Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat toledo mk1 wskaźniki działają a podświetlenia nie ma

24 Lut 2011 20:36 3400 6
  • Poziom 8  
    Witam samochód to Toledo 1,9D 68km z 95r. Dopiero kupiłem i nie świeci w ogóle podświetlanie wskazników ani nawiewów. Sprawdzałem bezpieczniki,wszystkie dobre.
    Wszystko działa oprócz podświetlenia i tylnych przeciwmgielnych,ale nie sądze żeby to było powiązane. Słyszałem że często winny jest sciemniacz jasnosci podswietlenia zegarów,tylko jak połączyć aby go obejść?
    podaje linki do zdjęć razem z opisem kolorów przewodów.
    http://www.fotoszok.pl/show.php/345793_przelacznik-tyl.jpg.html
    http://www.fotoszok.pl/show.php/345824_wtyczka.jpg.html
    proszę o pilne porady bo jutro chcę działać z tym.

    Dodano po 3 [minuty]:

    dobrałem się do wtyczki podłączającej żaróweczkę nawiewu,przy włączonym zapłonie i zapalonych swiatłach pojawia się napięcie na multimetrze 0,01v lub 0,02V nie reaguje na kręcenie ściemniaczem
  • Poziom 10  
    Kolego a tak głupio się może spytam... a żarówki w liczniku sprawdzałeś w podświetleniu nawiewów czy nie są czasem po prostu popalone?Widzę że szukasz od razu od rzeczy które należałoby sprawdzać później jak stwierdzisz że żarówki są ok a dalej nie świeci... I aby sprawdzić żarówki w liczniku to musisz go jednak wyjąć i wyjąć żarówki.
  • Poziom 24  
    madmax9871 przecież napisał wyrażnie że na gnieździe żarówki nawiewu nie ma napiecia a ty mu każesz sprawdzać żarówki.
    Ten przełącznik to jakieś nieporozumienie w tym aucie, aż dziwne że działają pozostałe światła. Na pin z oznaczeniem kl.31 czyli masę przychodzi czerwony przewód +12V czyli kl.30 w tych autach. Trudno skoro masz wszystko to koncentrujmy sie na podświetleniu. Za światła pozycyjne i podświetlenie odpowiadają przewody cienkie szare z paskiem (markerem). Dwa z nich masz podłączone i z pewnością działają bo nic nie piszesz o braku pozycyjnych, to szary z czerwonym i czarnym paskiem, zresztą sprawdź miernikiem po włączeniu pozycyjnych musi pojawić sie na nich 12V. Najprawdopodobniej za podświetlenie deski i kokpitu odpowiada niepodłączony szaro-niebieski (lub szary oba cienkie), dla próby połącz go przez bezpiecznik 5-10A do grubego czerwonego (+12V).
    Ostatecznie jeśli próba będzie pomyślna a nie chcesz wymieniać przełącznika to zlokalizowany obwód podświetlenia deski (czyli szaro-niebi lub szary) podłącz na stałe z szaro-czerwonym lub szaro-czarnym paskiem.
    Sam przełącznik nie ma również podświetlenia bo nie dostaje masy z cienkiego brązowego.
  • Poziom 32  
    w każdym "ściemniaczu" jest coś takiego jak potencjomert (wiesz co to ?)

    jak sie dowiesz jak działa to będziesz wiedział co zrobić aby go "ominać" i mieć pełne podświetlenie
  • Poziom 8  
    łatwiej jest obejsc potencjometr niż wyciągać zegary i sprawdzać żarówki.
    A napięcie do żarówki dochodzi tylko 0,01V a powinno chyba po sciemnieniu ok 6V nie?
  • Poziom 24  
    Chcesz "obchodzić" potencjometr do którego może w ogóle nie dochodzi napiecie. Zrób co napisałem.
  • Poziom 8  
    na razie kumpel sprawdził cały wyłącznik potencometr też,podpioł szary z niebieskim do wolnego pinu na przełączniku i działa podświetlenie nawiewów i przycisków. Zegary dalej nie podświetla ale jutro będę dopiero sprawdzał żarówki w liczniku.