Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mono-Motronic w Polonezie

24 Paź 2004 15:09 8026 10
  • Poziom 17  
    Poszukuję schematu interfejsu do podłączenia komputera ze złączem diagnostycznym w Polonezie Caro Plus 1,6 z układem wtryskowym BOSCHA. Znalazłem oprogramowanie i wiele użytecznych rzeczy. Są interfejsy i sposoby ich podłączania do wszystkich innych wersji wtrysku w Polonezach, ale niestety nie natrafiłem na schemat podłaczenia systemu MONO-MOTRONIC MA 1.7.
    Złącze diagnostyczne w tym systemie ma tylko trzy styki:
    1 - dane z i do komputera wtrysku
    2 - masa
    3 - zasilanie +12V

    Pytanie: Jak to podpiąć do COM-a w komputerze, aby zdiagnozować system wtrysku?

    Za pomoc dziekuję!
  • Spec od samochodów
    To jest system prosty jak kij f-ma Bosch nie przewiduje diagnozy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Witam.
    Interfejs do tego to po prostu Vag- np. na MAX , schemat powinien być na forum, działa na pewno sprawdziłem. :)
    Powodzenia.
  • Poziom 17  
    Koledzy !!!
    Jeśli to takie proste to proszę o rozjaśnienie mojego umysłu - bo jakoś nie mam pojęcia jak to zrobić.

    Jeśli rzeczywiście przeczytaliście mój post to wynika z niego że potrzebuję tylko schematu podłączenia kabla pomiędzy złączem pod maską, a komputerem PC na którym mam zainstalowany program diagnostyczny do tego sytemu /MONO-Motronic MA 1.7/.

    elektrit Samodiagnozę ma każdy komputerowy system wtrysku paliwa i tym samym Ameryki nie odkryłeś :evil: , natomiast co do kształtu gniazdka - to odpowiem takim samym przykładem i pomocą zarazem : żarówka wygląda tak jak w Toyocie. :P

    Stanisław Chwalisz jeśli się czegoś nie wie to po prostu nie zabiera się głosu w danej sprawie. Dla Twojej wiadomości podaję, że program diagnostyczny do tej wersji wtrysku napisała jedna firma z Gdańska - nie podaję jej nazwy, bo nie chcę robić reklamy, ale można ją znaleźć w książce p.Krzysztofa Trzeciaka pt. "Polonez Caro/Atu Caro Plus/Atu Plus".
    Pisanie takich postów moim zdaniem to tylko nabijanie sobie punktów!!!!

    autoel szukałem schematu tego kabla /interfejsu/ ale z mizernym skutkiem - być może coś przeoczyłem?? Ściągnąłem już pliki ze złączami systemów Boscha w samochodach i nawet jest tam plik poświęcony systemom FSO - ale niestety nie zawiera żadnych danych :(
    Jeśli mogę to proszę o pomoc.

    Pozdrawiam i z góry dziękuję Piotr36
  • Poziom 25  
    Witam.
    Widzę że lubisz pisaninę punktowaną więc proszę:
    - moim zdaniem niewiele wskórasz obrażając się na ludzi z forum ( wiem że czasem odpowiedzi są irytujące i sformuowane tak jakby wszyscy byli specami od samochodów, ale obserwuję to również przy innych tematach)
    -schemat interfejsu jest (i to w kilku wersjach) na download np. pod hasłem "interfejs OBD II", trzeba tylko wykazać minimum dobrej woli i poszukać.
    -problem nie polega wyłącznie na połączeniu złącza diagnostycznego z rs232, ale na tym jak to zrobić żeby nie "uwalić" nic po drodze, dlatego proponowałem ci interfejs na MAX'ie (ew. opto.)
    -jeżeli nieobca ci jest lutownica to skleć sobie interfejsik i działaj. :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Jeśli kogoś obraziłem to przepraszam i nie to było moim zamiarem. :oops:

    autoel Dzięki za pomoc ale, nie chodzi mi o jakiś nowy i rozbudowany intrfejs tylko o komplet do w/w programu. Wiem jak on działa i bałbym się testować coś czego nie znam, bo wiem czym to może grozić.

    elektrit Z całym szacunkiem dla wszystkich pomagających mi nie mam zielonego pojęcia gdzie to może być. Jedyne co udało mi się znaleźć to plik: MULTEc mpi.jpg, ale nazwa mówi jedno, a zawartość drugie. Nie wiem - być może to jest to czego szukam? Jeśli nie, to faktycznie pozostaje mi tylko KME.

    Spędziłem dobrych kilkadziesąt godzin na poszukiwaniu tego interfejsu. Ściągnąłem wiele schematów i innych informacji na ten temat, które jak się okazało są nieprzydatne.

    Poruszanie się w gąszczu informacji zawartych na elektrodzie nie jest łatwe. Proszę o odpowiedź na proste pytanie: Dlaczego jeśli ktoś chce coś znaleźć to musi ściągać tyle niepotrzebnych plików? Zdarza się że nazwa pliku nic nie mówi i dopiero po ściągnięciu i rozpakowaniu okazuje się, że nie tego szukamy. Myślę, że problem ten dotyka nie tylko początkujących na elektrodzie.

    Pozdrawiam Piotr36
  • Poziom 25  
    Nooo, chyba cię nie zrozumiałem , w pierwszym poście piszesz że masz oprogramowanie i szukasz interfejsu,jak ci podpowiadamy gdzie jest schemat, to twierdzisz że cię nie interesuje , a wogóle to wiesz co i jak zrobić, poza tym co masz na myśli pisząc że potrzebujesz "komplet do programu"?, usiłowałem ci zasugerować interfejs na MAX'ie, lub na opto, jest jeszcze wersja na tranzystorach, ale bywa niebezpieczna dla portu com. Innej możliwości nie znam, jeżeli cię interesuje to postaram się odkopać gdzieś ten schemacik. Osobiście używam interfejsu na MAX'ie i działa bez zarzutu, o czym napisałem w pierwszym poście.
  • Poziom 18  
    witam
    Przyglądając się waszej dyskusji wziołem wasze rady pod uwage i zaczołemn szukac Znalazłem ale mam problem bo brakuje mi parę punktów a nie jestem wielkim specjalistą także i punktów nie wiele u mnie. Dla tego moja prośba czy ma ktoś może prywatnie schemacik albo wie jak podłaczyć przewody jest to polonez atu plus rok 2000 na wtrysku jednopunktowym bosch z wtyczki wychodzą 3 przewody program mam juz sciągnięnty teraz kwestia podpięcia go z samochodem i komputerem
    jezeli możecie to doradzcie mi dziękuje i pozdrawiam
    jjjanek(malpa)poczta.onet.pl
  • Poziom 17  
    Witam,

    Ja swojego poldka odstawiłem na złom. Skoro od kilku lat nie ma dyskusji w tym temacie, to znaczy temat został wyczerpany więc można go zamknąć.

    Pozdrawiam Piotr36