Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Superb 1.9TDI AWX problem z turbiną?

26 Lut 2011 18:57 6021 12
  • Poziom 10  
    Witam.

    Mam problem ze skodziną jak w tytule. Problem polega głównie na braku mocy. Wygląda to tak:

    -pierwszy bieg idzie ładnie do 3tys obr więcej nie chce wkręcić.
    -drugi bieg od 2tys do 4tys.
    -trzeci bieg praktycznie wcale (jak sdi..)
    -czwarty bieg 2,7tys do 4tys
    -piąty bieg pow 2,7tys.

    Do tego moment w którym auto zaczyna właściwie przyspieszać jest bardzo mocno (za bardzo) odczuwalny. Jakby dostało kopa w tył.

    Inny ciekawy objaw: po odpaleniu reaguje na gaz bardzo mozolnie. Wkręcenie silnika na 4 tys obrotów zajmuje 3-4 sekundy od wciśnięcia pedału w podłogę (reaguje bez opóźnienia). Dobija do max 4.5tys. Po takiej przegazówce reaguje już bardzo żwawo, normalnie tak jakby się coś "przepchało" i można dobić do przerywania tj ok 5.5tys. Po wyłączeniu silnika i odpaleniu objaw powraca.

    Przewody szczelne, podciśnienia także, EGR wyczyszczony, filtr paliwa nowy.

    VAG pokazuje błąd 16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

    Po odpięciu przepływki jedzie jak niedoładowany diesel na całym zakresie obrotów.

    Czy ktoś z szanownych forumowiczów napotkał kiedyś podobną anomalię??

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    A miałbyś może jakieś wskazówki co można by zrobić aby możliwie najdokładniej określić co konkretnie jest przyczyną takiego zachowania?? Co należy wymienić??
  • Poziom 35  
    temat stary jak swiat
    vag i dołoz mu do pieca na drodze
    w wartosciach widzisz przepływke ile ma być ile jest i co z cisnieniem turbiny
  • Poziom 10  
    Witam. Zmajstrowałem coś takiego na 3 biegu.. ale chyba zacząłem od zbyt wysokich obrotów jak teraz wyczytałem..

    Skoda Superb 1.9TDI AWX problem z turbiną?
  • Poziom 35  
    przepływka malo daje
  • Poziom 10  
    Hmm jutro podmienię i przemierzę.

    Lecz mam jeszcze jedno pytanie. Istnieje możliwość aby ECM był jakoś elektronicznie uszkodzony i sam sobie fałszował odcztyty?? Tzn może bardziej praktycznie.. spotkałeś się z takim przypadkiem kiedykolwiek aby uszkodzenie ECM fałszowało odczyty z jakiegokolwiek czujnika??

    Pozdrawiam
  • Poziom 35  
    nie, raczej brak blędów, a czujniki były uwalone
    min czujnik cisnienia
  • Poziom 21  
    sprawdz wtyczke/kabelki od lmm, a potem podmien na nowa ...
  • Poziom 35  
    Problem leży w regulacji ciśnienia doładowania - turbo przeładowuje - do sprawdzenia siłownik podciśnienia przy turbinie jak i dźwignia kierownic spalin - jedno z dwojga się przycina albo obydwoje jednocześnie. Wskazania z przepływki są tak niskie jakbyś miał nieszczelność w dolocie pomiędzy obudową filtra powietrza a turbosprężarką. Zrób jeszcze log statyczny grupy 003 w trybie Basic Settings oraz 011 BS a wtedy podczas tego ostatniego przypatrz się w jakim zakresie co 10 sekund zmienia się położenie sztangi przy turbo.
  • Poziom 10  
    lmm sprawdzony tzn pin po pinie do sterownika, podmieniony na inny o tych samych numerach z innego (sprawnego) auta tez na AWX'ie. To samo. Do tego błąd 16485 ciągle powraca a w aucie z którego podmieniłem nie występuje. Siłownik przy turbinie trzyma. Całość chodzi dość ciężko ale płynnie.



    Wieczorkiem machne loga..
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązał "znachor" zawodowiec.. Niestety nie powiedział co było:) Przepływomierz bądź co bądź był sprawny. Mieszał coś przy kablach od niego i znalazłem rezystor leżący koło ECU.

    Nic nie wymienił raczej. Ale 200zl za wiedze sie nalezy:)

    Pozdrawiam