Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a6 na krótkie trasy diesel czy benzyna , a może inny?

wini89 25 Lut 2011 02:52 7212 8
  • #1 25 Lut 2011 02:52
    wini89
    Poziom 9  

    Witam wszystkich. Mam nadzieję, że mi pomożecie

    Od jakiegoś czasu rozglądam się za kupnem jakiegoś nowszego samochodu i tu właśnie tkwi problem.
    Nie wiem czy wybrać diesla czy może benzynę+gaz a może samą benzynę. Do pracy mam 7 km po za miastem więc nie ma korków ani świateł tylko parę zakrętów i tyle :). Jadę jakieś 8 do 10 minut. I czasem przejadę trasę ok. 20 -30 km ale to tylko sporadycznie. Miesięcznie nie jeżdżę więcej niż 500 - 600 km.
    Myślałem o kupnie audi a6 z roku 2000 - 2002.
    Bardzo mi się podoba ta a6 tylko właśnie nie wiem jaki motor na taką trasę?.
    Diesel 1.9 niby oszczędny ale czy na taką krótką drogę jest dobry, czy nie będzie palił za dużo i czy w ogóle silnik zdąży się rozgrzać?. I czy to prawda, że jeżeli silnik będzie nie dogrzany to może się rozsypać?.
    Myślałem też o silniku 1.8 turbo benzyna + gaz. Ale tu znowu jest problem bo zanim się silnik nagrzeje to muszę jechać na benzynie. To w sumie na gazie bym jechał tylko troszkę jeśli silnik złapałby odpowiedniej temperatury. Może ktoś się orientuje ile nagrzewa się silnik do temperatury roboczej?.
    A może sama benzyna? Już na prawdę nie wiem. Fajne jest też audi a3
    tyle, że jestem wysoki i jak przesunę fotel do tyłu to nie wiem czy ktoś się za mną zmieści :). A jak tam jest ze spalaniem w a3?

    Proszę o opinie jak wygląda spalanie w tych samochodach i jaki silnik byłby dobry na taką trasę i czy kupowanie ropniaka miałoby jakiś sens?.
    A może jakiś inny samochód byście poradzili?. Zależy mi żeby był wygodny nie palił nie wiadomo ile i żeby wyglądał :).

    0 8
  • #2 25 Lut 2011 03:23
    ogur3k
    Poziom 33  

    Jedno jest pewne: diesel Ci się nie opłaca.
    Potrzebujesz czegoś małego, lekkiego, z małym silnikiem benzynowym, może być z podtlenkiem LPG ;)

    0
  • #3 25 Lut 2011 04:17
    Jerzy Bartnicki
    Poziom 23  

    Tez podobnie jeżdżę miałem peugota 305 benzyna bardzo wygodne auto ale na takiej trasie palił więcej niż 10l/100km. Kolega kupił pasata benzyna + gaz i wychodzi mu 30zl za 100km, ale jeździ dalej.
    Jerzy

    0
  • #4 25 Lut 2011 10:50
    wini89
    Poziom 9  

    więc pewnie a6 też by spokojnie spaliło ponad 10 benzyny to trochę za dużo... a jak wygląda sprawa z a3 z tymi starszymi 96-03 i tymi po 2003 roku? Prosiłbym posiadaczy takowych aut o kilka słów. Jak to pali i czy w środku nie jest za ciasno.

    0
  • #5 25 Lut 2011 11:51
    gienek333
    Poziom 12  

    Moim zdaniem na takie trasy najlepszy jest stary diesel (najlepiej bez turbiny).Sam 7 lat jeździłem polonezem 1.9D i jak był dobry akumulator oraz paliwo to mu wystarczało.Wynalazki typu EGR-y,filtry cząstek stałych są dobre na autostradę,bo przy krótkich dystansach to się zapycha sadzą.W przypadku benzyny czy gazu dochodzi jeszcze wymiana tłumików po zimie,ponieważ w nich pływają kwasy (skraplająca się para+ tlenki siarki i azotu).Może np Xantia I (bardzo tani i moim zdaniem niedoceniany),silnik taki jak w polonezie niektóre z turbiną (trudny do zajechania).

    0
  • #6 25 Lut 2011 21:04
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    Radze kupić małe autko typ citroen C-2 1,4 hdi ,spalanie malutkie 3l/90 km/h jezdzi tym kobieta do pracy i jeszcze nic jej nie nawaliło ,parkowanie wszedzie bez problemu ,i co ważne kupić je można bardzo tanio .polecam :idea:

    0
  • #7 25 Lut 2011 23:57
    tzok
    Moderator Samochody

    Na takich odcinkach jak sobie kupisz HDI z FAP to po 5000km będziesz miał FAP do czyszczenia... kup auto z silnikiem benzynowym i tyle, przy takich przebiegach to LPG zwróci Ci się za 5 lat... roczny przebieg grubo poniżej 10000km to po co w ogóle patrzyć na spalanie, niech sobie pali i 15l/100km, byle wygodnie się jeździło i było bezawaryjne.

    Na odcinku 7km, poza miastem to silnik nie zdąży się do 70*C nagrzać zanim go wyłączysz, nawet jak będziesz miał LPG to 2/3 tego dystansu i tak przejedziesz na benzynie.

    -1
  • #8 28 Lut 2011 18:51
    Pemok
    Poziom 12  

    Na takie przebiegi to na pewno nie diesel, a benzyna to najlepiej bez turbo.

    Diesel na takie trasy się całkowicie nie opłaca, do tego dolicz wyższe koszty zakupu i utrzymania, dodatkowo 10-letnie diesle zazwyczaj mają znacznie wyższe przebiegi niż auta benzynowe.

    Na gaz bym też nie przerabiał, zanim ci się zagrzeje auto to jedziesz na benzynie, oszczedność będzie minimalna a instalacja kosztuje, zajmuje miejsce, do tego wyższe koszty serwisowania.

    Na odcinku 7 km woda moze i sie zagrzeje do ok 90 stopni, ale na olej nie ma co liczyć, w zimie się prawie wcale nie zagrzeje i będziesz miał słabsze smarowanie i "masło" pod korkiem. To dotyczy każdego silnika, dlatego najlepiej unikać auta z turbo, bo zanim silnik sie dobrze nagrzeje i zacznie smarować odpowiednio turbinę to ty już zgasisz silnk.

    Jeżeli koniecznie chcesz A6 z tych lat to ja bym stawiał na silnik 2.0 130 KM, nieskomplikowana konstrukcja, pali mniej i jest bardziej dynamiczny od 1.8.
    Chyba że zależy ci na większej mocy, wtedy jakieś V6, 2.8 albo 3.0.
    Na takich odcinkach musisz się liczyć z powiększonym spalaniem, przy tak niskich rocznych przebiegach za wiele nie zaoszczedzisz.

    0
  • #9 16 Lis 2015 21:19
    wini89
    Poziom 9  

    zamykam temat

    0