Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 1.6 16v przerywa na wysokich obrotach

27 Lut 2011 12:25 3549 8
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich. Od ok. miesiąca jestem posiadaczem Fiata Sieny 1.6 16v z 98r o przebiegu 172 tys. Przebieg pewny na 100% bo auto podarował mi wujek i miał je o nowości. Ostatni raz na przeglądzie serwisowym był z przebiegiem 165 tys. Auto chodź już leciwe jest igła z małym, ALE.
    Problem polega na tym, że silnik przyspiesza płynnie do 3,5 – 4 tys. na każdym biegu i dalej koniec. Zaczyna przerywać strzelać w tłumik. Na luzie, gdy go przegazuje dojdzie, do 5 – 5,5 tys. z zająknięciem przy 3,5 tys. kontrolka awarii wtrysku pracuje normalnie, spalanie w normie, zapala w największe mrozy, silnik pracuje równo i cicho stwierdził bym że tylko szumi do magicznej dla niego granicy 3,5 tys obrotów. Od czasu przejęcia autka wymieniony był w nim: filtr paliwa, filtr powietrza, olej+filtr i cały kompletny termostat. Przy 165 tys. wymieniony był rozrząd w serwisie fiata w tedy pracował normalnie. Naczytałem się i wysłuchałem już różnych porad w różnych warsztatach, więc wczoraj udałem się na diagnostykę elektroniki. I tu wielkie zdziwienie. Po podpięciu kompa wyszło, że wszystkie czujniki i sonda jest ok. jedyny błąd był na czujniku ciśnienia bezwzględnego. Został skasowany i po kilkunastu próbach nie powtarzał się. Odczyty z czujników i sondy przy pracującym silniku przebiegają prawidłowo z wyjątkiem tego ciśnienia w kolektorze dolotowym ten na wolnych obrotach lekko faluje góra – duł a przy 3,5 – 4 tys. dobija do szczytu wykresu. Po tym zabiegu mechanik zmierzył mi jeszcze ciśnienie w cylindrach, stwierdził, że jest bardzo dobre z różnicą miedzy cylindrami 0,2. Potem rozłożył ręce nie stwierdzając usterki skasował 150 zeta i do widzenia. Proszę o pomoc może ktoś miał podobny przypadek. Brakuje mi już i kasy i nerwów. Pozdrawiam wszystkich.

    Siena nigdy nie jeździła na gazie. Świece są nowe NGK a przewody BOSCH
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 32  
    pomiar sygnału tps-a bedzie potrzebny
  • Poziom 9  
    Dzięki za podpowiedź. Zmierzyłem oporność czujnika położenia przepustnicy. Między stykiem A – B jest 1160 om. Między A – C Od zamkniętej Do otwartej jest 1210 – 2050 om
    Pobrałem z sieci całą książkę o sienie. Według tej książki wynik AB jest dobry, wynik AC zły. Powinno być od zera do 1200 om ± 20% w max wychyleniu.
    Jeżeli się mylę to proszę o sprostowanie.
    Czy to właśnie stanowi problem z autem?

    Dodano po 39 [minuty]:

    Zapomniałem dodać jeszcze jedno spostrzeżenie. Jak go przytrzymam na (odcięciu - w jej przypadku 3,5 tys.) puszka kat zaczyna „świecić” robi się czerwona. Wniosek za bogata mieszanka, tylko z kąt to się bierze? Spala teraz około 9-10 l po mieście i na krótkich odcinkach. Jak już pisałem wcześniej odczyty z czujników i sondy na zapalonym silniku wszystkie prawidłowe poza tym jednym.
    Czytałem gdzieś, że w niektórych Fiatach sypała się mapa wtrysku. Może to jest przyczyna.
    Spróbuję zapiąć mu innego ECU
    Co o tym myślicie? Każda wskazówka jest dla mnie cenna. Pozrawiam.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 32  
    Od wysokiej dawki kat sie nie zrobi raczej czerwony,tylko od braku spalania w cylindrze

    Szukał bym problemu w WN (przewody i świece nowe to pozostaje cewka i jej sterowanie)
  • Poziom 9  
    Dziś zmierzyłem oporność:
    Cewki- na obu pierwotnych uzwojeniach ma po 0,9 oma powinna mieć 0,55 – 0,61. Na wtórnych 9400 om czyli w normie 8645 - 9555 Spadek napięcia w porównaniu z zaciskami Aku 0,4V na środkowym pinie cewki
    Czujnik położenia wału ma 1200 om powinien mieć 575 – 750, tu również spadek napięcia 0,4V
    Sonda obwód emulacji 5000 om w normie, obwód grzałki zero czyli grzałka nie pracuje.
    Założyłem nowy czujnik ciśnienia bezwzględnego, bez zmian.

    Zastanawiam się na wymianą czujnika położenia wału.
  • Poziom 9  
    Ja bym próbował wymienić świece i kable. Maiłem Tico i przy przyspieszaniu przygasał silnik wystarczyło wymienić kable i wszystko wróciło do normy.
  • Poziom 21  
    Problem występuje na ciepłym, czy na zimny silniku.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Witam, wałki rozrządu i popychacze do sprawdzenia,częsta usterka w tych silnikach.
  • Poziom 9  
    Przepraszam wszystkich, ale zapomniałem o tym temacie a wypadało by go zamknąć.
    Problem został rozwiązany w jeszcze marcu 2011. Kolega "jarsaw" trafił w 10. Zakupiłem wtedy kompletny rozrząd wraz oryginalnymi blokadami wałków rozrządu i wziąłem się do pracy. Po wymianie chodził jak złoto. Wałek zaworów wydechowych był przesunięty o jeden ząb i to była przyczyna niedomagań. Wniosek nasuwa się taki, że nawet serwis potrafi spaprać robotę.
    Temat zamykam. Jeszcze raz przepraszam i dziękuję za pomoc.