Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

długość anteny CB

gresio 24 Oct 2004 20:37 7068 14
    gresio
    Level 11  
    jestem "zielony" więc nie śmiejcie się. Mam antenę samochodową Cb która ma 1.5 m i mam pytanie: czy można ją jakoś skrócić bo na osobówce wygląda to komicznie, albo co się stanie jak zamocują ją na tylnym zderzaku (nie będzie wtedy wyglądała jak "trolejbus")
    piraniamax
    Level 13  
    Anteny samochodowe do cb mają to do siebie że im dłuższa tym "lepsza" dłógość jest związana z zyskiem i jeszcze paroma rzeczami, suma sumarum jeśli skrócisz bat od anteny to ją rozstroisz (jeśli była strojona), stracisz na odbiorze.
    wilko
    Level 16  
    Witam ..
    heh ..
    komicznie to bedzie jak masz cb w aucie a nie masz papierow .. wtedy zdaleka taka antene widac ..

Ale serio .. co w tym komicznego wazne aby byla sprawna .. jesli masz ja na dachu to super .. to najlepsze dla niej miejsce .. chyba ze nie zalezy ci na by daleko leciec .. mozesz ja umiejscowic na zderzaku .. ale to troszke pogorszy sprawe .. odbior/nadawanie ... bedziesz gorzej "lecial" w jedna ze stron .. auto bedzie ci zaslaniac .
    Ja zostawilbym ja na dachu .. ewentualnie na czas wyl radia odkrecalbym ja .. (sam drut) i po sprawie ..
    Przy montazu pamietaj aby ja dobrze zmasowac .. nie do lakieru .. tylko do golej blachy ..
    SQ9MEM
    Level 29  
    Nie tylko stracisz na odbiorze, ale przez rozstrojenie anteny możesz spowodować spalenie stopnia mocy w radiu, ponieważ SWR gwałtownie poleci w góre. Oczywiście - można skrócić bat, ale należy wtedy przerobić cewke w stopce, a to już szkoła wyższa.

ok
    Krist0
    Level 23  
    Witam.

:arrow: gresio
    Najpierw poczytaj o strojeniu anteny mobilowej :!: .

:arrow: wilko
    Jeżeli chodzi o zazwolenie, to już bajka :wink: .