Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik nie daje się uruchomić Omega v6

djxander 13 Mar 2011 12:11 9960 69
  • #31
    djxander
    Poziom 14  
    Też chciałem podobnie zrobić ale raczej wyjmę jutro cały blok bo muszę zajrzeć do sprzęgła bo chyba już na wykończeniu jest a przy okazji dużo łatwiej będzie je wymienić. Obie głowice już gotowe do montarzu, tylko ten tłok...
  • #32
    djxander
    Poziom 14  
    W jaki sposób powinno być włożone sprzęgło? Wyjąłem dziś silnik i tarcza jest w miarę dobra ale docisk popękał na krawędziach. Nowe sprzęgło poskładałem tak samo jak było stare ale teraz w żaden sposób nie mogę założyć na skrzynię, jeden znajomy który przerobił już parę samochodów mówi że tarcza jest źle złożona.
  • #33
    SkylineR91
    Poziom 15  
    Zwróciłeś uwagę w którą stronę zwrócona jest dłuższa strona piasty tarczy sprzęgła? Czasem na tarczy jest napisane jak ma być wmontowana (Getriebeseite).W każdym razie dłuższa część w stronę skrzyni.Przed przykręceniem tarczy do koła zamachowego trzeba ją jeszcze wyśrodkować.W tym celu używam starego wałka sprzęgłowego.Jeżeli nie masz, daj tokarzowi niech zrobi ci trzpień o średnicy otworu w tarczy sprzęgła, z zatoczeniem o średnicy wewnętrznego otworu łożyska igiełkowego znajdującego się w wale korbowym silnika.Założyłem, że nie masz sprzęgła z płaskim kołem zamachowym(silniki 2,0 i 2,2).W takim wypadku przed montażem docisku należy go ścisnąć i zablokować.
  • #34
    djxander
    Poziom 14  
    Z tego opisu wygląda żę sprzęgło było dobrze zamontowane. Stara tarcza też jest bardzo dobra, tylko czemu w takim razie ślizgało się?
  • #35
    SkylineR91
    Poziom 15  
    djxander napisał:
    Z tego opisu wygląda żę sprzęgło było dobrze zamontowane. Stara tarcza też jest bardzo dobra, tylko czemu w takim razie ślizgało się?

    Słaba sprężyna w docisku?
  • #36
    djxander
    Poziom 14  
    Docisk był wymieniany na nowe w wakacje ubiegłego roku. Tą omegę kupiłem na jesieni i sprzęgło ślizgało się przy gwałtownym ruszaniu po ok 3 miesiącach jazda sprawiała już problem więc oddałem do mechanika i po tygodniu odebrałem od "fachowca" ze starym sprzęgłoe i rozwalonym silnikiem.
  • #38
    djxander
    Poziom 14  
    Dzięki za opis. Wszystko już jasne, wyjęta tarcza była od 2.5 ale diesla i jest za duża co z pewnością było powodem problemów.
  • #39
    djxander
    Poziom 14  
    Silnik już prawie złożony. Mam prośbę jaki olej mu wlać? Czy oryginał GM będzie najlepszy czy może jednak coś innego?
  • #40
    SkylineR91
    Poziom 15  
    Silnik ma już pewnie trochę nalatane, polecam Valvoline Max Life 10W40.
  • #41
    djxander
    Poziom 14  
    OK więc taki wleje. dziś poskładałem go do końca. Pierwszy raz odpalać go normalnie z kluczyka czy coś więcej trzeba koło niego zrobić? Oczywiście wiem że wszystko zapowietrzone i od strzała nie zapali.
  • #42
    SkylineR91
    Poziom 15  
    Bez przesady, to nie diesel. Jeżeli nie wyciągałęś pompy olejowej to nic specjalnego nie musisz robić.Gdyby jednak było inaczej, przed uruchomieniem dobrze jest zalać pompę olejem (wykręcając któryś z zaworów).Było już kilka przypadków przytarcia się silnika przy takich uruchomieniach. Silnik już pracował, a pompa nie zdążyła zassać oleju.
  • #43
    djxander
    Poziom 14  
    Przed założeniem głowic każdy cylinder posmarowałem olejem i zrobiłem pare obrotów żeby się rozsmarował, a olej planowałem wlać na lewą i prawą głowice bo obie były dokładnie czyszczone i jak kolega wspomniał zanim pompa pociągnie z miski troche się zejdzie. Co do pompy oleju to odkręcany był tylko smok i wszyskto w bloku gdzie tylko dałem rade sięgnąć było dokładnie wyczyszzczone ponieważ wszędzie były odłamni z uszkodzonego tłoka. Podłączyłem go pod komputer i w tej chwili brak jakich kolwiek błędów, przed remontem cały czas był błą 94 - czujnik wałka rozrządu, teraz go nie ma.
  • #44
    SkylineR91
    Poziom 15  
    Nie chodziło mi o cylindry, a o panewki. Odpuść sobie wlewanie oleju do cylindrów, chyba, że masz zamiar zrobić jeszcze próbę olejową przy pomiarze ciśnienia sprężania. Tylko po co. Wnioskuję jednak, że nie ruszałeś pompy olejowej i wszystko będzie dobrze.Na wszelki wypadek, kiedy będziesz uruchamiał silnik, staraj się kręcić rozrusznikiem tak, by nie odpalił, tzn.na krótko przekręć stacyjkę i tak kilka razy, aż zgaśnie kontrolka smarowania.
  • #45
    djxander
    Poziom 14  
    Co do cylindrów chodziło mi o to żę posmarowałem nowym olejem ich gładzie bo była susza, raz że stał pół roku nie ruszany a dwa to musiałem je dokładnie wyczyścić. Co do wlewania chodziło mi o zalanie wałków rozrządu a nie wlewanie do cylindrów. Pompy oleju nie ruszałem gdyż nie było takiej potrzeby odkręcony był tylko smok bo jest mocowany tymi samymi śrubami co blacha osłaniająca wał korbowy.
  • #46
    djxander
    Poziom 14  
    Wlałem olej, zakręciłem kilka razy, kontrolka od oleju gaśnie ale silnik nic się nie odzywa. Co mogę jeszcze sprawdzić?
  • #47
    SkylineR91
    Poziom 15  
    Zakładam, że rozrząd ustawiłeś dobrze. Sprawdź czy nie ma błędów, iskrę na świecach(tylko ostrożnie bo możesz zepsuć moduł DIS, świece podczas sprawdzania zawsze muszą masować), ciśnienie sprężania, połączenia złączek przewodów elektrycznych, czy przewód od czujnika położenia wału nie jest zbyt blisko przewodów zapłonowych, paliwo w zbiorniku, czy pompa podaje paliwo(przy włączonym zapłonie poluzuj lekko nakrętkę od przewodu zasilającego) ...
  • #48
    djxander
    Poziom 14  
    Rozrząd na bank dobrze, sprawdzałem z 10 razy zawsze wszystko wracało na znaki i żadnych trudności w obracaniu wałem. Błędów brak, komputer nic nie pokazuje, kontrolka silnika gaśnie. Na świecach jest iskra (wstawiłem stare bo jestem przed wypłatą ale wszystkie są sprawne). Ciśnienia sprężania niestety nie mam jak sprzwdzić. Co do przewodów to wszystko było podpisane więc pomyłka prawie nie możniwa poza tym denerwuje mnie jak najmniejszy drobiazg jest nie tak i wszystkie wiązki są idealnei w fabrycznym miejscy nie ma mowy o jakimś zwisającym kabelku. Paliwo oczywiście jest, pompą w pierwszej kolejności się zająłem ale słychać ak pracuje, zajżałem do odpowietrznika na listwie wtryskowej i ciśnienie musi być konkretne. Jednym słowem wszystko idealnie a silnik nawet nie strzelił, rozrusznik oczywiście kręci akumulator do pełna naładowany.
  • #49
    djxander
    Poziom 14  
    Dziś powalczyłem z nim troche i silnik co raz strzeli i słychć takie psiukanie jakby na prawej głowicy. To samo na benzynie i na gazie.
  • #50
    marsti
    Poziom 10  
    Sprawdzałeś wtryskiwacze czy pracują? Wszystko dobrze podpięte?
  • #51
    djxander
    Poziom 14  
    Jak je sprawdzić? Przed awarią chodził dobrze na benzynie a na czas demontarzu były dobrze zabezpieczone przed uszkodzeniem czy zabrudzeniem
  • #52
    marsti
    Poziom 10  
    Sprawdź ich oporność omomierzem(nie wiem dokładnie jaka musi być). A na gazie jak próbujesz odpalić to samo?? Może być coś z elektryką i podawać gaz razem z benzyną.
  • #53
    SkylineR91
    Poziom 15  
    djxander napisał:
    Dziś powalczyłem z nim troche i silnik co raz strzeli i słychć takie psiukanie jakby na prawej głowicy. To samo na benzynie i na gazie.

    Tak jak wcześniej pisałem-sprawdź ciśnienie sprężania, jak nie masz czym to pożycz lub kup, manometr nie kosztuje wiele a przyda Ci się wiele razy Objawy takie dają też źle podłączone przewody zapłonowe, na module kolejność jest pięknie rozpisana, świece licząc od przodu, stojąc przodem do silnika, na lewej 1-3-5, na prawej 2-4-6.
  • #54
    djxander
    Poziom 14  
    Wczoraj z nim powalczyłem właśnie przy świecach i przewodach. Kolejność podłączenia mam na pokrywie lewej głowicy. Przewody na dank dobrze podłączone, jak już to świece do d... A może być tak od rozrządu? Sprawdzałem go pare razy ale nigdy nic nie wiadomo. A to psiukanie z kąd?
  • #55
    marsti
    Poziom 10  
    Z tego jak opisujesz to "psiukanie" to tak jakby zapłon w nieodpowiednim momencie Kiedy zawory ssące są jeszcze otwarte, wtedy cofa zapaloną mieszankę do kolektora ssącego. Tak jak Kolega SkylineR91 pisze sprawdź ciśnienie sprężania. Zawory dobrze dotarte? kąt na przylgni odpowiedni? Jak najbardziej może być wina źle ustawionego rozrządu.
  • #56
    djxander
    Poziom 14  
    Jutro zajmę się tym rozrządem i postaram się załatwić manometr. Co do zaworów docierałem je według instrukcji z forum i wszystko było OK. Jak się chwile dłużej zakręci czuć benzynę i to wszystko miało by nawet sens, wtryskuje mieszankę ale gdy tłok idzie już do góry i zaczyna sprężać zawory są jeszcze otwarte i wyrzuca wszystko do kolektora.
    Jak rozpoznać który wałek jest wlotowy a który wydechowy?
  • #57
    marsti
    Poziom 10  
    Wałek zaworów ssących to jest ten od strony kolektora ssącego czyli od wewnętrznej strony silnika.
  • #58
    djxander
    Poziom 14  
    Nie chodziło mi o to gdzie są zamontowane tylko jak je rozpoznać. Wałki ssące mają oznaczenie F a wydechowe E w X25XE.
    Sprzwdziłem ten rozrząd, wałki, zamontowanie kół rozrządu na wałkach i absolutnie wszystko jest idealnie ustawione, tylko czemu nie chce zapalić?
  • #60
    djxander
    Poziom 14  
    Na jutro umówiłem się ze znajomym mechanikiem (jedyny człowiek w okolicy któremu nie boje się dać grzebać w samochodzie) podłączymy go pod profesjonalny komputer, w wszystko posprawdzamy sprzętem warsztatowym.
    Co do tego sprężania to trochę mało prawdo podobne, obie głowice planowane, nowe uszczelki, nowe pierścienie... Ale i tak sprawdzimy.