Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektromagnes przy użyciu magnesu

22 Lut 2011 13:24 1677 5
  • Poziom 8  
    Mam problem natury teoretycznej.
    Mamy do dyspozycji dwa jednakowe walce. Jeden jest z żelaza, drugi jest magnesem (powiedzmy neodymowym). Jeśli owiniemy ten kawałek żelaza i owiniemy go np. miedzianym drutem, i przepuścimy przezeń prąd otrzymamy elektromagnes.
    Studiuję fizykę i szukam podpowiedzi do pewnego zagadnienia, którym się zajmuję.
    Googlowałem, ale nie znalazłem wyczerpującej odpowiedzi.
    Co się stanie jeśli tym samym drutem owiniemy magnes neodymowy?
    Czy powstanie mocniejszy elektromagnes i w ten sposób uzyskamy mocniejsze pole elektromagnetyczne? Domyślam się, że sporo będzie zależeć od położenia biegunów N i S oraz kierunku przepływu prądu.
    Jeśli ktoś badał to zagadnienie proszę o jakieś podpowiedzi. Zaoszczędzi mi to czasu przy badaniach, które niebawem (po zakończeniu sesji zimowej) mam zamiar samodzielnie przeprowadzać w laboratorium.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 15  
    Ciekawe zagadnienie, ale było już wałkowane TUTAJ
  • Poziom 8  
    Dziękuję za pomoc. Google mi tego wątku nie wywaliło:/
    Cenna wskazówka, choć to jeszcze nie wszystko czego mi potrzeba.
    Docelowo potrzebuję silnego pola elektromagnetycznego, uzyskanego niskim zużyciem prądu.
    Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z tym zagadnieniem to proszę o kolejne wskazówki. Z góry dziękuję:)
  • Poziom 15  
    Silne pole, małe zużycie prądu... może nadprzewodnik załatwi sprawę :)
  • Poziom 8  
    yhy xD
    Docelowa temperatura pracy 200-300C, więc chyba mi się nie uda :D
    Mam ograniczone możliwości budżetowe i w tej dziedzinie chyba nie umiem wyprzedzić dzisiejszej nauki:D