Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1.6 8V 90KM 96r. Brak połączenia.

22 Feb 2011 19:22 5009 15
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Renault Megane 1.6 8V 90KM 96r, brak możliwości połączenia z komputerem wtrysku poprzez NXR oraz Clip, z resztą modułów (ABS, Poduszka itd) łączy się bez problemu.

    Auto odpala, jeździ, immo gaśnie, przejście między wtyczką komputera a złączem diagnostycznym na linii L i K jest, styki czyste. W bliżej nie określonej przeszłości połączenie było możliwe, od pewnego czasu coś mu się odmieniło.

    Parę razy zdarzyło się "utopienie" wtyczki w płynie do spryskiwacza spowodowane debilnym umieszczeniem wlewu nad wtyczką.

    Czy jakieś płyny dostały się do wewnątrz poprzez piny nie jestem w stanie określić ponieważ komp jest zalany tą gumą, a osobiście ruszać tego nie mam zamiaru.

    Jakieś sugestie?



    Renault Megane 1.6 8V 90KM 96r. Brak połączenia.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • LegrandLegrand
  • Helpful post
    Level 42  
    Przejścia są ale czy gdzieś nie zwiera?
    Ja bym podmienił na chwile inny sterownik i sprawdził komunikację.
    Można wyprowadzić piny K L przy komputerze.
    Takie sugestie
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Pod kątem zwarcia nie sprawdzałem.
    Też myślałem o podłożeniu innego ale póki co nie mam dawcy.

    EDIT:

    Dawca się znalazł, komputer podłączony, komunikacja jest.
    Tak więc uszkodzony komputer wtrysku.
    Jakieś propozycje?
  • LegrandLegrand
  • Helpful post
    Level 42  
    Ktoś wczesniej robił z wpieciem sie jakieś kombinacje , wewnątrz na liniach diagnostycznych , na wyjściu z ECU, są diody impulsowe zabezpieczajace , ich uszkodzenie skutkuje takimi objawami. Ale ,żeby K i L , to musiał być "szpec".
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja tam rączek nie wkładałem :D

    Kiedyś się łączył, immo też działało odkąd go mam.

    Może tym "szpecem" był płyn do spryskiwacza?

    Są jakieś szanse naprawy, oraz czy to opłacalne w takim aucie, bo zaznaczam że auto jeździ, tylko gadać z nim nie mogę.

    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    Level 42  
    Ciebie o takie bezeceństwa nie podejrzewałem , myslałem ,że masz samochód klienta , a płyn mógł być sprawcą . Żeby o tym sie porzekonać otwórz to urządzenie i szukaj "zielono mi"!
    Da sie to naprawić , ale w tej sytuacji jest to trudniejsze ,jeżdzić możesz ino nie bedzie "halo" ze sterownikiem silnika!
  • Helpful post
    User removed account  
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    A no właśnie ten "gumiok" mnie przeraża, nie wycinałem jeszcze takiego czegoś, a wolałbym się nie uczyć na swoim sprawnym :D
  • Helpful post
    Level 42  
    Dziecko , nie ja piszę o zabezpieczających na zasilaniu ogólnym , ale zabepieczeniu wyjść niskoprądowych. Jeżeli " guma do żucia" , to trudno.
  • Helpful post
    User removed account  
  • Level 42  
    Znowu masz rację , musiałem pomylić z Laguną po 99r.
  • Helpful post
    Level 42  
    Wymienić sterownik lub spróbować komunikacji przy samym sterowniku
  • Level 42  
    Podmiankę już zrobił i mu lotto!
  • Helpful post
    Level 42  
    To ja wiem, że rozwiązanie padło, ale proponuję aby mieć święty spokój i komunikację wymienić ECU a nie naprawiać
  • Helpful post
    User removed account  
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    No dobra chłopaki, widzę że nic nie spłodzimy przez forum, dzięki za zainteresowanie.

    Będę jeździł tak jak jest, jak zacznie migać/świecić kontrolka silnika i nie będę mógł odpalić, to wtedy będę myślał :D

    Pozdrawiam.