Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jazda na światłach przez cały rok

makaronmc 25 Lut 2011 21:17 2198 25
  • #1 25 Lut 2011 21:17
    makaronmc
    Poziom 30  

    Witam

    Czy może słyszeliście żeby jazda na światłach przez cały rok miała w końcu zniknąć.

    W necie czytałem że w kwietniu PIS miało skarżyć ten projekt ale się rozbiło pod Smoleńskiem.

    Sprawa naprawdę ucichła, od dawna nie słyszałem nic w mediach.

    0 25
  • #2 25 Lut 2011 21:24
    yogi009
    Poziom 42  

    Zdążysz zapuścić brodę i odchować wnuki, zanim to wprowadzą. Im to się opłaca, spalanie o te 2-3% wyższe oznacza więcej paliwa, a od każdego litra mają dolę, a państwo akcyzę i podatki. To zbóje i tyle.

    0
  • #3 25 Lut 2011 21:27
    makaronmc
    Poziom 30  

    Widzę że pozostaje ich wyłapać, udowodnić winę i zrobić to co się robi z jeńcami ... :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    I zarabia szwagier posła który ma sklep z żarówkami i akumulatorami...

    0
  • #4 25 Lut 2011 21:31
    ogur3k
    Poziom 33  

    Niech żyją teorie spiskowe! :D

    0
  • #5 25 Lut 2011 22:13
    :
    Poziom 19  

    Znowu szykuje się bzdurna pogadanka ile paliwa trzeba spalić na zasilanie ~120W czy coś koło tego. (z 50cm3 na godzinę). To jest poniżej procenta.

    0
  • #6 25 Lut 2011 22:16
    ogur3k
    Poziom 33  

    : napisał:
    Znowu szykuje się bzdurna pogadanka ile paliwa trzeba spalić na zasilanie ~120W czy coś koło tego. (z 50cm3 na godzinę). To jest poniżej procenta.


    Ale zaraz zostaniesz zakrzyczany, że w skali roku i tych wszystkich samochodu które jeżdżą po drogach to wychodzą setki miliardów tysięcy hektolitrów :)
    Mnie 'wychowano' że się śmiga cały rok na światłach. I już, żadnego problemu.
    Tutaj (it) niema obowiązku jeździć cały rok na światłach. Albo może i jest, ale wszyscy to mają w nosie :) Ale jeżdżę na światłach, nie umrę od tego przecież :D

    0
  • #7 25 Lut 2011 22:20
    :
    Poziom 19  

    Liczę się z tym, szkoda tylko że nikt nie buntuje się na klimatyzację itp., tu by dopiero były wymierne oszczędności.

    0
  • #8 25 Lut 2011 22:28
    yego666
    Specjalista PLD

    Pomijajac wszelkie teorie spiskowe, oslow i poslow Pisy, PO...rancow i innych politykow ze szwagrami zarabiajacymi na akumulatorach, akcyzie i zarowkach, uwazam, ze swiatla to dobry pomysl.
    Wiele razy docenilem takie rozwiazanie. Swiatla i ich brak czynia na drodze ogromna roznice.
    Ten kto patrzy na to tylko z ekonomicznego punktu widzenia jest krotkowzroczny.
    Dla mnie zdrowie jest wazniejsze niz pare zlotych.
    Moge nie kupic sobie nowej MP3 lub innego go.na ale na bezpieczenstwo swoje i swojej rodziny nie bede skapil paru zlotych.

    0
  • #9 25 Lut 2011 22:33
    ogur3k
    Poziom 33  

    Akumulatory to Ty zostaw w spokoju :) Chyba, że masz odłączony alternator. Albo masz Malucha z prądnicą :)
    Wg. mnie to wątek się nadaj do HydeParku.

    0
  • #10 26 Lut 2011 08:11
    makaronmc
    Poziom 30  

    Ale panowie, przypomnijcie sobie to :
    +35 stopni na zewnątrz, upalny lipiec a ty z pełnym oświetleniem samochodu.

    Nowe samochody już są do tego przygotowane, bo włącza się dzienne, które są kilkoma diodami LED w reflektorze i tak można jechać.

    U mnie pracuję razem ze światłami mijania, każda żaróweczka podświetlająca...

    0
  • #11 26 Lut 2011 10:32
    kadel1
    Poziom 10  

    Ci co są za ekologią niech się przesiądą na komunikację zbiorową.
    Włączone światła 24h bardzo dużo dają. Nawet w słoneczny dzień na drodze auto jest bardziej widoczne ze światłami niż bez.

    0
  • #12 26 Lut 2011 10:52
    mmm777
    Poziom 29  

    1) Załączone przez cały czas światła 'krótkie' prawdopodobnie likwidują oszczędności uzyskane przez likwidację/ograniczenie trybu STB w elektronice.

    2)

    Cytat:
    Włączone światła 24h bardzo dużo dają
    . Nieprawda. Nie chodzi o wrażenie, a o wyniki badań.

    3) Wprowadzenie tego zrobiono z - charakterystyczną dla tego rządu - głupotą. Zamiast wprowadzić w nowych samochodach obowiązek instalacji oszczędnych świateł dziennych - kazano wszystkim, którzy dziennych nie mają, zapalić 'krótkie' - razem z lampami z tyłu.
    Nie rozważono innych, oszczędniejszych opcji, np. wykorzystanie do tego celu kierunkowskazów (sposób amerykański)/

    0
  • #13 26 Lut 2011 10:56
    wariato
    Poziom 43  

    kadel1 napisał:
    Nawet w słoneczny dzień na drodze auto jest bardziej widoczne ze światłami niż bez.


    Dokładnie. Podpisuję się pod tym obiema rękami/rękoma.
    Miałem niedawno taki przypadek. Jazda pod słońce - cholernie zdradliwe, droga wąska,na około las, na krawędzi jezdni lód i śnieg, zjechałem lekko na lewy pas (droga o małym natężeniu ruchu), na dodatek słońce odbijało się od śniegu i lodu na poboczu, ni stąd ni zowąd 100-150 przede mną zobaczyłem światła samochodu jadącego z przeciwka - przyhamowałem zjechałem na prawo i uniknąłem zapewne sporego huku i kosztów. I nie było tu mowy o moim nieuważnym prowadzeniu czy nadmiernej prędkości (jechałem ok 70-80km/h). Gdyby nie światła zapewne zobaczył bym ten samochód dopiero 30 m przed nosem co byłoby za późno. Karoseria auta strasznie zlała się z otoczeniem. Więc jak najbardziej w niektórych przypadkach światła są cholernie potrzebne i żadne oszczędności tego nie usprawiedliwią.

    0
  • #14 26 Lut 2011 11:02
    yego666
    Specjalista PLD

    Nie interesuja mnie wyniki badan statystycznych a to co wymysla amerykanie to moge co najwyzej w WC instalowac i to po przepuszczeniu przez silny filtr logiczny. Migacze sa do sygnalizacji kierunku a nie do innych celow.

    Zwolennikom oszczedzania kosztem bezpieczenstwa mowie stanowcze NIE.
    Nawet gdy nie bylo takiego obowiazku, jezdzilem z wlaczonymi swiatlami, a jesli znow ktos zmieni przepis to nie wplynie to na moje swiatla.

    W kwestiach wlasnego bezpieczenstwa polegam na swoim rozumie a nie na watpliwej jakosci rozumie urzedasow i ich chorych wymyslach.

    Dla mnie wazne jest, ze na drodze widze samochod z zapalonymi swiatlami z duzo wiekszej odleglosci i on widzi mnie.
    Daje to wiecej czasu na korekte swojego zachowania na drodze, ergo poprawia moje bezpieczenstwo.

    0
  • #15 26 Lut 2011 11:17
    mmm777
    Poziom 29  

    No i znowu kolejna liryczna opowieść - jak to ledwo uniknąłem śmierci dzięki zapalonym światłom... I nie zabiłem się, tak jak to się stało, gdy świateł nie było...

    Ale tu nie chodzi o lirykę, tylko o statystykę. Rzeczywiste skutki nie są zbyt widoczne...

    @wariato
    Kierowca samochodu z naprzeciwka był niewidomy, co rozpoznałeś po zamalowannych czarną farbą oknach?

    0
  • #16 26 Lut 2011 11:22
    qwertyuiop1000
    Poziom 24  

    Kolega tym stwierdzeniem ameryki nie odkrył ,tylko kolega pewnie nie wie jak wielkie szkody dla ludzkiego wzroku wywołuje czeste oślepianie zwłaszcza lampami mijania :idea: ,Wszystkim zwolennikom jazdy przez cały rok proponuje kupić sobie lampe halogenową i ustawić sobie ją przed oczyma i wpatrując się w nią wlączać i wyłaczać tak przez 24 h ..:D ,zobaczymy jaki będzie efekt :idea:.
    Stosowanie świateł mijania przez cały rok powoduje większe zagrożenie dla bezpieczenstwa w ruchu drogowym .Kierowcy zawodowi mogą to potwierdzić jak męcząca jest jazda ,gdy są oślepiani i poddawani tak dużym dawkom szkodliwego światła z lamp mijania ,a w porze letniej dodatkowo promieniami słonecznymi i tak przez cały czas pracy ,proszę spytać o to każdego kierowce TIRa i tych co jeżdżą bardzo dużo zawodowo .

    Ostatnio UE nakazała jednak wycofania obowiązku stosowania świateł mijania w ciągu dnia ,stwierdzając ,że ma to negatywny wpływ na bezpieczenstwo w ruchu drogowym .W naszym kraju jak na razie liczy się interes a nie bezpieczeństwo kierowców .:|

    0
  • #18 26 Lut 2011 13:39
    yogi009
    Poziom 42  

    A ja powiem tak, wkurza mnie obowiązek zapinania pasów, jestem dorosły, mam własny rozum, własne życie i zdrowie i chciałbym mieć możliwość samodzielnego podejmowania decyzji, czy mi się pas podoba, czy nie.

    Światła latem są nieporozumieniem, jak wskazują statystyki, nie zmniejszyła się liczba wypadków po wprowadzeniu obowiązku ich używania.

    W Wielkiej Brytani w 10 miastach robią eksperyment, wycianają zbędne znaki drogowe, światła na wielu krzyżówkach, itd. I okazuje się, że wypadków ubyło ZNACZNIE, bo kierowcy zaczęli MYŚLEĆ. Kiedyś nie było obowiązku zapalania świateł kiedy WIDAĆ i ludzie PATRZYLI i MYŚLELI. I dodatkowo nie byli przymuszeni jakimś gównianym rozporządzeniem, które urzędasy wprowadziły radośnie, żeby obywatelom dodać kolejny przymus. Niedługo każą instalować wyłącznie zielone muszle klozetowe, bo tak każe Unia. No trochę niezależnego myślenia. Komu odpowiadają możliwości techniczne (np. pasy, czy foteliki) niech ich używa, ma PRAWO, ale niech to nie będzie OBOWIĄZEK. Bo się skończy Orwell'em.

    Do tych, co są za światłami przez cały rok mam pytanie: zgadzamy się, że na poziom bezpieczeństwa ma wpływ przede wszystkim prędkość; czy zdarza się wam ją przekraczać ?

    Na razie kamery obserwują tylko ulice, ale jak się okaże za 5 lat, że w waszych sypialniach też TRZEBA je powiesić (np. z powodu monitoringu akcji serca - czyli niby dla Waszego dobra), to co ? Powiesicie ? Możliwości techniczne dla ludzi, ale nie wyłączajmy myślenia. Pozdrawiam.

    0
  • #19 26 Lut 2011 14:35
    ogur3k
    Poziom 33  

    yego666 napisał:
    Migacze sa do sygnalizacji kierunku a nie do innych celow.



    Migacze, kolego, są od migania.
    Może Tobie chodziło o kierunkowskazy?

    qwertyuiop1000 napisał:
    Wszystkim zwolennikom jazdy przez cały rok proponuje kupić sobie lampe halogenową i ustawić sobie ją przed oczyma i wpatrując się w nią wlączać i wyłaczać tak przez 24 h ..:D ,zobaczymy jaki będzie efekt :idea:.
    Stosowanie świateł mijania przez cały rok powoduje większe zagrożenie dla bezpieczenstwa w ruchu drogowym .Kierowcy zawodowi mogą to potwierdzić jak męcząca jest jazda ,gdy są oślepiani i poddawani tak dużym dawkom szkodliwego światła z lamp mijania ,a w porze letniej dodatkowo promieniami słonecznymi i tak przez cały czas pracy ,proszę spytać o to każdego kierowce TIRa i tych co jeżdżą bardzo dużo zawodowo .


    Hahahaha, naprawdę, teraz to wątek nadaje się do HP :lol:
    Wiesz jaka jest różnica między światłem prosto w oczy a światłem samochodu mijanego?
    Kierowcy zawodowi siedzą zazwyczaj troszkę wyżej niż Ci w osobówkach, tak po prawdzie to im prawie obojętne co tam ten mały człowieczek w małym samochodzie ma zapalone ;)
    Mam wrażenie, że wozi Cię mama samochodem do szkoły, a za kierownicą to Ty siedzisz jak samochód po podwórku przestawiasz.
    A tymi promieniami to już bełkot, szkoda gadać...

    yogi009 napisał:

    Światła latem są nieporozumieniem, jak wskazują statystyki, nie zmniejszyła się liczba wypadków po wprowadzeniu obowiązku ich używania.

    Światła cały rok są dobre, tylko że polaczki i ich głupota niszczą to.
    Mam światła= jestem dobrze widoczny= jestem kozak= mogę zapierdzielać.
    Efekty są takie a nie inne....

    0
  • #20 26 Lut 2011 15:19
    makaronmc
    Poziom 30  

    Użytkowniku qwertyuiop1000, skąd masz tego niusa że UE nakazała wycofanie jazdy na światłach 24/7.

    Jak to co piszesz jest prawdą trzeba pisać petycje do Donalda :)

    0
  • #21 04 Mar 2011 14:09
    Emujana
    Poziom 1  

    [quote="kadel1"]Ci co są za ekologią niech się przesiądą na komunikację zbiorową.
    ślepi nie powinni zasiadać zakierownicę

    Dodano po 2 [minuty]:

    kadel1 napisał:
    Ci co są za ekologią niech się przesiądą na komunikację zbiorową.
    Włączone światła 24h bardzo dużo dają. Nawet w słoneczny dzień na drodze auto jest bardziej widoczne ze światłami niż bez.
    Odp: ślepi nie powinni zasiadać za kierownicę

    0
  • #22 04 Mar 2011 15:55
    Staszek49
    Poziom 34  

    Moje zdanie w tej sprawie: jeśli "państwo" wprowadziło obowiązek jazdy w dzień na światłach (dobrze, że odpuszczono świecenie tylnych lamp), to winno też zmusić każdego właściciela auta (z wyjątkiem nowych z takimi światłami) do montowania oszczędnych lamp tj. z diodami LED. Upłynęło już kilka lat a w sprzedaży nadal bywa 2 lub 3 rodzaje lamp, które nie "podchodzą" do wielu aut. Aktualnie obserwuję, iż wielu kierowców jeździ na światłach tzw. postojówkach, p.mgielnych, mijania lub drogowych (oślepiając w dzień innych kierujących) albo na zamontowanych wszelkiego rodzaju podróbkach lamp, bez homologacji np. jakieś niebieskie "linijki", które są widoczne dopiero z bliska. W tej materii panuje tzw. "wolna amerykanka" a diagności i kontrole drogowe tolerują taki stan rzeczy.
    Podobnie ma się sprawa aut sprowadzonych z USA, które jakimś "cudem" w naszym kraju przechodzą badania na stacjach diagnostycznych, mimo iż mają światła postojowe w kolorze pomarańczowym lub światła kierunku z tyłu w kolorze czerwonym.

    0
  • #23 04 Mar 2011 16:29
    :
    Poziom 19  

    Przecież na niektóre stacje diagnostyczne nawet nie trzeba wjeżdżać :D

    0
  • #24 04 Mar 2011 16:36
    ogur3k
    Poziom 33  

    Aj tam, czepiliście się.
    Światła postojowe w kolorze pomarańczowym? Nie widzę problemu.
    Kierunki z tyłu w kolorze czerwonym? Nie widzę problemu.
    Wszystko zależy od rocznika samochodu i jego homologacji, co jest dopuszczone do ruchu a co nie, co jest dozwolone a co nie.
    Trochę Staszek49 przesadzasz, może u Ciebie w Rzeszowie puszczają te niby dzienne, diodowe lampy, ale w moim mieście i okolicach było to ścigane na potęgę.

    0
  • #25 06 Mar 2011 20:30
    dudek564
    Poziom 13  

    na zachodzie to normalne , powinna zostać ustawa raz na zawsze by światła były włączone przez cały rok

    0
  • #26 06 Mar 2011 20:37
    ogur3k
    Poziom 33  

    dudek564 napisał:
    na zachodzie to normalne , powinna zostać ustawa raz na zawsze by światła były włączone przez cały rok


    Co jest na zachodzie normalne? Ty w ogóle przeczytałeś wątek czy tak palnąłeś?

    0