Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo TDCI MK3 2002 rok - rozładowuje akumulator

Piotr1 24 Feb 2011 18:15 12436 8
  • #1
    Piotr1
    Level 12  
    Problem jest taki, że auto na postoju pobiera prąd rzędu 5 – 6 amper.
    Jeżeli odłączę wysterowanie regulatora napięcia (złączka 3-pin) pobór prądu spada do 700 mA co nadal jest wartością zbyt dużą.

    Po odłączeniu złączki (3 pin) alternatora i wyciągnięciu bezpieczników, które są w komorze silnika:
    F2 – 50A pobór prądu spada o 200 mA (kwadracik z odwróconą literą ZET)
    F9 – 20A pobór prądu spada o 500 mA (symbol silnika)

    Z tego, co zauważyłem, gdy alternator jest podpięty, a bezpieczniki wyłączone wirnik obraca się swobodnie.
    Natomiast wpinając bezpiecznik F2 - 50A wzrasta pobór prądu 3 sekundy 5-6 Amper (wirnik stawia opór) 1 sekunda 0 Amper (wirnik obraca się swobodnie) taki cykl powtarza się przez około minutę później pobór prądu spada do zera.
    Gdy włączę bezpiecznik F9 – 20A pobór prądu jest przez cały czas rzędu 5- 6 A i wirnik stawia opór podczas obracania.
    W alternatorze wymieniłem regulator napięcia i nadal jest bez zmian.

    Proszę o pomoc może ktoś posiada schemat lub podpowie mi gdzie mam szukać usterki czy może to być alternator sprawdziłem mostek, komutator wirnika, wirnik i stojan na zakresie 20 Mohm nie ma przebicia.

    Może wiecie, co jest podłączone pod te bezpieczniki ja ustaliłem, że bezpiecznik F9 współpracuje z przekaźnikiem R8.

    Jeden elektryk na moim terenie powiedział, że nie podejmuje się napraw Fordów z alternatorem sterowanym z komputera.
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    Piotr1
    Level 12  
    Prostownik alternatora składa się z 8 diod i wszystkie sprawdziłem miernikiem wskazania rzędu 590 mV oczywiście w kierunku przewodzenia.

    Natomiast jak alternator ma wpiętą tylko wtyczkę sterowania (3 piny) to pobór prądu z akumulatora jest 700 mA oczywiście na postoju bez kluczyka.
  • #4
    macvir
    Conditionally unlocked
    zostal regulator lub PCM
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Mostek sprawdza się po wcześniejszym odłączeniu od uzwojeń stojana. Co to za diagnoza ,,wskazania rzędu 590mV,,zaczerpnięta z zeszytu studenciny z polibudy??? Chcesz sprawdzić diody główne to zapnij im żarówę 55W i wtedy sprawdzaj, w jedną ma świecić a w drugą nie
  • #6
    Piotr1
    Level 12  
    Mostek wylutowałem i wtedy sprawdzałem mierząc miernikiem i w kierunku zaporowym zasilaczem 18V (żadna nie przewodziła) natomiast nie sprawdzałem diod pod obciążeniem. Jutro podepnę żarówkę i sprawdzę w kierunku przewodzenia.

    Regulator wymieniłem na nowy jednak nadal bez poprawy.

    Sam już nie mam pomysłu na zlokalizowanie usterki. Jeszcze dodatkowo ten pobór prądu bez alternatora rzędu 700 mA.

    Z tego co ustaliłem to bezpiecznik:

    F2 Zapłon wyłącznik zapłonu
    F9 Sterowanie silnikiem

    Jeszcze jedno wyciąganie bezpieczników w kabinie nie powoduje spadku poboru prądu.

    Gdzie znajduje się sterowanie PCM?

    Czy komputer pamięta rozładowanie akumulatora i teraz załącza wzbudzenie alternatora, pomimo że auto nie jest odpalone?
  • #7
    Piotr1
    Level 12  
    Dziś kupiłem alternator jednak po zamontowaniu nadal są takie same objawy jak na poprzednim alternatorze.
    Powiedzcie mi czy z takimi objawami mogę odpalić auto?
    Chodzi mi o to czy alternator nie da zbyt dużego napięcie i nie uszkodzi czegoś dalej?

    Auto już stoi tydzień i nawet nie mogę go podstawić jakiemuś elektrykowi, bo najbliższy, który wyraził chęć naprawy znajduje się 30 km od miejsca mojego zamieszkania.
  • #8
    p1pawel
    Level 2  
    możesz problem rozwiązać przerabiając instalację, to znaczy: wmontuj dodatkowe 4 diody w alternator wzorem alternatorów 9-ciodiodowych poloneza , wyrzuć regulator napięcia , wyprowadż przewody ze szczotki i z dodatkowych diod na zewnątrz, zastosuj regulator napięcia od poloneza 9-ciodiodowego. Niestety musisz jeszcze podciągnąć przewód do kabiny, wymontować z licznika czerwoną diodę sygnalizującą stan ładowania, wstawić na jej miejsce żarówkę (zabarwioną na czerwono- proponuję koszulkę termokurczliwą) i znależć napięcie "po stacyjce".
    Układ działa w praktyce bardzo dobrze, jedyna niedogodność to że na zimnym silniku trzeba minimalnie podnieść na chwilę obroty aby wzbudzić układ.
  • #9
    jomarza
    Level 2  
    mam dokładnie ten sam problem czy znalazł Pan jakieś rozwiązanie?