ładnie poprosisz to ci poszukam takiego siłownika a nawet 3 poza tym nie zauważyłeś czegoś bardzo ciekawego siłowniki ruszają się u swych podstaw. Myślę że to będzie istotnym problemem podczas konstrukcji tego cuda. A jeżeli chcesz zrobić tzw ”wibrator” jak to nazwałeś to musisz wyliczyć bicie tego wału żeby się nie okazało ze ci przeleci przez strop w dół od drgań ten symulator . a jak będzie zbyt słabe to cie będzie smyrać a nie wibrować poza tym to ma drgać a nie wibrować.
  • #5
    kingofspace7
    Level 20  
    tak wiem przypuszczam że tam jest podstawa obrotowa. i na niej góra się obraca.
  • #6
    dj-szpileczka
    Level 11  
    Podstawa obrotowa dobre sobie nie wyobrażasz sobie jak tam musza się siły rozkładac ze to nie ulega uszkodzeniu żadnemu pomyśl . Poza tym te siłowniki nie SA zbyt tanie nie wiem czy opłacalne jest zrobienie czegoś takiego.
  • #7
    kingofspace7
    Level 20  
    W tym temacie nie rozmawiamy o opłacalności itd. Chodzi mi raczej kolego o założenia merytoryczno techniczne. Podstawę będzie stanowić pewnie stalowa płyta do tego jakaś prowadnica i rolki i napęd w postaci silnika DC i czego więcej potrzeba? Martwi mnie w tym systemie jedynie poziom dźwięku wydobywający się z takiego rozwiązania technicznego. Masz pomysł jak to by inaczej cicho rozwiązać?
  • #8
    dj-szpileczka
    Level 11  
    Najgorszym dźwiękiem będzie powietrze poza tym nie będzie tam nic głośnego jeżeli zastosujesz odpowiednie wyciszenie
  • #9
    kingofspace7
    Level 20  
    A jak się pozbyć dźwięków związanych z sprężarką? Syków itd? Do platformy mam zamiar zastosować jakieś rolki dobrze łożyskowane ciche.
  • #10
    dj-szpileczka
    Level 11  
    No najlepszymi rolkami będą rolki maszynowe od platform robotycznych z które stosowane SA zwykle w fabrykach i zakładach przemysłu ciągłego a jeżeli chodzi o syczenie to możesz zastosować zbiornik 2 akumulacyjny bądź wyprowadzić spust gdzieś w dal aby nie było słychać
  • #11
    kingofspace7
    Level 20  
    a może spust dam kolo kierownicy zeby był jeszcze pęd powietrza:D
  • #12
    dj-szpileczka
    Level 11  
    no to niegłupie ale wtedy musisz jeszcze mięć sczytywanie jednej wartości takiej jak prędkość aby można było ustalić ciśnienie nadmuchu
  • #13
    kingofspace7
    Level 20  
    No pobieranie info mam zamiar zrobić na zasadzie robienia screan shotów i potem odpowiedniej ich obróbki aby wyłuskać prędkość / g force itd część będę chciał pobrać z kierownicy.
  • #14
    dj-szpileczka
    Level 11  
    Ciekawe jednak uważam że będziesz miał zbyt duże opuźneinia jak będziesz tak robił ale ok.
  • #15
    kejtu
    Level 15  
    kingofspace7 wrote:
    ...pobieranie info mam zamiar zrobić na zasadzie robienia screan shotów i potem odpowiedniej ich obróbki aby wyłuskać prędkość / g force itd...


    Zdajesz sobie sprawę ze program pobierający i analizujący klatki będzie dość znacznie obciążał procesor?
  • #16
    McRancor
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Proszę poprawić błędy!
  • #17
    Pawel2420
    Level 31  
    dj-szpileczka wrote:
    Odpowiadając na jedno z twych pytań stwierdzam w 90% że są tam siłowniki pneumatyczne

    Myślę, że się mylisz. To są zapewne siłowniki hydrauliczne.
  • #18
    kingofspace7
    Level 20  
    O widzę że temat się nieco rozwinął. Zdaje sobie sprawę że będzie to rozwiązanie obciążać procesor intensywnie. Myślałem też o wyciąganiu danych z kierownicy. Siłę hamowania/ siłę skrętu, nr biegu, ilość gazu. A czy przy wykorzystaniu danych z kierownicy da się zrobić w miarę precyzyjny symulator?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Usunąłem błędy ortograficzne z moich powyższych postów

    A na przyszłość czy to tak istotne są drobne literówki? Nie wydaje mi się.
  • #20
    kingofspace7
    Level 20  
    No cóż podejrzałem kilka rozwiązań zawieszenia. Ale niestety nie odpowiada to moim oczekiwaniom. Platforma zaprezentowana przeze mnie ma możliwość wygenerowania większej pozornej siły G zapewnia dużo lepsze/wyraźniejsze doznania fizyczne.

    Dodano po 1 [godziny] 31 [minuty]:

    Chciałem pozdrowić kolegę który wysłał to

    Takie tematy zaniżają poziom forum. Przecież wiadomo, że nie da sie prędkości pobierać ze screenshotów siły G z kierownicy i wszystkiego tego nie da sie wyklepać w garażu za 200zł.

    To pragnę tu na forum chciałem sprostować od razu na to "koledze".

    Kto powiedział że w garażu?
    Kto powiedział że za 200zł
    A założysz się że nie da się tego zrobić w ten sposób?
    Bez większego kłopotu da się zrobić program w np. C który będzie robił zdjęcia i je obrabiał w taki sposób aby wyciągnąć pożądane wartości.
    Przykłady ktoś na forum robił podświetlenie do TV jakoś udało mu się ze screan shotów wyciągnąć dane na temat koloru podświetlenia, ja osobiście pisałem w php program który zapisywał i obrabiał tak kody captcha że podawał gotowy kod któy należy wpisać.

    Siły G bez pośrednio nie da się z kierownicy pobrać to racja. Ale odczytując siłę nacisku z pedału da się jak najbardziej określić siłę hamowania/przyspieszania. Tak samo im mocniej skręcisz tym większa będzie siła.

    Postarałem się wszystko "koledze" jak najlepiej opisać bo najwyraźniej masz problemy z logicznym myślenie, czytaniem ze zrozumieniem. I nie masz za grosz wyobraźni i kreatywności.
  • #21
    McRancor
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Quote:
    Usunąłem błędy ortograficzne z moich powyższych postów

    A na przyszłość czy to tak istotne są drobne literówki? Nie wydaje mi się.


    Posty były raportowane, a regulamin obowiązujący zaakceptowałeś, więc swoje refleksje możesz przedstawić administratorowi - może je uwzględni w kolejnym regulaminie - EOT.

    Odnośnie wyciągania przyśpieszenia z pedałów - to jakbyś chciał podłączyć w aucie obrotomierz do TPS-a zamiast do wału korbowego - to nie te dane!

    Przyśpieszenia wzdłużne i boczne (prędkości nie potrzebujesz, chyba że do wibracji), dostarcza symulator i tylko symulator! Następnie te dane trzeba wrzucić do generatora trajektorii dla przegubów. Przeliczyć kinematykę prostą i odwrotną modelu mechanicznego i określić jakie sterowania wygenerują jakie przyśpieszenia w pożądanych płaszczyznach. Następnie wysłać te dane do przegubów, które to będą posiadać regulatory umożliwiające zrealizowanie zadanego sterowania. Tak to wygląda od strony oprogramowania i teorii regulacji.

    A jaki tam wstawisz siłownik, to wyłącznie kwestia spełnienia pożądanych parametrów prędkościowych, odpowiednio dobrany regulator powinien zniwelować różnicę, czy to pneumatyczny, elektryczny, hydrauliczny czy jakiś tam inny.
  • #22
    kingofspace7
    Level 20  
    Oki czyli dane odpowiednie dostarcza symulator. Ale jaki symulator takie dane jest w stanie sam dostarczyć o kilku grach F1 słyszałem i grałem. Ale nie wiem jaki jest stanie wystawiać dane w prosty i przystępny sposób? Czy może muszę napisać program do wyciągania tych danych w brutalny sposób?
    A może trzeba pisać symulator nowy?
  • #23
    piotrku
    Level 16  
    @kingofspace7: możesz oczywiście napisać symulator od nowa, ale prościej będzie wyciągać dane o tym co mniej więcej powinien 'symulować' symulator z trzewi gotowego już oprogramowania symulatora (gry).
    Zewnętrzne zasoby informatyczne, którymi dysponuję w pewnym zakresie twierdzą, że to wykonalne w ramach ograniczonych nakładów pracy.
    W związku z powyższym interesuje mnie aspekt mechaniczny.

    Czesi swój symulator usiłują sprzedawać za 20K Euro. Jak ciepłe bułki pewnie to nie idzie, ze względu na cenę ja również nie ustawię sie w kolejce. Pozostaje więc próba opracowania czegoś własnymi siłami.

    Odgłos syczącego powietrza byłby w stanie zepsuć zabawę dość skutecznie, a wspomniani Czesi symulatory wypożyczają na różne imprezy, skąd wnoszę, iż w swoim urządzeniu korzystają z siłowników hydraulicznych. Czy ktoś jest w stanie z grubsza oszacować jakiego rodzaju siłowniki wyglądałyby na odpowiednie do poruszania fotela z pasażerem o masie do 100kG(sam fotel pewnie z 20kG), przy założeniu, że używamy trzech siłowników? Potrzebne dość szybkie czasy reakcji...