Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blokada mechanizmu różnicowego Ursus C-360

piotrek218521 24 Lut 2011 17:16 12229 28
  • #1 24 Lut 2011 17:16
    piotrek218521
    Poziom 11  

    witam wszystkich mam taki problem i nigdzie na ten temat dokładniej nie jest napisane otóż dzisiaj ściągnąłem z ojcem prawą zwolnice i rozebraliśmy blokadę bo odkąd mamy c 360 czyli 25 lat nigdy nie działała tam blokada a przy okazji to i hamulce się zrobi. Okazało się że wszystko było na miejscu tylko cięgło blokady było za mało naciągnięte kupiliśmy nowe bo w starym już było naciągnięte do oporu.I mam pytanie w jakiej odległości (po ustawieniu blokady)powinno być sprzęgło blokady od tego simmeringu na obudowie blokady. Jeśli ktoś wie to czekam na odpowiedzi z góry dziękuje

  • #2 24 Lut 2011 17:31
    jojna0411
    Poziom 14  

    Ja bym proponował nie ustawiać sprzęgła względem odległości od dekla tylko odległości od zębów drugiej części tego mechanizmu sprzęgającego. Tylko zwróć uwagę na to aby pedał miał dostateczny luz a co ważniejsze żeby odległość zębów sprzęgających była w miarę dobra u mnie ustawiałem na ok. 1 cm, nawet troszkę mniej.

  • #3 24 Lut 2011 17:34
    tomek130
    Poziom 22  

    Skąd taki pomysł ustawienia ?? Wystarczy ustawić luz między zębami sprzęgła robi sie to po założeniu zwolnic regulując cięgnem w taki sposób aby pedał blokady miał ok 5mm luzu.

  • #4 24 Lut 2011 17:56
    maniek 76
    Poziom 2  

    Kolega Tomek 130 ma w pełni racje.

  • #5 24 Lut 2011 17:57
    piotrek218521
    Poziom 11  

    dzięki zrozumiałem czyli chodzi o to żeby między sprzęgłem a mechanizmem różnicowym było mniej więcej 1 cm luzu dzięki za odpowiedzi mimo wszystko czekam jeszcze na jakieś porady

  • #6 24 Lut 2011 18:10
    tomek130
    Poziom 22  

    NIE o luz między zebami a o luz pedału chodzi. Luz między zębami ok 2-3mm luz na pedale ok.5mm

  • #7 24 Lut 2011 18:51
    azxxc
    Poziom 16  

    Od strony praktycznej chodzi oto aby po wciśnięciu pedału blokada była w pełni zazębiona (jeśli nie będzie - obrobi zęby, i co gorsza szybciej na obudowie przekładni głównej) a wtedy po puszczeniu dźwigni w położenie neutralne luz będzie wystarczający, czy są tu potrzebne pomiary ? zawsze ustawiam na wyczucie.
    I oczywiście ustawiamy po założeniu zwolnicy.
    A tak na marginesie to ogólnie rozwiązanie blokady w C-360 jest do d...py.

  • #8 25 Lut 2011 12:19
    seweryn7701
    Poziom 30  

    Podnieś prawe koło do góry dociągaj cięgło i kręć kołem na nie wciśniętej blokadzie. Jak zacznie zazębiać to popuść ze trzy obroty, skontruj i po sprawie.

  • #9 04 Mar 2011 11:46
    piotrek218521
    Poziom 11  

    dziekuje za porady już jest w porządku

  • #10 22 Wrz 2017 09:35
    pechowiec 13
    Poziom 9  

    Witam , odgrzeję kotleta , panowie mam pilne pytanie , czy dostanę się do cięgna blokady przez dekiel w tylnej części korpusu ? Chodzi o to że prawdopodobnie urwało się cięgno od blokady, czy jest opcja naprawy tego bez zdejmowania zwolnicy ? Z góry wielkie dzięki tym którzy szybko dają znać. Pozdrawiam.

  • #12 22 Wrz 2017 10:00
    pechowiec 13
    Poziom 9  

    Dzięki sewo.k , pisałem też na priv bo nie myślałem że tak szybko będzie odp. To mówisz że nie ma szans ? trzeba pruć zwolnicę ? Ku.... przesrane znowu to rwać. Myślałem że jest tam dostęp specjalnie do tego zrobiony, no nic odkręcę i zajrzę jak to wygląda. DZIĘKI !

  • #14 22 Wrz 2017 10:21
    pechowiec 13
    Poziom 9  

    Zależy jaki masz ręce ;-) , może ktoś z małymi , zwinnymi łapkami by tam się dostał , ja ze swoimi łapami też tam nie wejdę ;-) .No niestety , wada inżynieryjska. Żeby nie pomyśleć i zrobić jakiegoś dekla od spodu ?? Teraz do takiej bzdury zwolnicę trzeba znowu pruć... Chyba odłożę naprawę na później . Dzięki.

  • #15 03 Paź 2017 23:47
    pechowiec 13
    Poziom 9  

    Blokada mechanizmu różnicowego Ursus C-360Witam ponownie, udało mi się założyć cięgno przez otwór którym wychodzi , cięgno po prostu wyskoczyło z otworu a nie urwało się , puściła zawleczka . Wychodzi na to że da radę założyć tylko problem pozostaje z zawleczką , więc wymyśliłem że dorobię taką końcówkę samoblokującą po włożeniu . Co myślicie o tym patencie ? umiejętności mam i narzędzia też , myślę że w godzinkę jestem wstanie to wymotać jak dobrze pójdzie.
    Dodano po 20 [minuty]:

  • #16 04 Paź 2017 15:45
    FAB 2002
    Poziom 13  

    Te, gięte końcówki cięgien, szczególnie w ciągnikach, to jest totalna porażka. Zamontowanie ich w miejscach, gdzie nie są za często używane lub gdzie nie występują za duże obciążenia, można jeszcze warunkowo zaakceptować. Ale w takich miejscach jak sprzęgło lub blokada mechanizmu różnicowego to ich użycie, to chyba kara dla użytkowników. Rozwiązaniem na dłuższą eksploatację, jest zamiana tego haka na końcu (który się rozgina i w końcowym etapie ścina zawleczkę a nawet urywa się), na taką (przykładową) końcówkę Blokada mechanizmu różnicowego Ursus C-360
    Kiedyś, z powodzeniem, stosowałem podobne końcówki wykonywane samodzielnie na warsztacie. Teraz są już dostępne w sklepach. Żeby zamontować taką końcówkę, należy dopasować i skrócić cięgno do wymaganej długości i następnie naciąć gwint narzynką. Przed samoodkręceniem się połączenia należy je zabezpieczyć kontrnakrętką.

  • #17 04 Paź 2017 16:24
    pechowiec 13
    Poziom 9  

    Rozumiem ale żeby taką końcówkę cięgna założyć trzeba rwać zwolnicę , a puki co nie mam czasu i z kim jej wyjąć . Oczywiście że ta nie puści , ja mam ori i nie pękła ani się nie rozgięła , dwa miesiące temu urwałem pochwe zwolnicy i na szybko to składałem , miałem pomagiera który nie bardzo się przyłożył do założenia tego cięgna , prawdopodobnie wcisnął starą zawleczkę i być może bez podkładki, dlatego wyleciała i cięgno podskoczyło i się wysunęło z otworu. Na chwilę obecną włożyłem i jest bez zawleczki, trochę roboty zrobiłem i na razie nie wyleciało ale w każdej chwili może wyskoczyć , więc chciałem dorobić coś na szybko a jak będzie czas to trzeba to rozdupczyć i założyć właśnie takie jak kolego FAB 2002 proponujesz. Zastanawiam się czy zamiast tego bolca , do pewności nie byłaby lepsza śruba o twardości 8.8 lub większą z nakrętką i oczywiście jeszcze zabezpieczone zawleczką żeby się nie odkręciła. Było by na wieki.

  • #18 04 Paź 2017 20:56
    FAB 2002
    Poziom 13  

    Oczywiście, taka zmiana na twardą śrubę, napewno polepszyłaby wytrzymałość połączenia. Ale, jeżeli udało się założyć cięgno na dźwignię blokady, to można spróbować złożyć tymczasowe zabezpieczenie tego cięgna, przez otwór cięgna hamulca ręcznego. Kiedyś udało mi się włożyć gwoździk w otworek i go zagiąć. Nie jest to łatwe i trzeba się dobrze "nagimnastykować".

  • #19 04 Paź 2017 23:56
    pechowiec 13
    Poziom 9  

    sewo.k pisał że nie da się, więc odpuściłem odkręcanie dekielka. A druga sprawa na nim trzymają się szczęki od ręcznego , więc mam pytanie czy da się później je założyć ? Może by zawczasu je podwiązać sznurkiem z góry po zdjęciu blachy zaślepiającej szczęki i bęben ? A Ty jak robiłeś ? B o to może być większy problem jak mi ucieknie taśma .

  • #20 05 Paź 2017 04:19
    sewo.k
    Poziom 23  

    Z powodu samej zawleczki lepiej nie ryzykować bo nie jestem pewny do końca jak się ma sprawa z taśmami. W przyszłości przerób blokadę na wzór zetora.
    A na razie żeby cięgno zabezpieczyć może da się podejść elektrodą i naspawać gluta żeby nie spadło...

  • #21 05 Paź 2017 12:19
    pechowiec 13
    Poziom 9  

    Też myślałem o spawie , tylko dojście do du.. . Wolałbym nie ryzykować i odkręcać taśmę , myślę że lepiej będzie jak wymontuję skrzynkę aku bo i tak mnie to czeka z powodu przegnicia , i wtedy może przez otwór cięgna włożyć elektrodę i cyknąć bobla ? ?? . Otwór jest dość duży żeby tam elektrodę włożyć i nawet da się podświetlić przez drugi otwór od ręcznego żeby trafić elektrodą , myślę o żarówce 5w na kabelku i ją włożyć, chyba wystarczająco będzie światła a jak się da to może jakimś przyrządem uda mi się włożyć zawleczkę lub gwoździk .Otwór w ciągle jest z boku więc i do zagięcia będzie lepiej , nawet tak myślę o drucie naciętym żeby po włożeniu można było go ukręcić i potem ten koniec zagiąć też jakimś drutem z haczykiem. Dzięki koledzy za porady , każda coś daje do myślenia i wnosi do tematu , może jeszcze ma ktoś jakieś pomysły , temat często spotykany w wielu C360 więc może komuś się też pomoże naprawić swoją blokadę w jak najbardziej prosty sposób.

  • #22 05 Paź 2017 12:36
    sewo.k
    Poziom 23  

    Badyl żeby w miarę długo wytrzymał musisz wcisnąć w oko do końca i jeśli otwór pod zawleczkę jest daleko od ramienia coś podłożyć. Tak by nie wyjechało z otworu i nie oparło się o zawleczkę bo wtedy na wygięty kawałek pręta działają większe siły i urywa.

  • #23 05 Paź 2017 18:53
    pechowiec 13
    Poziom 9  

    Zgadzam się sewo.k . tylko tak myślę że jak końcówka cięgna będzie odgięta od kąta prostego to sama będzie się wciskała w otwór ramienia bo pcha na ramię . Wiem że może być moment w którym podskoczy i akurat się wciśnie blokadę i wtedy może być du.. blada, Tak , zgadzam się z Tobą żeby tam lepiej nie było luzu , ale jak przez tą małą dziurkę włożyć podkładkę i jednocześnie jakąś zawleczkę ?? Może na jakiś klej przyłapać podkładkę , odczekać i próbować zabezpieczyć ??

  • #24 07 Paź 2017 11:43
    sewo.k
    Poziom 23  

    No tu pomóc nie dam rady. Osobiście jak bym miał w tej dziurze dłubać to bym się chyba wściekł.
    Zrób tak by wytrzymało jesienne roboty a potem zwolnica do pola i na spokojnie przerób sobie to na wzór zetora bo ten ursusowski patent jest do bani.

  • #25 07 Paź 2017 22:47
    pechowiec 13
    Poziom 9  

    ;-) Już po bólu , trochę gimnastyki i cierpliwości ale poszło dobrze,żarówka 10w na kabelku pod aku jako podświetlenie . Musiałem trochę diaksem powiększyć otwór bo razem z cięgnem ręcznego nie chciała wejść , dwa razy spadła mi podkładka i w końcu się wkurzyłem i posmarowałem ją silikonem .Przykleiła się a potem drut pół-stalowy ściśnięty ucinaczkami, zakrzywiony zawczasu w miejscu ukręcenia . Wszedł dość ciasno i za pierwszym razem, potem ukręciłem i haczykowatym drutem fi6 zagiąłem oba końce . Zobaczymy jak długo wytrzyma, gdyby puściło będę pisał. Dzięki panowie za pomysły , ,porady i dyskusję , dobrze że nie zabrałem się z drugiej strony bo pewnie byłoby źle. Pozdrawiam. P.s sewo.k rzuć link do tej przeróbki na zetorowski lub fotki jak możesz , tu lub na priv , ciekawi mnie rozwiązanie.

  • #26 08 Paź 2017 06:59
    sewo.k
    Poziom 23  

    Ogólny widok wygląda tak
    Blokada mechanizmu różnicowego Ursus C-360
    Wszystkie części są dostępne: cięgno z miseczką na sprężynę, sprężyna, widełki, sprężynka.

    Blokada mechanizmu różnicowego Ursus C-360Blokada mechanizmu różnicowego Ursus C-360Blokada mechanizmu różnicowego Ursus C-360
    Wywalasz sprężynę z pomiędzy dyferencjału a przesuwki sprzęgła kłowego, na dźwignię blokady zakładasz sprężynkę, tą srebrną . Musisz tylko otworek zrobić w obudowie by ją zakotwiczyć

    Blokada mechanizmu różnicowego Ursus C-360

    I w sumie po robocie chodzi lekutko aż uciecha ją używać. A jeśli chcesz mieć jeszcze lepszą spiłuj kły blokady na płasko jak np. w 30-ce czy zetorze. Sorki jedna fotka sprężynki uciekła.
    mam nadzieję że wiesz o co chodzi.Blokada mechanizmu różnicowego Ursus C-360

  • #27 08 Paź 2017 12:58
    pechowiec 13
    Poziom 9  

    Dzięki . Wszystko już teraz wiem, mam zapasową pokrywę wraz z dźwignią więc mogę sobie skompletować i w razie ,, W '' będzie jak znalazł . No właśnie , nie ma fotki sprężynki co idzie na cięgno , plus-minus jakiej długości i twardości ma być ta sprężynka ? czy to jest w komplecie jak się kupuje ?
    Dodano po 3 [minuty]:
    Sorry , teraz jest ;-) Dzięki wielkie sewo.k ! Jeśli dobrze zrozumiałem to te zęby spiłować żeby nie były półokrągłe i żeby nie wyskakiwało ? a jak to się ma do zakleszczania obu trybów ?

  • #29 09 Paź 2017 09:03
    pechowiec 13
    Poziom 9  

    Rozumiem o co chodzi , dzięki sewo.k , jak będzie czasu więcej to pomyślę o tej przeróbce i w razie problemu dopytam jeszcze.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson