Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki akumulator do 1.9 dCi ?

24 Lut 2011 00:11 24479 4
  • Poziom 10  
    Witam.
    Po 4-rech latach użytkowania mój akumulator - Banner Uni Bull 69Ah / 520 A ma tylko około 60% swojej mocy -tak powiedziano mi w akumulatorowni po sprawdzeniu go (pomiar elektrolitu i obciażenia)- przy -10 st.
    Muszę więc kupić nowy.
    Samochód garażuję, ale kilka razy w miesiącu stoi pod chmurką (nocny dyżur) i wtedy rano przy temperaturach już oko -10 st. nie odpala, słabo kręci.

    Tamtej zimy tak źle nie było, mimo że wtedy cały czas pod chmurką samochód stał. Wtedy dopiero przy -18 gdzieś , przy kilkunastu godzinach stania na mrozie nie odpalał, natomiast podładowany(w pomieszczeniu +20 st.), ciepły akumulator zdołał odpalić samochód przy -20 dopiero za 3cim -4 tym razem , po około 8 sekundach kręcenia za każdym razem..

    Sprawdzałem wtedy wszystko (alternator, rozrusznik, świece żarowe, wtryski, ciśnienie sprężania) -okazało sie, że mam słabą kompresję w silniku (problem z głowica lub pierścieniami i stąd problem z paleniem przy b. niskich temperaturach.)

    Samochód to Scenic 1.9 dCi -2001 rok, jeszcze pewnie ze 2 lata nim pojeżdżę- nie chce mi się inwestować w wymianę pierścieni czy szlifowanie głowicy dla powiedzmy 10 - ciu trudnych poranków w roku .
    Dlatego chcę zmienić akumulator, na taki z trochę większym prądem rozruchowym, żeby do -20 st. C jakoś dał radę.

    ASO zaleca 600 A, 55 Ah, ale biorąc poprawkę na słabą kompresję silnika , niskie temperatury i to ze jeżdżę krótkie trasy do pracy (około 4 km) zastanawiam się pomiędzy:
    Banner Running Bull 70 Ah /760 A cena :750 PLN
    Centra Futura 77 Ah / 760 A cena :350 PLN
    ewentualnie Banner Power Bull 680 A / 70 Ah cena:350 PLN

    Running Bull dużo droższy, ale w technologii AGM-czyli elektrolit wiązany w włóknie -więc nie jest w postaci ciekłej.

    Power Bull -to chyba ołowiowo wapniowy akumulator
    a Centra Futura -chyba też CaPb tak jak Power Bull.

    Najbardziej zależy mi na tym, żeby przy dużym mrozie aku nie zawiódł -czyli duży prąd rozruchowy potrzebny.

    Druga sprawa to :akumulator w której technologii będzie trwalszy ? -odporniejszy na niedoładowanie , a przede wszystkim odporniejszy na częściowe rozładowanie przy zimnym rozruchu i na w związku z tym pewnie jakieś comiesięczne (w zimie) podłączanie pod prostownik.

    Czy lepiej jest wziąć z pojemnością 70 Ah zeby nie obciążać alternatora dodatkowo, czy 77 Ah nie zrobi wielkiej różnicy.
    Alternator mam sprawny -napięcie 14.4 V przy obciążeniu.
    Biorąc pod uwagę te kryteria, (cena ma tu najmniejsze znaczenie), który aku będzie najodpowiedniejszy?

    A może uważacie, że lepszy byłby żelowy akumulator, niestety ja nie wiem jaka firma takie akumulatory sprzedaje.
    W necie gdzieś czytałem, że żelowe są trwalsze niż te z elektrolitem związanym w włóknach (AGM) , ale nie było porównania z ołowiowo wapniowymi.

    Bardzo proszę o wskazówki.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 20  
    Witam! "Po 4-rech latach użytkowania mój akumulator - Banner Uni Bull 69Ah / 520 A ma tylko około 60% swojej mocy -tak powiedziano mi w akumulatorowni po sprawdzeniu go (pomiar elektrolitu i obciażenia)- przy -10 st. " zostaw w spokoju ten akumulator! Doladuj zwyczajnie i tyle.Taki spadek pojemnosci przy takiej temp jest "w granicach normy".Pozdrawiam.Stefan.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 10  
    stefanscorpio napisał:
    zostaw w spokoju ten akumulator! Doladuj zwyczajnie i tyle.Taki spadek pojemnosci przy takiej temp jest "w granicach normy".Pozdrawiam.Stefan.


    Tak ale ja pytałem Pana ,który sprawdzał czy wziął poprawkę na to, żę jest -10 st. i że akumulator jest trochę niedoładowany po zimnym rozruchu.
    On powiedział, że wziął to wszystko pod uwagę(ten zakład jest już chyba ze 20 lat w tym miejscu),że ma lata doświadczenia tak że wg. niego akumulator jest już słaby.

    Zresztą podładowywałem aku. tydzień temu w garażu, wczoraj po tym incydencie zresztą też, i praktycznie na prostowniku wskazówka amperomierza bardzo szybko zeszła do zera (po rozruchu od kabli jeździłem z 1godzinę po mieście -ale bez radia i na małej dmuchawie i tak z 30 % prędkość około 60 km/h) , tak ,że akumulator nie był jakoś bardzo rozładowany.
    Nawet jakby go świeżo doładować i postawić na -10 st. C na powiedzmy 10 godzin to już by samochód nie odpalił.

    Więc proszę o poradę , co do tego jaki aku bedzie najlepszy:
    1) z elektrolitem absorbowalnym na włóknie,
    2) żelowy (tu proszę podać konkretny model bo nie znam)
    3) wapniowo-ołowiowy
    4)a może zwykły ołowiowy?
  • Poziom 39  
    Grisza011 napisał:
    ...Więc proszę o poradę , co do tego jaki aku bedzie najlepszy:
    1) z elektrolitem absorbowalnym na włóknie,
    2) żelowy (tu proszę podać konkretny model bo nie znam)
    3) wapniowo-ołowiowy
    4)a może zwykły ołowiowy?

    Akumulator musi być dobrany do auta pod względem pojemności i wymiarów zewnętrznych . Wstaw o pojemności co najmniej takiej jak zaleca producent auta .
    1) Akumulatory AGM są dobre , ale drogie .
    2) Żelowe są troszkę mniej "zaawansowane" od AGM :D
    3) Wapniowo - ołowiowe to tylko troszkę ulepszone "zwyklaki"
    4) Zwykłe akumulatory - najpopularniejsze i najtańsze :)
    Ja osobiście kupiłbym najtańszy ;)
  • Poziom 43  
    Skoro wierzysz panu z zakładu, który stoi w tym samym miejscu od 20 lat i ma wyrobioną opinię to zapytaj jego o akumulator do swojego pojazdu