Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B5 benzyna 1,6 1997 głośny - odgłos jak na wstecznym

artstudio85 22 Feb 2011 20:32 3391 7
  • #1
    artstudio85
    Level 10  
    Witam Wszystkich!
    Proszę Was o pomoc, ponieważ jestem w Norwegii i nie wiem czy to coś groźnego.
    Od pewnego czasu mój Passat b5 1,6 benzyna 97r (100koni) głośno chodzi. odgłos dochodzi jak by z okolic alternatora i nasila się wraz ze zwiększonymi obrotami (podobny odgłos jak byśmy się rozpędzali na wstecznym). Tak samo kiedy skręcam w miejscu, jak by alternator hałasował pod wpływem działania wspomagania.po za tym odgłosem ,moc itd. jest w porządku. (Rozrząd wraz z pompą był wymieniony i wszystko śmigało idealnie) zaczęło się tak dziać po przejechaniu 8 tys km. I jeszcze jedno pytanko, po ostatnim 5 godzinnym tripie czujnik temp. wskoczył na jakieś 110 stopni. Jak go rozpędziłem na luzie to opadał do 90 stopni, potem znowu wzrastał i opadał. Temperatura spadała również kiedy jechałem 60 km/h na 4 lub 3 begu. Czy to czujnik zaczyna świrować czy może wiatrak? (płyn i olej w normie). Podkreślam ze tu jest -20 stopni:) wiec przegrzewanie silnika jest trochę dziwne. Z góry dziękuje za wszelkie podpowiedzi i pomoc. POZDRAWIAM!!
  • #2
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    Może to pompa wspomagania serwa odzywa sie ,sprawdzałes poziom w zbiorniczku :?: ,a wiatrak sie włacza gdy jest 110 stopni?
  • #3
    maciekchn
    Level 21  
    U mnie w astrze f były też takie stuki puki cuda-wianki obstawiałem alternator kupiłem łożyska a co się okazało winna była pompa wody.Ale skoro było wymieniane u Ciebie to nie wiem...
  • #4
    justyna5551
    Level 18  
    Ten odgłos to najprawdopodobniej pompa wspomagania. Co do temperatury to termostat dokonał żywota.
  • #5
    artstudio85
    Level 10  
    Termostat był wymieniany pół roku temu, bo nie załączał i wywalało wodę. Wszystkie płyny są w normie. Ale czy płyn do wspomagania powinno się wymieniać? Co do wiatraka to właśnie się nie załączał ani przy odpalonym silniku ani po wyłączeniu. Nawet silnik nie był gorący. Czy dojadę z taką pompą do polski? jak go szlag trafi to mam po zawodach? czy po prostu zostanę bez wspomagania. sory ale średnio się na tym znam. Dzięki za podpowiedzi
  • Helpful post
    #6
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    artstudio85 wrote:
    Termostat był wymieniany pół roku temu, bo nie załączał i wywalało wodę. Wszystkie płyny są w normie. Ale czy płyn do wspomagania powinno się wymieniać? Co do wiatraka to właśnie się nie załączał ani przy odpalonym silniku ani po wyłączeniu. Nawet silnik nie był gorący. Czy dojadę z taką pompą do polski? jak go szlag trafi to mam po zawodach? czy po prostu zostanę bez wspomagania. sory ale średnio się na tym znam. Dzięki za podpowiedzi



    Termostat w twoim aucie niczego nie włacza ..,płyn do wspomagania powinno się wymieniać zgodnie z instrukcją obsługi .ale teraz skoro ci ono szumi to bedziesz musiał wymienić pompe i płyn :idea::cry: ,ale najpierw sprawdz ile jest tego płynu w zbiorniczku ,chyba wiesz gdzie to jest :idea::?:
  • #7
    artstudio85
    Level 10  
    płynu faktycznie jest trochę poniżej minimum. w ogóle kolor płynu nie przypomina zielonego,raczej jasno brązowy (prawie przeźroczysty). wymienię cały olej i zobaczę czy coś to zmieni. teraz pytanie,ponieważ w okolicy nie widzę innego oleju hydraulicznego jak MOBIL ATF 320 (czerwony) pisze ze jest do automatycznych skrzyni biegów i do wspomagania kierownicy również. myślicie że się nada? dzięki za info!!
  • #8
    artstudio85
    Level 10  
    wymieniłem olej i już po chwili niepokojący dźwięk pompy ustał...:):) dzięki wielkie za podpowiedzi!Pozdrawiam