Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Błąd blokady kierownicy (BMW e90)

Clip 26 Lut 2011 23:51 11665 4
  • #1 26 Lut 2011 23:51
    Clip
    Poziom 10  

    Witam.
    Po otwarciu samochodu świeci mi się kontrolka blokady kierownicy w "checku" mam błąd CAS 187 ELV Steering Lock Active. Move Steering Wheel to Restart.
    Blokada kierownicy działa normalnie, słychać jak się załącza po wyciągnięciu pilota i odblokowuje po włożeniu.
    Kilka razy siedziałem w wyłączonym samochodzie z wyjętym pilotem i po kilku minutach odzywał się gong i wyświetlała na desce ikona blokady.
    W ASO twierdzą że czasami pomaga upgrade oprogramowania za 600zł a jak nie to wymiana kolumny kierownicy za ponad 2 tys. (mechanizm blokady nie jest dostępny jako osobna część).
    Jak zdiagnozować w czym dokładnie leży problem?

    1 4
  • #2 27 Lut 2011 09:50
    macvir
    Warunkowo odblokowany

    Steering Lock Active. Move Steering Wheel to Restart. oznacza
    " Blokada kierownicy aktywna. Rusz kierownica do resetu"
    nie siedzie duzo w BMW, ale wydaje mi sie ze blokada sie aktywuje, jesli auto jest dluzej odwarte, nie odpalone
    pozdrawiam

    1
  • #3 27 Lut 2011 13:20
    AdamBawaria
    Poziom 12  

    Dokładnie jest tak jak opisałeś i nie ma co tu więcej diagnozować, bo nie ma innej metody na naprawę.
    Ten błąd w pierwszej kolejności wymaga upgradu programu w sterowniku "CAS", to pomaga w 90% pojazdów i na ogół się na tym kończy.
    Jeżeli to nie pomaga to niestety trzeba wymienić całą kolumnę kierownicy, koszt znasz.

    Pozdrawiam.

    1
  • #4 28 Lut 2011 23:12
    Clip
    Poziom 10  

    AdamBawaria napisał:
    Dokładnie jest tak jak opisałeś i nie ma co tu więcej diagnozować, bo nie ma innej metody na naprawę.
    Ten błąd w pierwszej kolejności wymaga upgradu programu w sterowniku "CAS", to pomaga w 90% pojazdów i na ogół się na tym kończy.
    Jeżeli to nie pomaga to niestety trzeba wymienić całą kolumnę kierownicy, koszt znasz.

    Pozdrawiam.


    Trzeba programować wszystkie sterowniki czy można samego CAS'a?
    Można to zrobić poza ASO?

    Tak wogóle na mój chłopski rozum to coś się nie trzyma kupy.
    Skoro to jest wina wadliwego oprogramowania to powinno wywalać błąd w każdym jednym samochodzie a nie tylko w niektórych.
    Z drugiej strony jeżeli jest to usterka mechaniczna/elektryczna samej blokady to co tu pomoże nowy soft?
    Możesz mnie trochę oświecic? :)

    0
  • #5 02 Mar 2011 23:24
    AdamBawaria
    Poziom 12  

    W ASO nie mają możliwości zaprogramowania jednego sterownika i przelecą wszystkie te które bedą wymagały upgrade-u. Ogólnie z tego co się orientuję to są fachowcy którzy mają możliwość programowania sterowników pojedyńczo.
    Dokładnie nie wiem co jest w tym oprogramowaniu że pomaga, ale z tego wynika że nie jest to tylko komenda włącz/wyłącz lecz przesył szeregu różnych informacji skladających się na zablokowanie lub odblokownie kolumny i może po użyciu takiej blokady kikaset razy coś zaczyna się nie zgadzać i system zaczyna reagować wyświetlaniem błędu, a kończąc na zupełnym braku możliwości włączeniu zapłonu.
    Samochodów z taką usterką jest naprawdę bardzo dużo więc BMW AG musiało znaleźć przyczynę usterki i widocznie poprawa softu przyniosła ządany efekt.

    0
  Szukaj w 5mln produktów