Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pierwszy samochód. Co proponujecie?

owocowy89 22 Lut 2011 16:21 19886 114
  • #1 22 Lut 2011 16:21
    owocowy89
    Poziom 20  

    Witam.
    Zastanawiam się nad kupnem samochodu. Budżet to około 4tys.
    Najbardziej przekonuje mnie chyba VW golf 3 i teraz nie wiem, co lepsze, czy benzyna z gazem, czy może sama benzyna 1.4L, czy może diesel 1.9L, co ekonomiczniejsze, jak z opłatami zakładając, że to będzie mój pierwszy pojazd i nie posiadam zniżek?
    Nie wiem jak awaryjność jeśli chodzi o instalację gazową w Golfach...
    Co prawda z naprawami niezbyt skomplikowanymi poradziłbym sobie, ale też fajnie, gdyby samochód był w dużej mierze na zasadzie uzupełniania płynów i jazdy, więc by awaryjny nie był za bardzo.
    Jeśli są ewentualne propozycje jakichś innych aut, to moje wymagania są takie, aby ubezpieczenie nie wyniosło mnie bardzo drogo, liczba drzwi 4 koniecznie, mógłby to być diesel.
    Najlepiej gdyby było wspomaganie. Będę wdzięczny za pomoc.
    Samochodów typu Cinquecento, Seicento, czy Corsa wolałbym nie rozważać, choć wiem, że w moim przypadku byłyby chyba najekonomiczniejsze.

    0 29
  • #2 22 Lut 2011 16:30
    damian.bob
    Poziom 15  

    Dokładnie, Golf 3 to najlepszy wybór. Auto mało awaryjne, ma dobre blachy, tani koszt eksploatacji. Z gazem również nie ma problemów. Polecam zarówno w wersji 1,4+LPG jak i 1,9 Diesel (nie mylić z TDI) ...kod silnika 1Y .

    1,4+LPG = 8-9 litrów LPG (cykl mieszany) = 20-23zł /100km
    1,9D = 4,5 litra ON (cykl mieszany) = 21zł /100km

    W Dieslu opłaty trochę wyższe, za to w gazie dochodzą koszty serwisowe (droższe przeglądy, wymiany filtrów gazu itp).
    Pozdrawiam!

    0
  • #3 22 Lut 2011 16:36
    owocowy89
    Poziom 20  

    No jestem mechanikiem, bynajmniej z wykształcenia:D, więc kojarzę, że to zwykły diesel i to miałem na myśli. No więc raczej na diesla bym się zdecydował. Ciekaw teraz jestem ile to pierwsze OC by mnie wyniosło zakładając, że mowa o golfie 3 1.9D... i w jakiej ubezpieczalni najlepiej ubezpieczać? HDI obiło mi się o uszy... ale nie znam szczegółów.

    0
  • #4 22 Lut 2011 16:45
    damian.bob
    Poziom 15  

    Zależy gdzie mieszkasz, tzn czy w samym Koszalinie czy w mniejszym mieście obok..
    zależy od Twojego wieku, długości posiadania prawa jazdy itp...

    Najlepiej wychodzą HDI i Allianz. Powinieneś zmieścić się w 900-1000zł ze wszystkim.
    Korzystne jest jeszcze MTU ale ostrzegam że to firma-krzak.

    Zapomniałem napisać że Diesel jest odczuwalnie mocniejszy od tego 1,4 :)

    0
  • #5 22 Lut 2011 16:51
    owocowy89
    Poziom 20  

    Osobiście mieszkam prawie 90km od Koszalina, lecz tu studiuję, więc byłaby możliwość czasem jeżdżenia do domu samochodem i też po mieście przyznam, że byłoby sprawniej. A co do prawo jazdy... no krótko, dwa miesiące i 22 lata, dlatego trochę się tego ubezpieczenia obawiam...

    0
  • #6 22 Lut 2011 16:52
    agaj666
    Poziom 12  

    Jak kupujesz tylko OC to szukaj jak najtaniej. Nie korzystasz z "dobrodziejstw" polisy OC więc po co przepłacać?
    Wujek Google powie co jest najlepsze jak wpiszesz "kalkulator OC".
    Jak masz konto w mBanku to może coś dobrego naszykują?
    Golf.... cóż.
    Często kradziony, bo tanie części skądś trzeba pozyskiwać. Jak nie ukradną to tani samochód w eksploatacji.
    Przemyśl sobie ile km i w jakich warunakch będziesz pokonywał. Nie zawsze Diesel jest lepszy.

    0
  • #7 22 Lut 2011 16:53
    damian.bob
    Poziom 15  

    Chodziło o zameldowanie - im mniejsza miejscowość tym taniej :)

    0
  • #8 22 Lut 2011 16:54
    owocowy89
    Poziom 20  

    A no jeśli chodzi o zameldowanie, to malutka miejscowość, więc to także się liczy?

    0
  • #9 22 Lut 2011 16:55
    ogur3k
    Poziom 33  

    damian.bob napisał:
    Dokładnie, Golf 3 to najlepszy wybór. Auto mało awaryjne, ma dobre blachy, tani koszt eksploatacji.


    Jak w Golfie 3 są dobre blachy, to mi chyba zaraz trzecia noga wyrośnie.
    Toż to gnije na potęgę!

    Ciężki, osiągi mierne, jedyny plus że to dresiarskie i popularne auto, więc z rozbitków zawsze znajdziesz części.


    Po grzyba się uparłeś na takie auto, szukaj czegoś mniejszego, tańszego. W razie jakiejś wtopy(przytarcie, stłuczka) nie będzie tak szkoda samochodu.

    Rozejrzyj się za jakimś Escortem, mało to pali, jakaś dynamika tam występuje, utrzymanie tanie jak barszcz. Rynek wtórny części przeogromny. Jak zgnije to byle kto Ci toto pospawa i pomaluje.

    Ubezpieczenie? Dowiedz się w każdym, nie ma reguły.

    0
  • #10 22 Lut 2011 16:55
    agaj666
    Poziom 12  

    damian.bob napisał:
    Chodziło o zameldowanie - im mniejsza miejscowość tym taniej :)

    Nie do końca.
    Cena zależy od regionu kraju. Centrum najdrożej wypada i nie ma znaczenia, że mieszkam na wsi. Ważne, że blisko Warszawy :(

    0
  • #11 22 Lut 2011 16:56
    owocowy89
    Poziom 20  

    A jeśli chodzi o kilometry... no to na studia i do domu kilka razy w miesiącu i także trochę po mieście..
    Nie jestem koniecznie uparty na tego golfa. Chętnie rozważę inne propozycje, choć na chwilę obecną chyba najbardziej mnie przekonuje.

    0
  • #12 22 Lut 2011 17:01
    ogur3k
    Poziom 33  

    owocowy89 napisał:
    A jeśli chodzi o kilometry... no to na studia i do domu kilka razy w miesiącu i także trochę po mieście..
    Nie jestem koniecznie uparty na tego golfa. Chętnie rozważę inne propozycje, choć na chwilę obecną chyba najbardziej mnie przekonuje.


    Szukaj małego benzyniaka bez gazu.
    Diesel Ci się nie opłaca, bez gazu bo taniej kupisz.

    0
  • #13 22 Lut 2011 17:06
    damian.bob
    Poziom 15  

    Kolego ogur3k...a czym Ty jeździsz?
    Ile miałeś samochodów w swoim życiu?
    Pytam bo jakieś nielogiczne Twoje posty... porównaj sobie Golfa 3 z Escortem, np 1994 rocznik, zajrzyj dobrze w nadkola, obejrzyj pas tylny i podłogę ...

    Jeśli polecasz Forda to nie dziwie się że odradzasz gaz, fordowskie silniki małolitrażowe nie radzą sobie z taką modyfikacją.

    @owocowy89, kupuj co chcesz , byle nie Escorta! Jeśli nie Golf to choćby Honda Civic lub Mitsubishi Colt.

    0
  • #14 22 Lut 2011 17:12
    owocowy89
    Poziom 20  

    No ja doświadczenia z samochodami nie posiadam, dlatego pytam. A wszędzie o golfach słyszę dobre rzeczy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    p.s Nie zależy mi na osiągach, to ma być auto do normalnej jazdy.

    0
  • #15 22 Lut 2011 17:14
    damian.bob
    Poziom 15  

    owocowy89 napisał:
    No ja doświadczenia z samochodami nie posiadam, dlatego pytam. A wszędzie o golfach słyszę dobre rzeczy.


    Popieram.

    Ze stajni Forda miałem 6 samochodów małolitrażowych (Fiesta i Escort) - jedyne dobre Fiesty MK1 zalegają już niestety na szrotach. Escortom dawałem szansę myśląc że psuły się przypadkowo... lecz dziwnym zbiegiem okoliczności usterki się wciąż powtarzały.

    VW miałem już 14 różnych i każdy sprzedawałem z żalem. Jeśli chodzi o części to porównywalne z Fiatem. W jednej trójce przytarłem drzwi, jeżdziłem z gołą blachą 2 lata i jak go sprzedawałem to nie było znacznie gorzej.

    Z ciekawostek - na przeglądzie jeden Escort złamał mi się w połowie, a taki ładny był ;)

    Jeśli chodzi o osiągi , Golf ma i tak najlepsze, nawet w Dieslu. Nie wiem, może trafiam po prostu na jakieś dobre egzemplarze, ale polecam z czystym sumieniem!

    0
  • #16 22 Lut 2011 17:15
    ogur3k
    Poziom 33  

    damian.bob napisał:
    Kolego ogur3k...a czym Ty jeździsz?
    Ile miałeś samochodów w swoim życiu?
    Pytam bo jakieś nielogiczne Twoje posty... porównaj sobie Golfa 3 z Escortem, np 1994 rocznik, zajrzyj dobrze w nadkola, obejrzyj pas tylny i podłogę ...

    Jeśli polecasz Forda to nie dziwie się że odradzasz gaz, fordowskie silniki małolitrażowe nie radzą sobie z taką modyfikacją.

    @owocowy89, kupuj co chcesz , byle nie Escorta! Jeśli nie Golf to choćby Honda Civic lub Mitsubishi Colt.


    Czym jeżdżę albo czym jeździłem nie ma znaczenia, uwierz mi że trochę tego było.
    Gadasz bzdury z tym ze małolitrażowe silniki Forda mają problem z gazem, daj Ty se spokój bo zaraz nas tutaj moderator posprząta. Chcesz się ścierać, zapraszam na PW.

    Prawda jest taka że w tych rocznikach większość będzie gnić, a jak już ma gnić to lepiej coś co można bardzo łatwo i tanio zrobić.
    Dlatego padła propozycja Escorta. Miejsca w środku od groma, nie wiem czy nie więcej niż w Golfie3.
    Akurat z tą Hondą/Mitsubishi dobrze wymyśliłeś, popieram.
    Może się jeszcze zastanowić nad Golfem 2, bywały ocynkowane, proste i tanie naprawy. Pierwsze auto to nie szpan, to auto do nauczenia się jeżdżenia.

    PS. Widzę, fan VW. Nikt nie broni, ale otwórz się na zdanie innych.

    0
  • #17 22 Lut 2011 17:17
    owocowy89
    Poziom 20  

    Poza tym siedzę często w golfie 2 kuzyna, także widzę, że proste te silniki są i samemu można sobie poradzić jakby coś nawaliło, no i części dużo... Więc raczej tego golfa(3) bym brał... Kiedyś myślałem też na mazdą 323F BA, ale trochę więcej funduszy musiałbym mieć...

    0
  • #18 22 Lut 2011 17:22
    damian.bob
    Poziom 15  

    To prawda że w razie czego ma być "bez żalu" , Golf 2 bardzo dobre auto, niestety jako Diesel wychodziło w 1,6 a to już przechodzone silniki.
    W benzynie wypada całkiem ciekawie i niezawodnie, aktualnie mam jednego na stanie (1990, 1,3+LPG) i radzi sobie dobrze, ale części powoli robią się droższe niż do Golfów 3.
    Trójki miałem również w ocynku, pierwsze roczniki. Rdza wyłazi na tylnej klapie ale to nie problem. Na Forda jestem naprawdę cięty, mimo że w garażu aktualnie stoi jeden (z tym że nowy a ja i tak najchętniej jeżdżę VW a do pracy używam różnych azjatów), w poprzednim problemy z elektryką zaczęły się gdy miał 2 lata, a remont progów miał w wieku 4 lat... moim zdaniem to wstyd. :)
    Oczywiście nie ma reguły, można naprawdę różnie trafić.

    1
  • #19 22 Lut 2011 17:26
    ogur3k
    Poziom 33  

    owocowy89 napisał:
    Poza tym siedzę często w golfie 2 kuzyna, także widzę, że proste te silniki są i samemu można sobie poradzić jakby coś nawaliło, no i części dużo... Więc raczej tego golfa(3) bym brał... Kiedyś myślałem też na mazdą 323F BA, ale trochę więcej funduszy musiałbym mieć...


    Benzynowce w Golfie 2 i 3 to raczej niewiele wspólnego mają.
    Diesle w sumie też. To już kolejna, powiedzmy, generacja.

    323F BA to cena trochę nie bardzo jak dla Ciebie.
    Już prędzej generacji BG, można kupić nawet wypasione, szyby w prądzie, klima, itp.
    Tylko spalanie, hm, tragedii nie ma, ale szału też ;)

    0
  • #20 22 Lut 2011 17:29
    owocowy89
    Poziom 20  

    No wiem właśnie, BG też mi się podobają. Jeszcze pomyślę. Choć raczej wolałbym diesla, a one nie widziały chyba nawet takich silników.

    0
  • #21 22 Lut 2011 17:34
    damian.bob
    Poziom 15  

    nie wiem czy nie wychodziły w comprexie, ale to tragedia (wiem bo też mam) z tym że to 626 ...
    kończę bo robi się off-top a punkty lecą ;)

    0
  • #22 22 Lut 2011 17:35
    ogur3k
    Poziom 33  

    owocowy89 napisał:
    No wiem właśnie, BG też mi się podobają. Jeszcze pomyślę. Choć raczej wolałbym diesla, a one nie widziały chyba nawet takich silników.


    Był tam diesel. 1.7l 56KM.
    Ale Tobie nie opłaca się żaden diesel. Za mało jeździsz.

    Comprex w 626 to była porażka. Tylko że to trochę inne lata produkcji, porwałeś się z motyką na słońce....

    0
  • #23 22 Lut 2011 21:48
    owocowy89
    Poziom 20  

    To były tylko moje pomysły. Jednak się za tym golfem rozejrzę. Głównie chodziło mi o to, czy benzyna, czy diesel, ale jeśli benzyna z gazem w eksploatacji dogania ubezpieczenie w dieslu, to na diesla się zdecydowałem. Ok, to dzięki bardzo za podpowiedzi, a ubezpieczenie, to tak orientacyjnie chciałem się dowiedzieć, ile max by mnie wyniosło.

    0
  • #24 22 Lut 2011 21:59
    agaj666
    Poziom 12  

    Zdecydowanie polecam benzyne przy takich przebiegach.
    Golfa bym nie tykał. Na 99% bity i niechlujnie zrobiony ale tak niestety ma większość "okazji" i "igiełek" :(
    Poleceam Hondy Civic, Mazdy 323 itp... Bezawaryjnym autem jest Suzuki Baleno. Ma swoje wady ale niedrogie do usunięcia, za to można je tanio kupić.
    Aut na literę "F" nie tykaj. Miałem juz ze 20 samochodów i wiem co mówię :)
    Za 4.000 cuda nie dostaniesz.Licz się z tym, ze na początek z 1000 zł trzeba będzie wsadzić w wymarzoną "igiełkę".
    Ubezpieczenie sam sobie policz. Trzeba tam podać informacje, które tylko Ty znasz i my tu nie pomożemy.

    0
  • #25 23 Lut 2011 11:22
    owocowy89
    Poziom 20  

    No dlatego co do ubezpieczenia, to tak tylko orientacyjnie pytałem. Oczywiście policzę. Dzięki bardzo za wszystkie podpowiedzi, na pewno je rozważę:) co do 323F BA, to zapewne bym kupił jakbym więcej kasy miał. Kolega ma i nie skarży się na nią.

    0
  • #26 23 Lut 2011 21:35
    dyszel85
    Poziom 18  

    Polecam nexię, autko w miarę bezawaryjne, zazwyczaj z dobrym wyposażeniem od statecznego pierwszego właściciela. Blachy przeciętne, zawieszenie miękkie, plastiki w środku tandetne, ale reszta to dobry kadett E po delikatnym face liftingu.

    0
  • #27 23 Lut 2011 21:36
    mazi0000
    Poziom 19  

    A ja proponuje audi 80b3 1.8 na mono wtrysku z lpg.

    0
  • #28 24 Lut 2011 10:36
    owocowy89
    Poziom 20  

    O to Audi to rzeczywiście ciekawa propozycja. Tylko jak właściwie z tym gazem jest? silniki nie dostają po du... od tego gazu?

    Dodano po 9 [minuty]:

    A co myślicie o silniku 1.6D w tej budzie?

    0
  • #29 24 Lut 2011 11:04
    JACEKM5
    Poziom 9  

    A dlaczego by nie renault megane z silnikiem 1.6 _ 110 KM. Albo citroen ZK . blacha OK. Bardzo przyjemne autka.

    0
  • #30 24 Lut 2011 13:40
    ogur3k
    Poziom 33  

    owocowy89 napisał:
    O to Audi to rzeczywiście ciekawa propozycja. Tylko jak właściwie z tym gazem jest? silniki nie dostają po du... od tego gazu?

    Dodano po 9 [minuty]:

    A co myślicie o silniku 1.6D w tej budzie?


    Audi ciekawe, tylko że to duże, ciężkie auto.
    Gaz jak jest I, II generacji trzeba dbać, jak się nie ciągnie obrotów do czerwonego pola to nie szkodzi silnikowi.
    1.6D w tej budzie ledwo jedzie.

    Sam nie wiesz czego chcesz, a już Ci mówiłem. Małe auto, z małym benzynowym silnikiem, bez gazu. Diesel totalnie Ci się nie kalkuluje.

    0