Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 106 1.4 diesel problem z odpalaniem jak jest zimny

spenser2010 25 Feb 2011 12:10 5428 15
  • #1
    spenser2010
    Level 9  
    Witam,mam problem z odpalaniem peugeota 106 1.4 diesel jak jest zimny.Świece sa w 100% dobre,akumulator dobry lecz musze go długo krecić i wielokrotnie podgrzewać świece.myślalem że to wina ropy ale kupilem dodatek do ropy przeciwko krzepniecu sie jej ale nic nie pomoglo.Prosze o pomoc bo dostaje bialej gorączki..... Pozdr i oczekuje jakiejs odpowiedzi
  • #2
    stanislaw1954
    Level 43  
    Witam .
    W takim razie pozostaje sprawdzenie układu paliwowego.Wymiana filtra ,spr.szczelności , spr. pompy, wtrysków,ciśnienia sprężania i wielu innych rzeczy. Stan silnika (przebieg).?
  • #3
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    spenser2010 wrote:
    Witam,mam problem z odpalaniem peugeota 106 1.4 diesel jak jest zimny.Pozdr i oczekuje jakiejs odpowiedzi


    Problem tylko gdy pierwszy raz odpala rano :idea:,a gdy jest ciepły jak pali ? :idea:
  • #4
    spenser2010
    Level 9  
    Jak jest ciepły pali normalnie od razu pierwsze grzanie świec

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dzisiaj wlalem denauratutu do baku rano sprawdze jak zareaguje na to,chodz nie zadawala mnie to bo mróz ma ze słabnać.
    moze pomoze
  • #5
    jannaszek
    Level 39  
    Jaki ma przebieg ten silnik, o kompresję nawet nie pytam, bo nie mierzyłeś?
  • #6
    spenser2010
    Level 9  
    180000 ma przejachane niby od starszej osoby kupiony

    Dodano po 1 [minuty]:

    Komprechy nie mierzylem przyznaje sie

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na Jesien wymieniałem filtr paliwa i inne filtry,a tankuje na orlenie
  • #7
    jannaszek
    Level 39  
    Nie lejemy denaturatu do diesli.
    180 tyś nie jest tak dużo przy uczciwej eksploatacji, ale czy tylko tyle ma..
    Mechanik odkręci korek wlewu przy nagrzanym pracującym silniku, i ci powie czy już oddycha rękawami, bez mierzenia.
    Jeśli wymiana filtra nie pomaga, to pozostają wtryskiwacze do sprawdzenia i to co pisałem wyżej.
  • #8
    Roman425A
    Level 1  
    Miałem podobny problem tylko tyle w Citroenie C5 2,0 HDI.
    Przyczyna tkwiła w .....rozruszniku. Sprawdź sobie napięcie na akumulatorze jak kręcisz rozrusznikiem ( ja miałem ok. 6 V ) i jeżeli masz b.duży spadek napięcia to najprawdopodobniej masz wyrobione tuleje na wirniku rozrusznika. Diesel musi kręcić z ikrą by zapalić a tak 50 % mocy rozrusznika idzie w gwizdek ( wirnik obciera o magnesy na stojanie).
    Pozdrawiam.
  • #9
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    spenser2010 wrote:
    Jak jest ciepły pali normalnie od razu pierwsze grzanie świec

    Dodano po 3 [minuty]:



    A gdy nim kręcisz na zimno to z rury jaki dymek leci :idea: i czy silnik załapuje na jakiś cylinder :?::idea: czy jest głucho :idea:
  • #10
    spenser2010
    Level 9  
    Tak myśle i też bym wine obciazyl na rozrusznik bo ostatnio wydaje dziwne dzwieki jak jest zimny,sprawdzilem miernikiem jaki jest spadek prądu przy uruchomieniu silnika tylko zrobilem to po wczesniejszym odpaleniu wiec roznicy nie było.Sprawdze to jutro z rana.A tak poza tym wlalem denaturat bo myślałem ze może jest woda w zbiorniku a po takiej mieszance powinna wyparować

    Dodano po 1 [minuty]:

    przy odpalaniu unosi biały dym,wręcz para tak bym to nazwał,chciałby odpalić ale nie moze
  • #11
    spenser2010
    Level 9  
    Dzisiaj odpaliłem rano samochód patrzac miernikiem jaki jest spadek napięcia przy odpalaniu i nie bylo dużej róznicy w spadku napiecia,odpalil normalnie-mozliwe jest to ze w garazu miałem dodatnia temperature?
  • #12
    bogdan579
    Level 11  
    mam taki sam problem, reno 1.5 diesel auto sprawne w 100% ale rozruch rano, muszę zdjąć węża od filtra powietrza i w trakcie rozruch psikam Plakiem do tapicerek i auto odpala. piszesz ze auto było w garażu i ciepło odpalił i ja myślę po lekturze na forum że możemy mieć problem z automatem który odpowiada za czas podgrzewania świec, muszę to sprawdzić ale gdzie szukać dobrego ele w Tychach.

    Dodano po 3 [godziny] 31 [minuty]:

    doczytałem że sa dwa czujniki jeden podgrzewa świece a drugi określa czas grzania świec.
    prośba- ktoś ma większą wiedzę na temat proszę o wyjaśnienie.
  • #13
    qwertyuiop1000
    Level 24  
    bogdan579 wrote:
    że możemy mieć problem z automatem który odpowiada za czas podgrzewania świec, muszę to sprawdzić ale gdzie szukać dobrego ele w Tychach.

    Dodano po 3 [godziny] 31 [minuty]:

    doczytałem że sa dwa czujniki jeden podgrzewa świece a drugi określa czas grzania świec.
    prośba- ktoś ma większą wiedzę na temat proszę o wyjaśnienie.


    Możesz sobie sam sprawdzić jak długo ci przekazniki podgrzewają świece żarowe :idea:,potrzebujesz kawłek kabla dwużyłowy ,jeden konieć podłacz żarówke 12 V może byc z reflektora H 4 a drugi koniec podłacz do kabla na świecach żarowych a drugi przewód podłacz do masy ,gdy włączysz grzanie świec będzieśz widział jak żarówka się swieci i jak długo :idea::D ,wnioski same się nasuną czy przekazniki dobrze działają :D
  • #14
    bogdan579
    Level 11  
    zgadza się sprawdzałem próbówką samochodową grzeją, ale ile mają się rozgrzewać na mrozie, a jak jest ciepło?
    -jutro sprawdzę odwrotnie, kabel podepnę do plusa aku i podgrzeje świece z 5s i szybko spróbuje uruchamiać silnik, zobaczymy co on na to powie.
  • #15
    bogdan579
    Level 11  
    I tak, na kabel też odpalił.
    pojechałem do ele polecony dobry ele, podpoił komputer wyszło że II i IV wtrysk leje i to trzeba zrobić, moja sugestia że świece za krótko grzane go nie interesowały, umówiłem się na czwartek rozbierze i wymiana wtrysków lub wymiana rozpylaczy coś takiego cena ?
  • #16
    Kaprys
    Level 9  
    Mój dieselek umarł. Odpala, bo nowy aku nie zamierza się poddać, kręci aż do skutku. Chodzi ale mam kaszę w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodzącego. To się po kilku minutach jazdy przegrzewa, bo lód zatyka obwód. Po drugie, pękł przewód paliwa, i sika ropą po odpaleniu. Jest weekend, nie mam jak kupić nowego przewodu i płynu, i co gorsza rozdzielacza, bo ułamałem przy wyciąganiu wężyka. CHGW po co ale jest taki rozdzielacz na 4 węże. I tak w planach zrobienie przewodu, odpalanie co jakiś czas auta, by się odgrzało wszystko, wtedy spuszczę stary płyn z chłodnicy i zaleję nowy.Masakra, moje zaniedbanie, powinieniem wylać stary płyn przed mrozami, a nie brać na pałę, że jak samochód kupiłem wczesną wiosną, to jakieś 'borygo' powinno być.
    Najbardziej mnie rozwala, jak seicento daje prąd golfowi, by odpalił na kable. Honda civic astrze. A pasek na gaz odpala od strzału gdy inni muszą kręcić (jak i ja) - chyba sobie paska kupię. Koleś ściąga ręcznik z szyby i jedzie, nic nie skrobie, nie grzeje.