Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo Fh 12 420 1997r pytanie o osuszacz powietrza

23 Lut 2011 18:12 3132 1
  • Poziom 9  
    Witam, pytanie do Panów od pneumatyki. Jako że sam na firmie zajmuje sie raczej problemami natury elektrycznej i elektronicznej, a nasz fachman na firmie jest w tej chwili na urlopie zrzucono na mnie odpowiedzialnosc załozenia zaworu osuszacza do poczciwej Volvinki. Tym problemem zajmę się jutro i chciałbym zaoszczędzić troche czasu bo w tej chwili nie mam schematów, dlatego licze na Was. Otóż Osuszacz, ktory wcześniej siedział nie miał na sobie guvernera. Guverner siedzi sobie nadal tylko, że jest zamontowany z lewej trony pojazdu niedaleko tłumika spalin. Nie mogę założyć od tak sobie nowego zaworu osuszacza bo zapewne te dwa guvernerki sie pogryzą i instalacja bedzie wariowac a osuszacz przestanie byc osuszaczem :). Z mego rozeznania instalacja pneumatyczna wyglada tak: ZAWOR OSUSZACZA wejscie 1 - zasilanie ze sprezarki , 21-wyjscie na zawor czteroobwodowy, 22-zbiornik regeneracji, 4/23-sterowanie spreżarka. Wyjscie 4/23 łączy sie z trujnikiem znajdujacym sie na ramie z lewej strony pojazdu wraz przewodem redukcji mocy wychodzącym ze sprężarki. Dalej z owego trujnika do srodkowego otworu w guvernerze. Pierwszy otwor w zaworze guernera to zasilanie z butli powietrznej tylnego ukladu hamulcowego. Z trzeciego otworu guvernera wychodzi jakis przewod ale jest uciety( nie wiem od czego jest) Sorry ze tak lakonicznie opisalem te otwory guvernera ale nie znam ich numerow bo nie zdazylem sie tego dowiedziec.
    Panowie moje pytanie brzmi tak: jak podlaczyć nowy zawór osuszacza z wbudowanym guvernerem? wywalic stary guverner i zeby to działało jak nalezy. Dzięki za pomoc
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 12  
    lepiej poczekaj na fachmana, niezły towar