Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1.9 TDI AJM - brak mocy, duże spalanie po naprawie

25 Lut 2011 10:18 10765 10
  • Poziom 9  
    Witam,

    Auto jeździło sprawnie, ale w trasie zaczęło stukać (diagnoza - tulejka na korbowodzie). Auto jechało nienagannie z pełną mocą oprócz tego stukania i mimo prawie nie działającej już turbiny. Zregenerowano korbowód i turbinę, wymieniono pierścienie i przy okazji przeszlifowano uszczelkę pod głowicą. Po ponownym złożeniu silnika auto zachowuje się jakby miało 80 KM zamiast 115 KM i pali 8 litrów na 100 km w trasie przy spokojnej jeździe. Wcześniej paliło około 5,5 l. Pompowtryski przed naprawą były sprawdzane i miały dobre wartości w okolicach zera. Po naprawie na dwóch pompowtryskach wartości zaczęły odbiegać do około 2 mg/H. Zostały wyczyszczone (ultradźwięki itp) i odzyskały poprzednie wartości, ale auto nadal nie jeździ tak, jak trzeba. Turbina, przepływomierz, ciśnienie sprawdzone i jest ok. Wszyscy mechanicy rozkładają ręce i nie wiedzą, co robić. Proszę o pomoc.
  • Poziom 9  
    Oczywiście chodzi o szlif głowicy i nowe uszczelki.
  • Poziom 18  
    Turbina, przepływiomierz, ciśnienie sprawdzone, co to znaczy? Jak sprawdzone?
    Należy zrobić komplet logów (stastycznie, dynamicznie) i to sprawdzić. Musi coś wyjść...
    Możesz też sprawdzić ciśnienie sprężania, po tych remontach. Również wielu mechaników bierze się na "chybił trafił" za wymiane pompek, gdzie to nie są wtryskiwacze, które wystarczy odkręcić i zakręcić i jest ok.
    Wszelkie odległości są ściśle określone w instrukcjach serwisowych. Np. odległość zaworka pompki od krawędzi głowicy, regulacja skoku pompki, itd. Nie mówić już o odpowiednim osadzeniu pompowtrysków w gniazdach.

    Najlepiej jedź do kogoś, kto robi tylko gr. VW i ma wiedze.
  • Poziom 9  
    turbina, przepływomierz, ciśnienie - VAGiem. Przepływomierz przekładany był również z passata na próbę.

    O logi się postaram, znajomy je pobrał i ma dać znać za kilka dni (pewnie szuka info na innych forach).

    Pompowtryski były wielokrotnie wyjmowane, wkładane, ustawiane. Jeden z nich przed czyszczeniem miał gorsze wartości od innych (ok. 3, po przeczyszczeniu ok). Ten jeden był wymieniany na w sumie 3 pompki z innych aut. Na jednym z podmienionych auto odzyskało trochę mocy, ale silnik bardzo szarpał i nierówno pracował.
  • Poziom 18  
    cheslavw napisał:
    turbina, przepływomierz, ciśnienie - VAGiem. Przepływomierz przekładany był również z passata na próbę.


    Skoro był sprawdzany, to po co był przekładany, przecież tam wychodzi jak działa...

    cheslavw napisał:
    Pompowtryski były wielokrotnie wyjmowane, wkładane, ustawiane. Jeden z nich przed czyszczeniem miał gorsze wartości od innych (ok. 3, po przeczyszczeniu ok). Ten jeden był wymieniany na w sumie 3 pompki z innych aut. Na jednym z podmienionych auto odzyskało trochę mocy, ale silnik bardzo szarpał i nierówno pracował.


    Chaos.
    Po pierwsze miał "3, po przeczyszczeniu ok" - co to znaczy ok? ile miał?
    Dalej, "wyjmowane, wkładane, ustawiane" - czy zostały ustawione dobrze? (ale załużmy, że tak).
    Były podmieniane 3 pompki z innych aut, ale czy były to takie same pompki (te same oznaczenia)?

    Proponuje zrobić komplet logów. Również kanały gdzie są czasy wtrysku, kąt synchronizacji, dawki paliwa, korekcje, bipy, itd. oraz te co były czyli działanie MAF i ciśnienie doładowania i wrzucenie ich tutaj.
    Najlepiej dynamicznie i statycznie (kąt synchr., korekcje, bipy).
    Musi coś wyjść. Jeśli wszystko będzie ok, sprawdź ciśnienie sprężania, może dziurawy jest tłok (lub inna przyczyna), ale to przy tych wcześniejszych rozbiórkach chyba by ktoś zauważył.
  • Poziom 9  
    Cytat:
    Po pierwsze miał "3, po przeczyszczeniu ok" - co to znaczy ok? ile miał?


    Na dwóch pompowtryskach około 1-1,5 mg/H, na pozostałych dwóch około 0.2-0.4.

    Cytat:
    Dalej, "wyjmowane, wkładane, ustawiane" - czy zostały ustawione dobrze? (ale załużmy, że tak).


    Tak. Nad autem "modliło się" już 4 niezależnych mechaników (w tym z ASO seata i z ASO skody), więc nie wierzę, że nie potrafili ustawić pompowtrysków.

    Cytat:
    Były podmieniane 3 pompki z innych aut, ale czy były to takie same pompki (te same oznaczenia)?


    Tak. Identyczne numerki.

    Cytat:
    Jeśli wszystko będzie ok, sprawdź ciśnienie sprężania, może dziurawy jest tłok (lub inna przyczyna), ale to przy tych wcześniejszych rozbiórkach chyba by ktoś zauważył.


    Ciśnienie sprężania sprawdzone i jest w porządku (wartość 30, ale jednostki nie znam).

    P.S. Piszę to, co mi przekazali mechanicy, więc przepraszam za nieprecyzyjność.
  • Poziom 11  
    Zapraszam do łukowa naprawimy pompowtryski raz a dobrze i nie będzie problemów
  • Poziom 33  
    cheslavw napisał:
    Cytat:
    Po pierwsze miał "3, po przeczyszczeniu ok" - co to znaczy ok? ile miał?


    Na dwóch pompowtryskach około 1-1,5 mg/H, na pozostałych dwóch około 0.2-0.4.

    Cytat:
    Dalej, "wyjmowane, wkładane, ustawiane" - czy zostały ustawione dobrze? (ale załużmy, że tak).


    Tak. Nad autem "modliło się" już 4 niezależnych mechaników (w tym z ASO seata i z ASO skody), więc nie wierzę, że nie potrafili ustawić pompowtrysków.

    Cytat:
    Były podmieniane 3 pompki z innych aut, ale czy były to takie same pompki (te same oznaczenia)?


    Tak. Identyczne numerki.

    Cytat:
    Jeśli wszystko będzie ok, sprawdź ciśnienie sprężania, może dziurawy jest tłok (lub inna przyczyna), ale to przy tych wcześniejszych rozbiórkach chyba by ktoś zauważył.


    Ciśnienie sprężania sprawdzone i jest w porządku (wartość 30, ale jednostki nie znam).

    P.S. Piszę to, co mi przekazali mechanicy, więc przepraszam za nieprecyzyjność.


    Jedna pompka miała te 1.5 a druga starała się to nadrobić, by wyrównać pracę silnika, więc tu raczej ja bym się nie czepiał. Oczywiście temat lekko bezsensowny, z racji, że wymiana a "wymiana" pompowtryskiwacza to dwie inne sprawy. Napisz na jakimś forum, choćby tu, czy ktoś w Twojej okolicy się zna na tym i podjedź, niech Ci ustawi. Pompki wyciągane były tyle razy, a za każdym razem wymieniane było uszczelnienie? Na pewno gniazdo pompki jest rozbite, więc szanse na montaż i demontaż bez uszkodzenia o-ringów są małe , wręcz ich nie ma...
  • Poziom 18  
    spr. Vag-iem wszystko a kto ci to robił ?? sam robiłeś czy jakiś warsztat
  • Poziom 12  
    upewnij się czy na pewno masz dobry kat synchronizacji wałka rozrzadu!