Problem jest taki, że auto na postoju pobiera prąd rzędu 5 – 6 amper.
Jeżeli odłączę wysterowanie regulatora napięcia (złączka 3-pin) pobór prądu spada do 700 mA co nadal jest wartością zbyt dużą.
Po odłączeniu złączki (3 pin) alternatora i wyciągnięciu bezpieczników, które są w komorze silnika:
F2 – 50A pobór prądu spada o 200 mA (kwadracik z odwróconą literą ZET)
F9 – 20A pobór prądu spada o 500 mA (symbol silnika)
Z tego, co zauważyłem, gdy alternator jest podpięty, a bezpieczniki wyłączone wirnik obraca się swobodnie.
Natomiast wpinając bezpiecznik F2 - 50A wzrasta pobór prądu 3 sekundy 5-6 Amper (wirnik stawia opór) 1 sekunda 0 Amper (wirnik obraca się swobodnie) taki cykl powtarza się przez około minutę później pobór prądu spada do zera.
Gdy włączę bezpiecznik F9 – 20A pobór prądu jest przez cały czas rzędu 5- 6 A i wirnik stawia opór podczas obracania.
W alternatorze wymieniłem regulator napięcia i nadal jest bez zmian.
Proszę o pomoc może ktoś posiada schemat lub podpowie mi gdzie mam szukać usterki czy może to być alternator sprawdziłem mostek, komutator wirnika, wirnik i stojan na zakresie 20 Mohm nie ma przebicia.
Może wiecie, co jest podłączone pod te bezpieczniki ja ustaliłem, że bezpiecznik F9 współpracuje z przekaźnikiem R8.
Jeden elektryk na moim terenie powiedział, że nie podejmuje się napraw Fordów z alternatorem sterowanym z komputera.
Jeżeli odłączę wysterowanie regulatora napięcia (złączka 3-pin) pobór prądu spada do 700 mA co nadal jest wartością zbyt dużą.
Po odłączeniu złączki (3 pin) alternatora i wyciągnięciu bezpieczników, które są w komorze silnika:
F2 – 50A pobór prądu spada o 200 mA (kwadracik z odwróconą literą ZET)
F9 – 20A pobór prądu spada o 500 mA (symbol silnika)
Z tego, co zauważyłem, gdy alternator jest podpięty, a bezpieczniki wyłączone wirnik obraca się swobodnie.
Natomiast wpinając bezpiecznik F2 - 50A wzrasta pobór prądu 3 sekundy 5-6 Amper (wirnik stawia opór) 1 sekunda 0 Amper (wirnik obraca się swobodnie) taki cykl powtarza się przez około minutę później pobór prądu spada do zera.
Gdy włączę bezpiecznik F9 – 20A pobór prądu jest przez cały czas rzędu 5- 6 A i wirnik stawia opór podczas obracania.
W alternatorze wymieniłem regulator napięcia i nadal jest bez zmian.
Proszę o pomoc może ktoś posiada schemat lub podpowie mi gdzie mam szukać usterki czy może to być alternator sprawdziłem mostek, komutator wirnika, wirnik i stojan na zakresie 20 Mohm nie ma przebicia.
Może wiecie, co jest podłączone pod te bezpieczniki ja ustaliłem, że bezpiecznik F9 współpracuje z przekaźnikiem R8.
Jeden elektryk na moim terenie powiedział, że nie podejmuje się napraw Fordów z alternatorem sterowanym z komputera.