Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

symulacja żarówki 25/50W 12V

24 Lut 2011 09:56 2593 24
  • Poziom 10  
    Witam
    próbowałem zasymilować żarówkę samochodową w Vectra C tak by komputer nie widział problemu z przepaloną żarówką Po testach wyszło, że na halogenie musi być obciążenie od 25 do 50W
    Przeprowadziłem próby pierw z dwoma rezystorami drutowymi 2,2oma 25W szeregowo Ale grzały się niemiłosiernie
    druga próba trzy rezystory 1,5oma 50W szeregowo Efekt ten sam Przykręcone do dużego radiatora Efekt ten sam tyle, że odłożony w czasie Po około 30-40 min rezystory miały koło 100 stopni

    Zna ktoś inny sposób symulowania obwodu żarówki?

    Dzięki
    Grzegorz

  • Poziom 34  
    zmienić wartość dzielnika napięcia przy przetworniku AC w module który te żarówki kontroluje.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Po wymontowaniu na stałe halogenów Chciałbym korzystać z włącznika który je uruchamiał Jedyny możliwy sposób to zostawić halogeny zalogowane Ale wtedy powstaje błąd żarówek

    DamDam rozwiniesz temat Jak możliwe jest zmienienie dzielnika jeśli układem który steruje jest moduł UEC zintegrowany ze skrzynką bezpieczników i przekaźników w Vectra C pod maską

  • Poziom 34  
    nidyrydy, UEC nie jest tani. skórka nie warta wyprawki.
  • Poziom 10  
    I nie ma innej opcji jak tylko obciążyć układ żarówką? Hmm nie znam się w jaki sposób komp sprawdza czy jest żarówka czy nie Ale nie myślałem, że to jest nie do ominięcia
    Niestety na rezystory już wydałem 100zł i nic z tego nie wyszło
  • Poziom 30  
    ziemusg napisał:
    Witam
    Po testach wyszło, że na halogenie musi być obciążenie od 25 do 50W
    Przeprowadziłem próby pierw z dwoma rezystorami drutowymi 2,2oma 25W szeregowo Ale grzały się niemiłosiernie
    druga próba trzy rezystory 1,5oma 50W szeregowo Efekt ten sam Przykręcone do dużego radiatora Efekt ten sam tyle, że odłożony w czasie Po około 30-40 min rezystory miały koło 100 stopni


    Dzięki
    Grzegorz


    Znaczy kolega uważa że jak założy rezystor 25W to obciążenie układu wynosi 25W?? :shocked!:
  • Poziom 10  
    Nic takiego nie napisałem
    Testowałem żarówki 25 i 50W i obie wychodzą pozytywnie w testach przez kompa w samochodzie

    A rezystor policzyłem, że może mieć rezystancje około 4,5 oma przy prądzie około 14V Powinno dać mniej niż 50W

    A zastosowanie rezystorów 25W a później 50W miało na celu niedopuszczenie do grzania się Ale niestety wydzielenie się nawet 15W na rezystorze 50W i tak rozgrzewa go do około 100stopni
  • Poziom 42  
    Te tematy już wcześniej były poruszane na elektrodzie - zbocznikowanie rezystorem , to nic innego jak zrobiennie sobie "grzałki" , tylko po co?
    Weź pod uwagę ,że oporność żarnika zmienia sie pod wływem temperatury , a co ciekawe , też grzeje!
  • Poziom 10  
    Ok nie ma sensu TO już wiem bo sam sprawdziłem Grzałka z rezystorów całkiem niezła wychodzi

    Chciałem tylko się zapytać w środowisku specjalistów czy istnieje jakiś inny sposób mi nieznany Może jakiś układ scalony czy układ tranzystorów Nie znam się na tym więc pytam czy jest jakiś sposób na ominięcie sprawdzenia tej żarówki Czy tylko grzałka która może świecić
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Może mnie ktoś uświadomić o czym jest ten wątek?
    Bo nie kumam po co emulować halogeny???
  • Poziom 30  
    Pewnie po to żeby wetknąć led-y zamiast żarówek, albo używać zasilania do czegoś innego... do czego nie wiem...
    pozdr
  • Poziom 10  
    Motronic napisał:
    Jest na to sposób.


    Jest? To proszę o wskazówkę

    A do czego ma służyć? Tak jak ktoś napisał Chce wykorzystać guzik by włączał napięcie na cewkę przekaźnika Który będzie sterował Czymś :) To nie ma wpływu na układ

    Przyglądałem się diodowymi żarówkami W5W które symulują obciążenie i wydaje mi się, że zastosowano tam jakiś układ na tranzystorach smd Ale, diod 25 czy 50W nie znalazłem które mają jakiś układ symulowania obciążenia
  • Poziom 10  
    Czyli nie ma sposobu?
    Zostaje zawinąć żarówkę w otulinę i zostawić, Niech świeci sobie w zderzaku :P
  • Poziom 18  
    A co masz zamiast żarówki?
  • Poziom 10  
    Nic nie chce mieć zamiast żarówki
    Chce sterować przekaźnikiem otwierając i zamykając obwód włącznikiem do halogenów nie mając halogenów A że komputer samochodu sprawdza czy jest żarówka po obciążeniu to wywala mi błąd stąd moje pytanie,
    Jest jakiś sposób by ten błąd nie występował
  • Poziom 18  
    Zainstaluj osobny przełacznik.
  • Poziom 10  
    osobny przełącznik nie wchodzi w grę To nie maluch by montować pstryczki od pralki A dodatkowo ten oryginalny włącznik to włącznik to nie pstryczek włącznik (taki jak dzwonek) i sygnalizowany jest na desce przez lampkę
  • Poziom 18  
    NOOOO nie skoro to nie maluch to po co wkładach badziewia rodem z malucha?
    Daj to komuś kumatemu to sobie poradzi.
  • Poziom 10  
    Myślałem, że tu kilku kumatych zajrzy i mnie naprowadzi Nie chce, by mi to ktoś zrobił ale podpowiedział. A odpowiedz na zasadzie spytaj się kumatego to jak odpowiedz jedz do ASO na forum samochodowym

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    ziemusg napisał:
    Myślałem, że tu kilku kumatych zajrzy i mnie naprowadzi Nie chce, by mi to ktoś zrobił ale podpowiedział. A odpowiedz na zasadzie spytaj się kumatego to jak odpowiedz jedz do ASO na forum samochodowym


    Niektórzy aktywni użytkownicy tego forum żyją z tego, że potrafią takie rzeczy zrobić, więc narzekanie tutaj - na forum na to, że nikt nie chce Ci pomóc jest bezsensowne.
    Skoro nie ma konkretnej odpowiedzi, to albo temat jest niewykonalny i nikt nie wie jak to zrobić, albo nie da się pomóc za pośrednictwem maila, bo zajmie kilka godzin tłumaczenia , albo można na tym zarobić więc po co dzielić się pieniędzmi.
    Ty też nie jedziesz z tym problemem do warsztatu, nie chcesz nikomu dać zarobić - jesteś ambitny, oszczędny , czy skąpy?
  • Poziom 10  
    Myślałem, że jestem ambitny a nie skąpy Już wydałem ponad 100zł na testy z rezystorami wysokiej mocy ale nie wyszło Więc może ktoś na greg206(at)o2.pl da mi pomoc, zaoferuje rozwiązanie i koszty To chętnie skorzystam, Bo z poprzedniej odp. może faktycznie wygląda, że jestem skąpy.

    Interesuje mnie rozwiązanie a nie brak kosztów Najczęściej rozwiązanie=koszty
  • Poziom 42  
    Jeżeli masz kontroler świateł , to jak wcześniej NAPISALI , jego przekodowanie lub specjalistyczne zmiany. Co jeszcze chciałeś , i tak dużo już wiesz!
  • Poziom 10  
    Tak to wiem ale z powarzaniem do wieku emeryt nie wiem czy wiesz, że moduł uec da się tak zaprogramować( w VW grupie da się by nie sprawdzał )
    , czy domyślasz się tylko tego

    Jeśli zna się ktoś na tym, lub zna wie gdzie ktoś taki istnieje proszę o info