Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes 124 - elektryczne zagłówki

pmendel 25 Oct 2004 14:39 7299 9
  • #1
    pmendel
    Level 11  
    Witam,
    poszukuję informacji na temat naprawy elektrycznych zagłówków w MB W124, rocznik '89 /schematy, instrukcje, hinty..../
    objawy są takie, że zagłówki nie działąją, bezpieczniki są całe. Z problemem miałem na razie tylko kontakt telefoniczny - może ktoś podzieli się doświadczeniami?
    pozdr,
    zac
  • #2
    firdy
    Level 21  
    Zagłówki są chyba pneumatyczne. Jeżęli padłą pompa próżniowa to nie będą się składać.
  • #3
    gag
    Level 2  
    WITAM
    ZAGŁÓWKI SĄ ZASILANE PODCIŚNIENIEM , SPRAWDŻ ZAWOREK STERUJĄCY PODCIŚNIENIEM JEST POD TYLNĄ KANAPĄ PO LEWEJ STRONIE
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Gerri
    Mercedes specialist
    Nie ma pompki, podciśnienie idzie od silnika (benzyna) lub od Vacum-pompy (diesel) Jest to kabel chyba szary z paskiem o ile mnie pamięć nie myli. Zaworek pod siedzeniem zawiera prosty układ czasowy, że nawet po krótkim naciśnięciu przycisku zaworek przełącza na ok. 5-7 sek żeby nastąpiła prawidłowa reakcja pneumatyki.

    Sprawdź:

    Czy przewodem podciśnieniowym idącym od przodu auta pod siedzenie dostarczane jest w czasie pracy silnika podciśnienie

    Czy po włączeniu zapłonu i wysterowaniu zaworka klawiszem będzie słyszalny delikatny stuk włączenia i po paru sekundach wyłączenia.(trzeba odchylić kanapę tylną)

    Sprawdź napięcie na wtyczce, na jednym (chyba coś czarnego) będzie "15", brązowy to masa, i chyba brązowy z paskiem to sterowanie od klawisza (masą oczywiście)

    Jeżeli wszystkie punkty są OK, to sprawdź czy po uruchomieniu silnika i naciśnięciu klawisza na wyjściu zaworka pojawi się podciśnienie na parę sekund (trzeba zdjąć przewód podciśnieniowy idący do tyłu, w stronę zagłówków.

    Jeżeli płytka wyłącznika czasowego w zaworku uległa korozji (czasem się zdarza) to można ją wywalić. Ponieważ nie będzie zwłoki trzeba będzie dłużej nacisnąć klawisz i to wszystko

    Pzdr. Gerri
  • #6
    Sisar
    Level 5  
    mercedes 124 - elektryczne zagłówki mercedes 124 - elektryczne zagłówki Hej, ja też mam z tym problem. Po naciśnięciu przycisku, nie słychać żadnego pyknięcia. Czy możesz mi pomóc i napisać gdzie jakie napięcia powinny być na wtyczce od zaworka (trójnika) po naciśnięciu przełącznika od zagłówków na konsoli? Załączam zdjęcia wtyczki i zaworka. Na dwóch pinach wtyczki znalazłem ok. 12 volt, jednak po naciśnięciu przycisku na konsoli nic nie pyka. Podciśnienie dochodzi wężykiem [img-0] [img-1] do zaworka.
  • #7
    Gerri
    Mercedes specialist
    Znalazłem schemacik. Zaworek jest jednak sterowany impulsem plusowym - a nie masą jak mi się wydawało. Mam nadzieję, że teraz nie będziesz już miał wątpliwości jak to zdiagnozować.
    mercedes 124 - elektryczne zagłówki
  • #8
    Sisar
    Level 5  
    Bardzo, bardzo Tobie dziękuję.... zaraz będę to ogarniał... w moim aucie nie było fabrycznie tych zagłówków, tylko je dokupiłem i zamontowałem - nie mogło przecież od razu działać :)
  • #9
    Gerri
    Mercedes specialist
    No to jak montujesz, to X30 to jest taka listwa połączeniowa na bocznej ścianie przed przednimi drzwiami. Zresztą daj mi maila to ci coś wyślę.