Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik klatkowy, 3 biegowy, podwójny wirnik.

23 Lut 2011 21:21 3114 8
  • Poziom 15  
    Witam mam silnik klatkowy 3 fazowy 3 biegowy podwójny wirnik ,
    Silnik 24KW ma podwójny wirnik i 3 uzwojenia.

    Jego praca według schematu wygląda tak 1 bieg działa pierwszy wirnik i pierwsze uzwojenie stojana, 2 bieg rozłącza 1 i załącza drugi wirnik i drugie uzwojenie i 3 bieg drugi wirnik i trzecie uzwojenie, powinno się odłączyć drugie. Schemat w załączniku.

    Według moich obserwacji przy 2 biegu działa drugie uzwojenie a trzecim biegu dołącza się trzecie, czyli zwiększa liczbę par biegunów.

    Silnik się spalił pojechał do przewinięcia i gość stwierdził że 2 i 3 bieg ma takie samo uzwojenie wiec będzie miał takie same obroty , a jednak obroty rosną powiedział, że jest to łączenie w podwójną gwiazdę, jestem przekonany, że każde z tych uzwojeń jest łączone w gwiazdę.

    Skoro uzwojenie jest takie samo to obroty powinny być te same więc albo jest łączenie 2 bieg gwiazda 3 bieg podwójna gwiazda, albo 2 gwiazda a na 3 obydwa uzwojenia w gwieździe.

    Dodam, że jest to silnik od żurawia wieżowego a że nie pozjadałem wszystkich rozumów więc pytam?
    Silnik klatkowy, 3 biegowy, podwójny wirnik.
  • Poziom 17  
    Tak ten gość co przewija mówi prawdę, jeżeli drugi bieg ma około połowy obrotów/ min niż trzeci to nawet napewno. To jest jedno uzwojenie łączone w trójkąt przy drugim a w podwójną gwiazdę przy trzecim biegu - o ile się nie mylę ale raczej nie. I tak to jest
  • Poziom 15  
    źle mnie zrozumiałeś gość stwierdził że oba uzwojenia są podwójna gwiazda .

    A jeśli chodzi o obroty to dokładnie rosną o drugie tyle , a jak się ma odległość uzwojenia od wirnika do obrotów bo jedno jest nałożone na drugie i podejrzewają że właśnie dlatego jest zmiana prędkości .

    Podobno wszyscy elektrycy ze znanej gdańskiej firmy która przewija silniki do okrętów oglądali i sie zastanawiali , w końcu padła decyzja że przewiną tak jak było a tajemnice działania pozostawią Niemcom .

    Czy mogę poprosić o narysowanie jak wygląda podłączenie podwójnej gwiazdy bo nigdzie nie mogę znaleźć .
  • Poziom 17  
    _mm_¤_mm_*_mm_¤_mm_*_mm_¤_mm_
    |---------------------*----------------------|
    A więc przy połączeniu w trójkąt zasila się punkty¤
    W podwójną gwiazdę punkty ¤ łączy się razem, a zasila się punkty *
    _mm_ - tak narysowałem poszczególne cewki. Jest ich 6 sztuk
    Co do sposobu przewijania to należy bezwzględnie zrobić tak jak było a tajemnicy to tu żadnej nie ma przynajmniej dla mnie. Wątpię czy jest jedno nałożone na drugie tak jak w silnikach od pralek- tam tak jest bo różnica prędkości jest większa niż dwa razy.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Podwójna gwiazda to nie jest rodzaj uzwojenia tylko sposób jego połączenia przy jednej z prędkości. A więc myli pojęcia.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Zmiana prędkości jest dokonywana poprzez zmianę liczby par biegunów magnetycznych, i nie ma tu nic do tego odległość. Co on tam za bzdury wygaduje.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Acha, narysowałem 6 cewek ale może być ich więcej zależy to od prędkości silnika i zastosowanego w nim rozwiązania.
  • Poziom 23  
    Cytat:
    Silnik 24KW ma podwójny wirnik i 3 uzwojenia


    Co to znaczy podwójny wirnik ??
  • Poziom 17  
    Ma dwa obwody magnetyczne na jednej osi. To tak jakby w jedną dłuższą obudowę włożyli dwa wnętrza silnika.
  • Poziom 23  
    Cytat:
    Ma dwa obwody magnetyczne na jednej osi. To tak jakby w jedną dłuższą obudowę włożyli dwa wnętrza silnika.
    Nic z tego nie rozumiem. Obwody magnetyczne na wirniku?? Jaki to silnik?
    Synchroniczny?
  • Poziom 17  
    Jeśli klatkowy to asynchroniczny inaczej być nie może. Obwód magnetyczny składa się z blach na wirniku i stojanie odpowiednio zespolonych w procesie produkcji. W blachach tych są wytłoczone żłobki w które na wirniku jest wmontowana klatka, a w stojanie jest umieszczone uzwojenie.