Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man 8.185 często nie pompuje powietrza do tylnej butli

damianlg 23 Lut 2011 10:43 3549 11
  • #1 23 Lut 2011 10:43
    damianlg
    Poziom 12  

    Witam, mam taki problem.

    Man 8.185 ciężarówka, solówka.

    Gdy są mrozy jest problem z pompowaniem powietrza na tylną butle.
    np jedna z sytuacji:

    - stoi auto całą noc, odpalam, pompuje powietrze normalnie, podjeżdżam pod rampę, ładuję auto, następnie odpalam samochód
    i zdarza się, że układ pompuje powietrze na dwie butle z przodu do 6 atmosfer a tej tylnej butli nie chce napompować. Wówczas spuszczam powietrze z przednich butli, trochę z tylnej żeby wzbudzić jakiś ruch/drgania w układzie. Po spuszczeniu powietrza czasami wszystko się odblokuje i pompuje już normalnie na tylną i przednie butle a czasami muszę ponownie napompować przednie do 6 atmosfer i znów spuścić powietrze i za 2 czy 3 takim procederem załapie i zacznie puszczać powietrze na tył, co to może być ?

  • #2 23 Lut 2011 10:58
    domellus
    Poziom 28  

    Pewnie zawór "czterodrożny" czy jakoś tak go nazywają. No i woda w układzie pewnie będzie. Kiedy wymieniany osuszacz?

  • #3 23 Lut 2011 11:24
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    nazywany rowniez zabezpieczającym

  • #4 23 Lut 2011 11:26
    damianlg
    Poziom 12  

    Witam, osuszacz wymieniany był w zeszłym roku, pod koniec zimy, ale to nie pomogło, rok temu też miałem takie objawy, ale w tym już są tak często, że słabo się użytkuje ten samochód. Co do wody w układzie to wlewałem już z 2 razy denaturat do układu i taki specjalny płyn firmy WABCO, który miał się niby tej wody pozbyć, więc raczej w tym kierunku bym nie szedł, no i dlaczego tylnej butli nie pompuje, skoro przednie dwie tak.?

    Dodano po 42 [sekundy]:

    acha, wymieniany był tylko osuszacz ten przy przednich butlach, nie wiem czy jest jeszcze jakiś z tył, lub inne elementy w układzie, które powinno się serwisować/wymienić.

  • #5 23 Lut 2011 11:37
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    osuszacz wymienia sie jesli nie przy kazdej obsludze to na jesien a nie na wiosne. Zreszta koszt osuszacza to 40 zl netto wiec chyba nie jest to taki wielki wydatek. Pozbedziesz sie wody z ukladu i zobaczysz co sie bedzie dzialo. Jesli dalej bedzie to samo to wymien zabezpieczajacy

  • #6 23 Lut 2011 12:29
    domellus
    Poziom 28  

    Nie pamiętam jakie tam cisnienie jest w układzie i przy jakim uruchamia sie "zawór upustowy" (tak go nazywam :) ), bo 6 atmosfer to wydaje mi się jest mało. Jednak w tym przypadku jestem za wymianą zaworu "zabezpieczajacego" ( jak go nazwał saron22) lub oddać do regeneracji.

  • #7 23 Lut 2011 13:47
    svavecone
    Poziom 23  

    Zalezy gdzie wlewales denaturat .... czy przed czy za zaworem rozdzielajacym .Zbiorniki sa za zaworem ,wiec lejac do nich omijamy ten zawor .
    Nie patrzac na to .... TGL ma w systemie do 12 bar ,wiec 6stka to za malo.
    Zawor ,chyba,nie otworzy przeplywu do systemow 3i4 dopoki nie napelni odpowiednio systemow powietrza hamulcow 1i2.
    Szukaj najpierw usterki w kompresorze ,tzn sprawdz czy z kompresora do osuszacza dobija do ~12 bar ,wtedy powinien sie otworzyc zawor w osuszaczu i "oddychac" na zewnatrz .
    Jak nie dobija do 12 bar i nie slychac wydechu z osuszacza to cos po stronie kompresora jest uszkodzone .( zawory w glowicy/ gietka rurka przepuszcza)
    Jak nie dobija do 12 stki i slychac wydech to zawor w osuszaczu padniety.
    Jak dobija do 12 stki i slychac wydech a w systemie dalej 6 stka to zawor czterodrozny. :)

  • #8 23 Lut 2011 17:15
    damianlg
    Poziom 12  

    Dziś miałem taki przypadek, że podczas jazdy powietrze spadło i nie chciał pompować, musiałem trochę z butli pospuszczać znów. Byłem u mechnika regulował jakąś śrubką, ale drugi raz mi się tak stało godzinę później, że podczas jazdy stracił powietrze, w ciepłe dni nie mam problemu, tylko teraz jak przyszło tak -10 i więcej...

    Dodano po 1 [minuty]:

    svavecone napisał:
    Zalezy gdzie wlewales denaturat .... czy przed czy za zaworem rozdzielajacym .Zbiorniki sa za zaworem ,wiec lejac do nich omijamy ten zawor .
    Nie patrzac na to .... TGL ma w systemie do 12 bar ,wiec 6stka to za malo.
    Zawor ,chyba,nie otworzy przeplywu do systemow 3i4 dopoki nie napelni odpowiednio systemow powietrza hamulcow 1i2.
    Szukaj najpierw usterki w kompresorze ,tzn sprawdz czy z kompresora do osuszacza dobija do ~12 bar ,wtedy powinien sie otworzyc zawor w osuszaczu i "oddychac" na zewnatrz .
    Jak nie dobija do 12 bar i nie slychac wydechu z osuszacza to cos po stronie kompresora jest uszkodzone .( zawory w glowicy/ gietka rurka przepuszcza)
    Jak nie dobija do 12 stki i slychac wydech to zawor w osuszaczu padniety.
    Jak dobija do 12 stki i slychac wydech a w systemie dalej 6 stka to zawor czterodrozny. :)


    denaturat czy też płyn wabco wlewałem do butli od spodu...

  • #9 24 Lut 2011 00:40
    svavecone
    Poziom 23  

    Czyli denaturat nie przszedl przez zawor czterodrozny .Przewaznie jak leje to chociaz kapke wlewam do osuszacza ,sciagam filtr i zalewam go troche.Mozna tez wlac troche w rurke zaraz za kompresorem ,jak jest taka mozliwosc.

  • #10 24 Lut 2011 09:02
    damianlg
    Poziom 12  

    za komprepsorem tam pod kabiną ? teraz mi sie przypomniało, że tam tez był wlewany..

  • #11 24 Lut 2011 10:43
    domellus
    Poziom 28  

    A jaki sens ma wlewanie płynu i denaturatu przed osuszaczem? Raczej za osuszaczem wlewać żeby poszło na zawory i wyczysciło a tak zatrzyma osuszacz i trzeba będzie go szybciej wymieniać takie jest moje zdanie, jeśli mylne to mnie poprawcie :)

  • #12 24 Lut 2011 10:46
    svavecone
    Poziom 23  

    W osuszaczu tez masz zawor ,upustowy 12bar,za osuszaczem jest zawor czterodrozny ,zeby do nich dojsc trzeba wlac troche plynu przed nimi ....czyli do osuszacza .A czy osuszacz zatrzyma denaturat ..... ten paruje i roznosi sie w ukladzie jako para a nie plyn,wiec nawet jak wlejemy troche w rure przed kartridzem to czesc i tak dojdzie do zaworu czterodroznego. Tak mysle :/
    Nie wlewac tam calej butli ,i tak sie nie zmiesci ;) . Troche przed tymi komponentami , i reszte do zbiornikow .

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo