Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Xantia 2.0 16V (152KM)-uszkodzona sonda lambda? - FILM

grzes1608 25 Lut 2011 12:46 2162 2
  • #1 25 Lut 2011 12:46
    grzes1608
    Poziom 12  

    Witam.
    Na zimnym silniku po około 4-5 min od uruchomienia silnika ECU informuje (świeci check engine) o błędach:
    52 - Regulacja składu mieszanki poza zakresem,
    32 - Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za bogata,
    44 - Czujnik spalania stukowego 1

    Załączam filmy na którym pokazane są wskazania mulimetra podłączonego do przewodów z sondy lambda. Widać na filmie zaświecającą się kontrolkę check engine w czasie 4:42 trwania filmu i wartość napięcia sondy lambda -> 0,69V.
    Temp na zewnątrz -8 stopni, silnik nie uruchamiany od 8 godz.

    Link




    Poniżej drugi film który zrobiłem po przejechaniu 100 m. Widać na nim również palący się check engine który po prze gazowaniu gaśnie. Od tego momentu kontrolka już się nie zaświeciła podczas dalszej jazdy. Wskazania sondy były już poprawne tzn. zmiana napięcia od 0,1V do 0,9V

    Link



    Poniżej film obrazujący działanie sondy po rozgrzaniu silnika do temp 90 stop.

    Link



    Sterownik ECU to Bosch Motronic MP 3.2 (nr 0 261 200 218)
    Sonda Lambda - 4 przewodowa, zakres pracy 0,1V - 0,9V, grzałka sprawna (jest opór na szarych przewodach)
    Wszystkie filmy były kręcone tylko podczas pracy na PB. LPG (IV gen.) jest założona ale z powodu zabrudzenia listwy wtryskowej została ona zdemontowana na czas czyszczenia i kręcenia filmów. Oczywiście wężyki do dyszy zaślepiłem aby nie ciągnął lewego powietrza.

    Panowie co może być przyczyną tego problemu, sonda? jakiś czujnik? czy może usterka mechaniczna. Problem pojawia się w okresie zimowym temp. ujemne. Zdarza się często, że po nocnym postoju w garażu (temp. 10 stop. powyżej zera) i wyjechaniu na zewnątrz, check engin również się zaświeca.

    Dodam, że kiedyś próbowałem z zamianą sondy na inną i problem nie ustąpił.

    Proszę o wasze opinie/pomoc.

  • #2 25 Lut 2011 15:00
    emeryt2
    Poziom 42  

    Na pierwszym filmie prawidłowa praca sondy , dopuki nie złapie 300 *C , nie działa , a do tego ze względu na temnp. silnika obroty są podwyższone bo dawka paliwa zwiększona. Ciekawe zjawisko na drugim filmie, sonda stoi. Czy silnik njuż był rozgrzany , czy jechałeś te 100 m na zimnym?
    Sprawdz omomierzem czujnik temp. silnika na zimnym i ciepłym.

  • #3 25 Lut 2011 16:06
    grzes1608
    Poziom 12  

    emeryt2 napisał:
    Na pierwszym filmie prawidłowa praca sondy , dopuki nie złapie 300 *C , nie działa , a do tego ze względu na temnp. silnika obroty są podwyższone bo dawka paliwa zwiększona.

    Nie rozumiem do końca twojej wypowiedzi :) Czyli mam rozumieć, że check engin na pierwszym filmie to normalka ?

    emeryt2 napisał:

    Ciekawe zjawisko na drugim filmie, sonda stoi. Czy silnik njuż był rozgrzany , czy jechałeś te 100 m na zimnym?

    Pierwszy film to postój pod domem. Drugi nakręciłem zaraz po pierwszym około 2 min później. Dojechałem tylko do skrzyżowania od domu - dystans 100m. Silnik był nadal zimny.

    Dla mnie ciekawe jest to, że pod domem sonda zaczyna pracować (koniec filmu 1) a po przejechaniu 100 m nagle sonda stoi (film 2) !? Przecież nie ostygła bo silnik cały czas pracował a ja nie jechałem więcej niż 30 km/h.

    emeryt2 napisał:

    Sprawdz omomierzem czujnik temp. silnika na zimnym i ciepłym.


    Ok.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME