Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaką kupić lustrzankę do 2500 zł?

24 Lut 2011 19:59 19620 27
  • Poziom 8  
    Przymierzam się do kupienia lustrzanki w kwocie do 2500 złotych. Niestety na świecie jest tyle firm iż można dostać obłędu. Miałem aparat cyfrowy Konica-Minolta Z1 ale się popsuł chiał bym kupić lustrzankę.


    Dajcie swoje propozycje .
  • Poziom 9  
    Polecam Nikon D5000.
    Robiłem nim zdjęcia ;] i są w bardzo dobrej jakości... Szukaj w sklepach promocji z 2 obiektywami bo często się trafiają a na drugim obiektywie można zaoszczędzić.
  • Poziom 19  
    sony1994 napisał:
    Szukaj w sklepach promocji z 2 obiektywami bo często się trafiają a na drugim obiektywie można zaoszczędzić.

    Nie ma nic za darmo :)
    Niestety zestawy z takimi obiektywami nie grzeszą jakością(obiektywów). A to nie aparat odpowiada za zdjęcie tylko obiektyw. To tak jak wzmacniacz i komuny czy cb i antena. Każdy patrzy na to pierwsze.
    2500 to nie moja półka cenowa i nie chcę doradzać, ale takie podstawowe pytanie-chcesz to później rozbudowywać czy zostajesz przy takim podstawowym zestawie?
  • Poziom 8  
    bym wolał z jednym a lepszy aparat
  • Poziom 19  
    Canon 500D+17-85 IS USM. Ale trochę przekroczymy 2500(ale jest poniżej 3000).
  • Poziom 29  
    jak nie jesteś super zawodowcem to sprawdź sony nex5. zalety to waga i wymiary, opcja auto bardzo rozbudowana dlatego często nie trzeba nic zmieniać. minusy to brak wizjera doczepiana lampa błyskowa i trzeba wchodzić w menu aby zmieniac opcje.
  • Poziom 23  
    A ja Tam bym doradził tak jak Paweł ( jest takie przysłowie darmo umarło )
    Więc lepiej kupić tańsze body , a lepsze szkło niż odwrotnie.
    Jak będzie na odwrót , to i tak dojdziesz do wniosku że mamy rację.
    Chyba że w ogóle nie będziesz się rozwijał w tej dziedzinie.
    Dla mnie na początek to 350d , 450d , 500d i do tego 50mm f1,8 podstawa
    18-55 f2,8 jako drugi i 70-200 f2,8 jako trzeci .
    Najważniejsze jak będziesz dokupował do systemu szkła ,
    to aby te najważniejsze dla Ciebie były jak najlepszej jakości.
    System swój budowałem w następujący sposób:
    na początek kupiłem 450d.
    Że było mi go troszkę żal na pospolite klepanie fotek dokupiłem sobie 350d.
    Miałem już wtedy dwa korpusy plus 2 zwykłe obiektywy 18-50 f3,5-5,6 , i sigmę 70-300 apo.
    Sigmę jednak szybko sprzedałem i kupiłem 70-200 f2,8 IS USM.
    Straszne było moje zdumienie jak obejrzałem zdjęcia po powrocie z parku z korpusu 350d - wyglądało to tak jakby zmienił aparat na 3 modele w górę.
    Wiewiórki były w powietrzu zamrożone tak jak zawsze chciałem tło idealnie rozmyte z przodu i z tyłu.
    Tak uwielbiam L-ki. Właśnie za znakomitą pracę szkieł .
    Następnie trafiła się okazja na 50mm f1,4 + lampy 580EX 480EX + STE2 i szeroki kont 10-20 HSM co prawda sigmy ale na szerokim nie ma to aż tak wielkiego znaczenia.
    Tym pobawiłem się jakiś czas i posiadam ten sprzęt do dzisiaj.
    Potem dokupiłem 85mm f1,8 100mm f,2 (teraz mam chrapkę na najlepszy z nich 135 f,2 L)
    Korpusy z czasem zmieniłem na inne ale to było na szarym końcu i nie odczuwam takich zmian jak po zmianie szkła .
    Moja zasada jest taka mogę robić zdjęcia 350d ale wszystkie obiektywy których użyję mają być jaśniejsze od f2,8.
    Tak wiem miało być tanio.
    Niestety w fotografii nie ma alternatywy jeśli chodzi o obiektywy .
    Nie może być tanio i dobrze.
    Lecz dobrze ci radzimy zacznij od taniego korpusu ale na dobrym szkle a efekt będzie oszałamiający.
    chojinka napisał:
    jak nie jesteś super zawodowcem to sprawdź sony nex5. zalety to waga i wymiary, opcja auto bardzo rozbudowana dlatego często nie trzeba nic zmieniać. minusy to brak wizjera doczepiana lampa błyskowa i trzeba wchodzić w menu aby zmieniac opcje.

    Nigdy bym tego nie kupił za tak oszałamiające pieniądze - NIGDY
    Wolałbym wtedy Canon G12
    Co do wymiarów to nie wiem czy kolega Chojinka miał w ręce to cudo z obiektywem 70-200.
    Nie ma nawet jak tego dobrze chwycić .
    Błędem jest również to że nie działają obiektywy od Sony Alpha - mam tutaj na myśli brak działania autofocusa .
    Myślę że w fotografii nie chodzi o rozmiar sprzętu , każdy z nas wie że dobre szkło musi być duże ,fizyki się nie pokona nie zminiaturyzuje , bo się nie da :)
    A jak szkło jest duże trzeba mieć za co chwycić aby się nie trzęsło.
    Więc korpus również musi być duży.
    Jakoś jedno wynika z drugiego automatycznie.
    System który podałeś w żaden sposób nie powoduje iż zdjęcia są lepszej jakości niż porównywalne cenowo z systemu SLR.
    Spróbuj więc proszę schować Sony Nex5 z obietywm 70-200 do kieszeni powodzenia .....:)
    Do kieszeni wchodzi tylko z obiektywem 16mm i to koniec.
  • Poziom 26  
    Ja zrobiłbym jeszcze inaczej:
    Kup samą puszkę (body) i dokup obiektyw osobno.
    Unikniesz marnej jakości obiektywu z zestawu, który często prezentuje sobą potężne winietowanie nie grzeszy aberracją :D

    Ale pamiętaj, ze sam sprzęt fotografem nie czyni, pomaga, ale tu liczy się wiedza.
    Sam mam Nikona D300 i D80. D300 używam głównie w studio (czasem zdarza mis ie pomagać w pracy znajomym) Powiem tak:
    Pracuje się z tymi aparatami świetnie, ale najwięcej robią tu dobre szkła.

    Poleciłbym na początek może D3000, z funkcją filmowania. Znajoma ma i sobie chwali.
    Kup samą puszę i dokup obiektyw osobno, a będziesz naprawdę zadowolony ;D
  • Poziom 29  
    aby nie być goło słownym zrobiłem test sony nex 5 i cannon eos 500d.
    oba ze standardowymi obiektywami. w tescie sony był zdecydowanie lpszy pomimo braku lustra w korpusie. cannon miał zdecydowanie lepszy obiektyw. nocne zdjęcia nex 5 poprostu robi. cannon za to ma problemy. brakowało mi innych obiektywów do nexa więc na standardowym zestawie cannon nie miał szans. oczywiście nex jest raczej przeznaczony dla zwykłyk połykaczy zdjęć dlatego ma mieć mały obiektyw i mieścić się w kieszenia i nikt nie powinien się czepiać że ma mały gryf, bo to inna klasa aparatów.
  • Poziom 19  
    chojinka napisał:
    aby nie być goło słownym zrobiłem test sony nex 5 i cannon eos 500d.

    Chciałbym zobaczyć robienie tego test, ale to inna bajka. W tytule jest "jaką lustrzankę" a to coś czyli nex jakiś tam to w którym miejscu ma lustro? ;)
  • Poziom 23  
    chojinka napisał:
    canon nie miał szans.

    Gratuluję Testu zanim jednak napiszesz coś poczytaj ....
    http://optyczne.pl/202.4-Test_obiektywu-http:...ny_E_18-55_mm_f_3.5-5.6_OSS_Podsumowanie.html
    Canon posumowanie http://optyczne.pl/125.11-Test_obiektywu-Canon_EF-S_18-55_mm_f_3.5-5.6_IS_Podsumowanie.html
    Cena tych obiektywów też jest różna Sony http://www.ceneo.pl/7742035
    Canon http://www.ceneo.pl/7742035
    Cena obiektywu do Sony jest o 5-pięciokroć większa od Canona
  • Poziom 29  
    pawel-foto napisał:

    Chciałbym zobaczyć robienie tego test, ale to inna bajka. W tytule jest "jaką lustrzankę" a to coś czyli nex jakiś tam to w którym miejscu ma lustro? ;)

    przecież napisałem że nie ma lustra w korpusie...

    sami porównajcie sobie cannona eos 500D i nex5 ze standardowymi obiektywami, jak to zrobicie to dajcie znać które zdjęcia wyszły wam lepiej.
  • Poziom 23  
    djivo napisał:
    A ja Tam bym doradził tak jak Paweł ( jest takie przysłowie darmo umarło )
    Więc lepiej kupić tańsze body , a lepsze szkło niż odwrotnie.
    Jak będzie na odwrót , to i tak dojdziesz do wniosku że mamy rację.
    Chyba że w ogóle nie będziesz się rozwijał w tej dziedzinie.
    Dla mnie na początek to 350d , 450d , 500d i do tego 50mm f1,8 podstawa
    18-55 f2,8 jako drugi i 70-200 f2,8 jako trzeci .
    Najważniejsze jak będziesz dokupował do systemu szkła ,
    to aby te najważniejsze dla Ciebie były jak najlepszej jakości.
    System swój budowałem w następujący sposób:
    na początek kupiłem 450d.
    Że było mi go troszkę żal na pospolite klepanie fotek dokupiłem sobie 350d.
    Miałem już wtedy dwa korpusy plus 2 zwykłe obiektywy 18-50 f3,5-5,6 , i sigmę 70-300 apo.
    Sigmę jednak szybko sprzedałem i kupiłem 70-200 f2,8 IS USM.
    Straszne było moje zdumienie jak obejrzałem zdjęcia po powrocie z parku z korpusu 350d - wyglądało to tak jakby zmienił aparat na 3 modele w górę.
    Wiewiórki były w powietrzu zamrożone tak jak zawsze chciałem tło idealnie rozmyte z przodu i z tyłu.
    Tak uwielbiam L-ki. Właśnie za znakomitą pracę szkieł .
    Następnie trafiła się okazja na 50mm f1,4 + lampy 580EX 480EX + STE2 i szeroki kont 10-20 HSM co prawda sigmy ale na szerokim nie ma to aż tak wielkiego znaczenia.
    Tym pobawiłem się jakiś czas i posiadam ten sprzęt do dzisiaj.
    Potem dokupiłem 85mm f1,8 100mm f,2 (teraz mam chrapkę na najlepszy z nich 135 f,2 L)
    Korpusy z czasem zmieniłem na inne ale to było na szarym końcu i nie odczuwam takich zmian jak po zmianie szkła .
    Moja zasada jest taka mogę robić zdjęcia 350d ale wszystkie obiektywy których użyję mają być jaśniejsze od f2,8.
    Tak wiem miało być tanio.
    Niestety w fotografii nie ma alternatywy jeśli chodzi o obiektywy .
    Nie może być tanio i dobrze.
    Lecz dobrze ci radzimy zacznij od taniego korpusu ale na dobrym szkle a efekt będzie oszałamiający.
    chojinka napisał:
    jak nie jesteś super zawodowcem to sprawdź sony nex5. zalety to waga i wymiary, opcja auto bardzo rozbudowana dlatego często nie trzeba nic zmieniać. minusy to brak wizjera doczepiana lampa błyskowa i trzeba wchodzić w menu aby zmieniac opcje.

    Nigdy bym tego nie kupił za tak oszałamiające pieniądze - NIGDY
    Wolałbym wtedy Canon G12
    Co do wymiarów to nie wiem czy kolega Chojinka miał w ręce to cudo z obiektywem 70-200.
    Nie ma nawet jak tego dobrze chwycić .
    Błędem jest również to że nie działają obiektywy od Sony Alpha - mam tutaj na myśli brak działania autofocusa .
    Myślę że w fotografii nie chodzi o rozmiar sprzętu , każdy z nas wie że dobre szkło musi być duże ,fizyki się nie pokona nie zminiaturyzuje , bo się nie da :)
    A jak szkło jest duże trzeba mieć za co chwycić aby się nie trzęsło.
    Więc korpus również musi być duży.
    Jakoś jedno wynika z drugiego automatycznie.
    System który podałeś w żaden sposób nie powoduje iż zdjęcia są lepszej jakości niż porównywalne cenowo z systemu SLR.
    Spróbuj więc proszę schować Sony Nex5 z obietywm 70-200 do kieszeni powodzenia .....:)
    Do kieszeni wchodzi tylko z obiektywem 16mm to koniec.


    Nie ma jak "tresciwa" odpowiedz "nie na temat" na postawione pytanie...



    ----
    Wydzielono z tematu: Jaką kupić lustrzankę do 2500 zł?
    przez Matuzalem dnia 14.08.2011 17:32
  • Poziom 10  
    Radziłbym pomyśleć o lampie. Osobiście robię Canonem, więc nie będę zachwalał Nikona, który też ma różne interesujące plusy. jednakże jeśli lubisz robić w pomieszczeniach i nie na świetle zastanym, a choć jasne obiektywy na to pozwalają, to jednak problem z korekcją bieli jest zwykle spory, to polecam ci lampę zewnętrzną. Oczywiście każdy zaproponuje 580 exII, którą akuratnie mam, bo muszę mieć:-). Jeżeli jednak chcesz zaoszczędzić, kup mniejszą lampę, a do niej kabel ttl. Będziesz miał wszystko to co z droższą lampą i jeszcze więcej. A jak dojdziesz do wniosku, że potrzebujesz więcej mocy, to wtedy zmienisz lampę, a kabel dalej ci się przyda. Zobaczysz jak pierwszy raz go użyjesz, zresztą jak byś chciał i musiał jeszcze bardziej zaoszczędzi, to odpowiedni kabel zastosujesz także z lampą na tyrystorze, którą kupisz na allegro za grosze, a może być naprawdę mocna.

    pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS jeśli fotografujesz krajobrazy, imprezy okolicznościowe. Canon EOS 1000D + 18-55mm + 55-200mm jeśli czasem fotografujesz sport lub dziką przyrodę. Kita dostaje się za bardzo małe pieniądze więc warto go wziąć (czasem puszka plus kit kosztuje taniej niż sama puszka). Jeśli idzie o lampę to kup prosty model jeśli zauważysz, że jest Ci potrzebna. Aktualne trendy są jednak takie, że lampa jest żeby wspomagać AF i żeby ktoś nie pomyślał, że mnie na nią nie stać :). Generalnie lepiej kupić lepszy (jaśniejszy) obiektyw. No chyba, że regularnie fotografuje się w ciemnych norach typu dyskoteka, nocne marsze terenowe... . "Lustrzanka" Sony NEX - skwituję tylko uśmiechem :). To, że jest lepszy od lustrzanki Canon też. Byłem na warsztatach Sony gdzie NEXy we wszelkich konfiguracjach używałem przez cały dzień ale to tylko małe pstrykadełka na wycieczkę szkolną. Nexy robią dobre zdjęcia ale tylko w pewnych warunkach. Lustrzanki wsparte dodatkowym osprzętem robią "dobry obrazek" w znacznie szerszym zakresie niesprzyjających warunków. Jeśli pod jakimś względem nie pasuje Ci Canon to kup Nikona z obiektywem Nikona. Obiektywy firm niezależnych niestety często powodują błędy lub całkiem nie współpracują z lustrzankami Nikona i Canona. Generalnie jak ktoś napisał puszka jest mało istotnym elementem zestawu fotograf (i jego wiedza) + szkło + puszka. Ale warto zacząć kompletować system który nas nie będzie ograniczał a to zapewnia tylko Nikon i Canon. Po zakupie lustrzanki z kitem najlepszym rozwiązaniem jest zakup przy kolejnym przypływie pieniędzy lepszego obiektywu. Do lustrzanek z matrycą APS dolny zakres ogniskowych powinien zaczynać się od 17-18 w innym wypadku nie zrobimy zdjęć w pomieszczeniu (mnożnik ogniskowej dla niepełnej klatki). Zakup stałki 50 mm jest dobrym pomysłem ale jako 2-3 obiektyw jeśli robimy sporo portretów i jeśli ta 50 jest dość jasna (np Canon EF 50mm f/1.8 II).
  • Poziom 2  
    Witam, przepraszam że się wtrącę, ale mam tak jakby podobne pytanie, mianowicie aktualnie posiadam lustrzankę Alfa 300 z podstawowym obiektywem 18-55mm, mam go już dość długo. Generalnie jestem totalnym amatorem fotografii ale lubię jak zdjęcie ma to "coś". No niestety z takim obiektywem za dużo nie poszaleję, zatem pytam co mi się bardziej opłaci: czy kupić nowy aparat z lepszym obiektywem np jakiś Nikon, bo widzę że najczęściej są polecane, czy do alfy kupić obiektyw (jeśli tak to jaki)? Było by fajnie, gdyby można było zrobić jakiś większy zoom. Z góry dzięki za info.
  • Poziom 16  
    Skoro już wszedłeś w system Sony, to możesz dobierać z tego systemu, jeśli Cię on satysfakcjonuje. Z tego co się orientuję do Sony można dokupywać nawet starsze obiektywy z Minolty, co daje dość duże pole do popisu. Generalnie kupując nowy aparat z obiektywem nie wiem czy dostaniesz coś lepszego - obiektywy dołączane są to zwykle obiektywy "KIT" czyli być może będzie miał dobrego zooma, będzie robił całkiem dobre zdjęcia, ale do wysokiej klasy obiektywów trochę mu braknie. Osobiście radziłbym Ci obejrzeć nawet na popularnym serwisie aukcyjnym obiektywy do Sony, czy coś Ci odpowiada, a także z innych systemów. Ciężko mi dokładnie powiedzieć jak duży zoom potrzebujesz - im większe światło w nim, tym droższy. I kółko się zamyka.

    Z drugiej strony polecam też system Pentaxa jeśli chcesz niedrogo używać różnych obiektywów - większość manualnych, bez autofocusa, choć i z auto są lecz już droższe. Bardzo fajna sprawa, sam kupiłem kilka obiektywów na bazarze za 50 zł i okazało się, że mają bagnet Pentaxa (były z firmy Ricoh).

    Na Twoim miejscu zostałbym przy tym systemie i poszukał czegoś z Sony, poczytał opinie na temat obiektywów, nie jestem w tym systemie to ciężko mi coś doradzić :) Pozdro
  • Poziom 39  
    W Sony są dobre obiektywy ... Zeiss'a i nic więcej. No może troszkę przesadziłem w Sony dobre jest jeszcze to, że praktycznie cały sprzęt jest "entry" więc można w każdej lustrzance dać bardzo wygodne rozwiązania jak odchylane ekrany, szybkostrzelność ... w innych systemach część z tych rozwiązań jest zastrzeżonych dla sprzętu semi pro lub pro.
    Jeśli chcesz zostać na zawsze amatorem możesz się wiązać i z Sony. Jeśli jednak Twoja pasja będzie ewoluować i wyjdzie poza cykanie rodzinnych fotek i widoczków z wakacji warto pójść w firmy które mają produkty dla zaawansowanych amatorów i profesjonalistów. Nawet dla amatora możliwość wypożyczenia profesjonalnego obiektywu do swojej lustrzanki na wyjątkową okazję jest warta zachodu. Załóżmy, że Twoja pasja ewoluuje w kierunku architektury. W Systemie Canona będziesz mógł pozwolić sobie na obiektyw TS stworzony specjalnie do architektury. Będę powtarzał do znudzenia, że wybierając pierwszą lustrzankę wybieramy cały system w którym na 90% zostaniemy na zawsze. Te pozostałe 10% osób pracuje w 2 systemach (na przykład sprzęt firmowy i prywatny lub ściśle specjalistyczny) albo musiało sprzedać wszystkie posiadane elementy systemu by kupić inny. Jedynym ograniczeniem kompatybilności są obiektywy stworzone specjalnie do matryc wielkości APS. Przesiadając się na full frame nie przypniemy takiego obiektywu. Jednak puszka full frame nie jest zbyt osiągalna dla amatora w Polsce.
  • Poziom 11  
    Moim zdaniem dobrym modelem jest Canon 550D - ale to zależy od twoich potrzeb odnośnie fotografii.
  • Poziom 2  
    Sony wygląda śmiesznie , marka też ale ci co go nie doceniają są bardziej śmieszni albo nalewają się nieświadomie z własnej głupoty, mały aparacik a bije pod wieloma względami większość luster aż do d90 , ponadto oferuje zdjęcia 3d i filmy które gniotą lustra.
    Jedynie co może odstraszać to ceny obiektywów oryginalnych sony.
    W Jeśli nie masz zamiaru cykać zdjęć ptaków i innych zwierząt daleko chen mogę śmiało polecić sony na początek przy tym jego waga to duży atut jeśli jedziemy innym pojazdem na wakacje jak auto.
    W mojej ocenie można umieścić go na poziomie równym lub wyżej d3100/d5100 już olewając AF i inne bajery.

    Ale z drugiej strony rozumiem, że wielki, czarny aparat, najlepiej z gripem, długim tele i wielką lampą dodaje +20 do lansu, +30 do pewności siebie i +40 do bycia_pro_fotografem

    Pozdrawiam
    Adam
  • Poziom 9  
    D214d3k napisał:
    Byłem na warsztatach Sony gdzie NEXy we wszelkich konfiguracjach używałem przez cały dzień ale to tylko małe pstrykadełka na wycieczkę szkolną. Nexy robią dobre zdjęcia ale tylko w pewnych warunkach. Lustrzanki wsparte dodatkowym osprzętem robią "dobry obrazek" w znacznie szerszym zakresie niesprzyjających warunków.

    Mógłbyś się rozpisać o szerszym zakresie nieprzyjaznych warunków w których Sony NEX jest gorszy od lustrzanki? Dopisz co miałeś na myśli pisząc: "Lustrzanki wsparte dodatkowym osprzętem.
    Pisz pełnym zdaniem aby wszystko było jasne.
  • Poziom 2  
    Też jestem ciekaw.
    Gdyby nie fakt właśnie ceny obiektywów bym go kupił , ale w góry chciałbym mieć też tubki 200-300 ogniskowej na forum nikona i canona sporo osób go kupiło jako drugi i opinie są bardzo korzystne, ludzie nie dowierzają jego możliwościom :)
    Nie zapominajmy że dużo fotografów ma też zajawkę na filmy HD zwłaszcza ujęcia z bliska jakiejś natury, gdzie zwykłe kamery się chowają.

    Jak już wspominam gdyby nie fakt musowego przybliżenia kupiłbym w 100% nex5 a jeszcze lepiej 5n ale w 2,500zl można się zmierzyć tylko ze stała ogniskową obiektem 16, ale ceny lecą w dół.

    Nie ważne czy ma lustro czy też nie , ja mam w zwyczaju polecać to co lepsze a skoro aparat ma być za 2500zl to nie będzie to i tak lustro z pierwszego zdarzenia więc dla amatora będzie lepsze jak w/w i nie ma tutaj zbytnio pola do jakiejś zaciętej dyskusji :D autor nie sprecyzował czego tak naprawdę wymaga co będzie fotografować i nie da się w ciemno polecić czegokolwiek - choina ma po części racje.

    Jeśli by się ktoś grubo upierał na lustro do 2500 to d5100 nówkę z kitem lub d90 używkę jest nieco lepsza ale cięższa i ma ciup słabsze filmy ale ma wbudowany AF.Z canonów to też bym polecił 550d
  • Poziom 19  
    Osobiście wybrałbym nawet używaną puszkę, ale taką do obejrzenia przed zakupem, a jeżeli nie używaną puszkę to już na pewno używane obiektywy. Ja osobiście kupiłbym zależnie od systemu, jasny zoom o zakresie ok 18-55 czy trochę dłuższy.

    Do tego zależy co chcesz robić jakieś tele, ale jasne będzie drogie. Więc ja sam wolałem kupić stałkę 50, ale polecam najpierw sobie ustawić swojego zooma na 50 mm i spróbować porobić zdjęcia bez poszerzania. Zobacz jaka to jest perspektywa, bo przynajmniej na aps-c jest to trochę wąsko. Może będziesz wolał mieć stałkę 24, 28 mm.
  • Poziom 1  
    Witam, przymierzam się do zakupu używanego lustra..

    Który z zestawów poniżej byście wybrali?
    1) Korpus Canon 350d z redukcja M42 EOS + obiektyw AF Canon 28-80mm wersja pierwsza !! (ma problem z AF. Ustawiać ostrość ustawia, ale coś przycina. Taki kupiłem. Mnie i tak to nie przeszkadzało, gdyż ze sprzętu korzystałem z powodzeniem w pełnym manualu. Dorzucam jako gratis) + obiektyw Helios 44-2 55mm f/2 (nowy odpowiednik Canona kosztuje 400zł) + obiektyw do Makrofotografii (jestem pewny, że kupujący będzie zadowolony z jakości zdjęć ! Genialna plastyka i ostrość ! Coś pięknego ! )
    2) Pentax K200D + obiektyw 35-80
    3) Nikon d3000 + KIT
    4) Canon 400D + KIT
  • Poziom 17  
    Witam

    Również stoję przed wyborem lustrzanki do podobnej kwoty +/-300zł

    Stanęło na wyborze pomiędzy

    nikon D3200
    a
    canon 650d
    Dochodzi jeszcze kwestia obiektywu, nikon daje w takiej cenie co canon dwa obiektywy a w cnonie musiał bym wybrać pomiędzy 18-55 a 18-105
  • Poziom 10  
    Jeśli ktoś stawia pierwsze kroki w fotografii, to Nikon D3100 jest super. Niedawno taki sobie kupiłem i jestem bardzo zadowolony. Świetnie nadaje się do nauki i nie kosztuje fortuny. Poza aparatem bardzo ważne jest wybór obiektywów jakie można do niego założyć. Lepiej więc kupić tańszy aparat i dokupić choćby jeden stały obiektyw i jeden fotoobiektyw, by móc robić różne zdjęcia w różnych warunkach
  • Poziom 29  
    canon 450 ze standardowym obiektywem jest idealny dla amatora. starsze nikony odradzam