Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Kupię] Peugeot 406 Coupe czy Audi A3

kamillo971 24 Lut 2011 15:47 5282 16
  • #1 24 Lut 2011 15:47
    kamillo971
    Poziom 8  

    Witam wszystkich forumowiczów..
    Biorąc pod uwagę, że na tym forum udziela się masa ekspertów oraz mądrych ludzi , postanowiłem zasięgnąć od nich rady..

    Posiadam budżet w wysokości 15 000zł
    Zastanawiam się nad kupnem auta:
    Peugeot 406 Coupe 3.0 V6 + LPG (10l-14l gazu) waga około 1600kg dlatego nie kwestionuje silnika 2.0 16v gdyz troszke zamula w ej opcji
    Audi A3 1.8 + LPG (9l-11l gazu) Waga: około 1200kg

    licze na opinie :)
    prosze nie wysmiewac pomysłu założenia LPG do jednostki V6 gdyz rozmawialem na ten temat z Odpowiednimi osobami.

    jezeli temat w nie odpowiednim dziale prosze moderatorow o przeniesienie do odpowiedniego:)

    0 16
  • #2 24 Lut 2011 17:08
    tzok
    Moderator Samochody

    Zacznijmy od końca... wiesz co znaczy "nie kwestionuję"? Ty raczej chciałeś napisać "nie biorę pod uwagę" lub "nie rozważam"...

    Mam mieszane uczucia co do obydwu samochodów.

    Z jednej strony A3 to popularny model, więc łatwo się "nadziać na minę", ceny też ma dość wygórowane w stosunku do stanu i wyposażenia (bo łatwo go sprzedać).

    Z kolei Peugeot 406 z silnikiem 3.0 V6 to rzadki widok na naszych drogach - w razie awarii silnika mogą być problemy ze znalezieniem kompetentnego mechanika który podjąłby się naprawy. Do tego dochodzi instalacja LPG - jak rozumiem chcesz kupić auto bez LPG i samemu zakładać - bardzo słusznie, ale licz się z tym, że sensowna instalacja LPG do takiego silnika będzie kosztowała koło 4000zł. Poza tym potężny, ciężki silnik umieszczony z przodu nie wpływa zbyt korzystnie na prowadzenie się samochodu.

    0
  • #3 24 Lut 2011 17:19
    ogur3k
    Poziom 33  

    tzok napisał:
    Poza tym potężny, ciężki silnik umieszczony z przodu nie wpływa zbyt korzystnie na prowadzenie się samochodu.


    To nie Golf 3 z wsadzonym widlastym osmiocylindrowcem.
    To tylko V6, a producent z pewnością nie puścił jakiegoś totalnego bubla który jeździ tylko na wprost.
    Idąc tym tokiem rozumowania, to powinien kupić Toyote MR2, silnik między osiami, rozkład masy prawie idealny.


    kamillo971:
    Co my Ci jeszcze mamy doradzić? Kwestia gustu, mi osobiście podoba się 406 Coupe, w końcu zaprojektowana przez Pininfarinę. V6 pięknie 'gada'.

    0
  • #4 24 Lut 2011 17:38
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    V-6 tka PSA to całkiem udana jednostka napędowa z rewelacyjnymi osiągami w stosunku do spalania i nie jest to zaden wynalazek, a spalanie tego motoru to 10l /100 przy "normalnej " jeździe, a audi z 1.8 to jest tłuk..., który tez tyle spali i nie pojedzie...Ponadto odradzam gazowanie tego auta u "taniego" gazownika...

    A nie brałeś pod uwagę lanci kappy z 2.0T 20V w wersji coupe?

    0
  • #5 24 Lut 2011 17:46
    Pemok
    Poziom 12  

    V6 Peugeota wcale nie jest takie ciężkie. Poza tym to auto klasy średniej także V6 tam jak najbardziej pasuje.
    Tych jednostek nie jest też znowu tak mało, jeżdzą w wielu Peugeotach i Citroënach, a także w Renault Lagunie, Safrane, Espace a nawet Clio V6.

    Ciężko będzie znaleźć takie 406 Coupe z manualem, a ta opcja jest lepsza, jest sporo szybszy.

    Co do LPG to też nie jest to wielki problem, na pewno nie większy niż w Audi, rozumiem że w Audi to chodzi o silnik 1.8T (skoro 2.0 16V w 406 to zamuła, to 1.8 125 KM w audi nie będzie lepszy ;)).

    Moim zdaniem lepszym wyborem bez wątpienia byłby Peugeot, dużo lepiej wygląda, nie jest tak oklepany jak A3, jest to auto większe, wyższej klasy, z silnikiem 3.0 niewątpliwie szybsze (od A3 1.8T 150 KM), lepiej brzmiące.

    Znajomy ma takiego Peugeota, z tym, że bez LPG i sobie bardzo chwali, bezproblemowe auto.

    0
  • #7 24 Lut 2011 17:55
    ogur3k
    Poziom 33  

    2.5 V6 mieściło się w 10l po mieście. Oczywiście, manual. Tutaj pies pogrzebany...

    0
  • #8 24 Lut 2011 18:35
    kamillo971
    Poziom 8  

    @lysy1980
    możesz nie wierzyć przyjacielu:) znajomy ma 3.0 v6 w gazie ( sekwencja u porzadnego gazownika w sumie 4900zl) i przy delikatnej jezdzie do 120 km/h spala 10 gazu silnik jest mocny a taka jazda mu nie sprawia problemu stad niskie zapotrzebowanie na paliwo:)
    przy katowaniu go zas zezarl mu okolo 14 l :)
    mowi ze inne auta sie umywają:) około 6s do setki robi wrazenie:)
    ma go od 8 miesięcy i jak narazie zadnej usterki i nie odczuwa jakiegoś spadku mocy na gazie

    nie biore pod uwage innych aut:)

    przyznam ze myslalem nad audi ale o peugeocie marzę od dawna:)
    nie ma chyba sensu kupic audi i widzac pezocika (bardzo rzadko) na drodze czuć zalu .
    tyle ze podobno audi bardziej niezawodne a pezot to pezot:)
    mam 406 1.8 16v od 5 lat no i swietne auto dlatego do francuzow nie mam uprzedzenia ale duzo osob pisze na forach ze coupe bardzo jest wadliwy... czyzby z zazdrosci? czy jednak warto sobie to auto odpuscic i postawić na audi?
    wiadomo ze nie ma aut bezawaryjnych , ale jesli cale zarobione pieniadze bede musial wydawac na jego naprawy to jednak zrezygnuje z mojego wymarzonego auta i kupie audi

    0
  • #9 24 Lut 2011 18:44
    white300
    Poziom 8  

    Kolego nigdy francuza. Miałem jednego, teraz mam 2 i masakra. Za rozrząd do laguny wydałem 2tys, a jak miałem escorta dałem 500zł (406 pewnie z 4tys a A3 do 1tys )części są masakrycznie drogie. Nie powiem 406 chciałem sam kupić, bo jest piękne ale mechanik mi odradził. Powiedział niemiec lub japoniec. Ale decyzja należy do Ciebie. Pomyśl o BMW E46
    pzdr

    0
  • #10 24 Lut 2011 18:53
    kamillo971
    Poziom 8  

    white300 napisał:
    Kolego nigdy francuza. Miałem jednego, teraz mam 2 i masakra. Za rozrząd do laguny wydałem 2tys, a jak miałem escorta dałem 500zł (406 pewnie z 4tys a A3 do 1tys )części są masakrycznie drogie. Nie powiem 406 chciałem sam kupić, bo jest piękne ale mechanik mi odradził. Powiedział niemiec lub japoniec. Ale decyzja należy do Ciebie. Pomyśl o BMW E46
    pzdr


    Mam 406 1.8 16v 96r i rozrzad kompletny 700zł mnie wyniósł :) (wujek mechanik)
    On mi pezota nie odradza:) sam kupil lagune:)
    czesciej ludzie narzekaja na Renault niz na Peugeot.
    Pozatym moim zdaniem poglad niemiec japoniec jest troche jakby tylko pogladem ale boje sie ze moze byc prawdziwy. Zas duzo mechanikow jezdzi Pezotami i Renowkami chwalac ich niezawodnosc dlatego mam ten dylemat A3/PugCoupe

    Btw.
    Ostatnio brat z żoną z budżetem 28 tys. sprowadzili sobie z niemiec Bmw 320d e46 2001 full opcja 190000 przebieg. Mieli Tez okazje kupic pezota od dobrego przyjaciela.
    Na ich miejscu bez zadnej chwili zastanowienia wybralbym Peugeota 407 2.0 HDI 2008r przebieg 80 000 po znajomosci 1 wlasciciel ,pewniak , nie cofany , full opcja nawigacja luksus w srodku w porownaniu z bmw (nie chce urazic fanow tej marki tylko wyrazam poglady)

    0
  • #11 24 Lut 2011 18:59
    ogur3k
    Poziom 33  

    kamillo971 napisał:
    Mam 406 1.8 16v 96r i rozrzad kompletny 700zł mnie wyniósł :) (wujek mechanik)
    On mi pezota nie odradza:) sam kupil lagune:)
    czesciej ludzie narzekaja na Renault niz na Peugeot.
    Pozatym moim zdaniem poglad niemiec japoniec jest troche jakby tylko pogladem ale boje sie ze moze byc prawdziwy. Zas duzo mechanikow jezdzi Pezotami i Renowkami chwalac ich niezawodnosc dlatego mam ten dylemat A3/PugCoupe

    Ta, porównuj silniki R4 i V6. Powodzenia

    Do V6 w tym Peugeocie rozrząd za części coś tysiąc peelenów, więc...?

    0
  • #12 24 Lut 2011 19:03
    kamillo971
    Poziom 8  

    nie porownuje r4 do v6 tylko odnosnie postu kolegi co do rozrzadu do swoich francozow podalem ile kosztuje rozrzad do mojego :) zdaje sobie sprawe z kosztow rozrzadu do V6 ....
    ale to mnie nie przeraza...
    boje sie tylko ewentualnej awaryjnosci...
    ze bedzie mi sie sypac bo slyszalem ze gosciu kupil 406 coupe..
    1 dnia mu przewod paliwowy jakis padł
    2 dnia po wyprzedzeniu tira mrygnal w podziece awaryjnymi i sie zaciely
    3 dnia cos tam
    za tydzien skrzynia...
    moze legenda...
    ale tego sie boje

    1
  • #13 24 Lut 2011 19:08
    ogur3k
    Poziom 33  

    W takim razie dałem za oryginalny rozrząd w Japończyku 300zł. Z wymianą niecałe 500zł. I co to zmienia? Nic.

    Jak kupisz tak będziesz miał, chyba że potrafisz spojrzeć w przyszłość.
    Tak jest ze wszystkim, czy kupisz Trabanta, czy Maserati możesz trafić na coś co się będzie sypać, albo na coś co będzie 'wieczne'.

    0
  • #15 24 Lut 2011 19:28
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    white300 napisał:
    Kolego nigdy francuza. Miałem jednego, teraz mam 2 i masakra. Za rozrząd do laguny wydałem 2tys, a jak miałem escorta dałem 500zł (406 pewnie z 4tys a A3 do 1tys )części są masakrycznie drogie. Nie powiem 406 chciałem sam kupić, bo jest piękne ale mechanik mi odradził. Powiedział niemiec lub japoniec. Ale decyzja należy do Ciebie. Pomyśl o BMW E46
    pzdr


    Laguny tez bym nie kupił , ale 406 to bardzo udany francuz z dużo tańszymi częściami (koncern PSA)
    BMW to na pewno bedzie droższe od tego peugeota( i w zakupie i utrzymaniu), a ten 406 objedzie większość beemek, a co do V6- tek to bardzo ważna czy jest to 12V , czy 24V, aw tym pegueocie to jest właśnie 24V i mój koleś ma z tym motorem xantię i nie pali wiecej niz 10l przy normalnej jeździe, a xantia jest cięższa od 406 coupe i ma dodatkowe obciazenie w postaci napędu hydrauliki...

    0
  • #16 26 Lut 2011 17:29
    Ryni84
    Poziom 2  

    Ja mam 406 v6 Coupe D8 i bardzo udany model... rozrzad to kwestia 700 - 850 zl czesci plus wymiana:)

    Czesci eksploatacyjne na poziomie czesci ze zwylkej 406...

    Jedynie co wiecej kosztuje to czesci blacharskie....

    Ogolnie po miescie na manualu bierze te 12 litrow ale raczej nie cisne go. Normalnie gdybym nim jechal :) czyli gazu wiecej urzywal to wezmie te 15 litrow... na trasie zszedlem do 9 i miejscami jechalem te 190... a tak to 130 - 140...

    Auto jesli nie jest zniszczone to nie bedzie z nim problemow:)

    Audi A3 jest zrobiony jak z klocka... wyciosany siekiereczka:)

    A wiem bo ciotka ma takie cos... az zle sie w tym siedzi...

    0
  • #17 07 Mar 2011 13:22
    pingwin140982
    Poziom 1  

    ja mam 406 v6 Coupe D9 207KM(skrzynia manualna-benzyna-bez LPG) juz 3 lata, przejechalem okolo 100 tys.km i nie narzekam...spalanie srednie 10l/100km i nie przy tak spokojnej jezdzie...czesto jezdze z polski do szwajcarii to jest okolo 1300km(w tym 800km autobahn)i zajmuje mi to niecałe 9 godzin(z przystankami) i komputer po takiej trasie pokazuje mi spalanie 11.3l/100km a srednia predkosc komputer pokazuje 138km/h-to nie jest chyba tak zle...a przy spokojnej jezdzie to nawet srednia jest ponizej 8l/100km-ale ciezko sie jezdzi tym samochodem spokojnie hehe;) co do awaryjnosci tego samochodu to nie mam zastrzezen-jak do tej pory to wymienilem tylko klocki, opony,oleje,filtry itd.ale to tylko eksploatacja, problemow z tym samochodem nie mam zadnych a komfort z jazdy jest znakomity. szczegolnie polecam z tym silnikiem i z manualna skrzynia
    Kolega ma Audi A3 i jak ja mialbym teraz wybierac miedzy tymi dwoma autami to bez zadnych watpliwosci Peugeot.

    0