Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laptop z Vistą a livbox - brak połączenia pomocy!

27 Lut 2011 15:03 2024 25
  • Poziom 8  
    Witam,
    pisze ponieważ nie jestem w stanie sama uporać się z problemem.
    Posiadam Neostradę z livboxem podłączoną kablem do stacjonarnego komputera oraz laptopa z Vistą podłączoną wi-fi.Parę miesięcy internet na laptopie działał poprawnie od pewnego czasu przestał i nie mogę się połączyć ponownie mimo że restartowałam livboxa. Laptop widzi livboxa sygnał jest 100% a jednak połączenie Ipv4 i IPv6 są ograniczone. Próbowałam przypisać adres MAC i też to nic nie skutkuje. proszę o pomoc.
  • Poziom 11  
    Podaj więcej danych. Jaki tryb szyfrowania ustawiony jest w liveboxie? Jaki w laptopie?
  • Poziom 8  
    Jeśli o dobrze zrozumiałam to jest WEP i w laptopie też. A jeśli nie to nie za bardzo rozumiem.
  • Poziom 20  
    Przez LAN nie masz zabezpieczeń. Czy laptopowi przypisał DHCP poprawne IP?
  • Poziom 8  
    Mam coś takiego napisane: DHCP Włączone - Nie.
  • Poziom 20  
    Więc wpisz mu na sztywno. Ręcznie.
  • Poziom 8  
    No tak, a mogła bym prosić o instrukcję jak to zrobić? aż tak to ja się nie znam...
  • Poziom 20  
    A daj w liveboxie DHCP- tak. Po prostu włącz to
  • Poziom 8  
    A jak to włączyć?
  • Poziom 20  
    W liveboxie, bo chyba tam to sprawdzałeś?
  • Poziom 43  
    Napis DHCP włączone widnieje raczej we właściwościach połączenia aniżeli w Liveboxie.
    Najłatwiej będzie jak pokażesz miejsce, w którym jest to napisane(zrzutem ekranu)

    jeśli jest to we właściwościach połączenia sieciowego, to kliknij tam właściwości, potem 2x lewym myszki na "Protokół TCP v4" i tam zaznacz oba pola na automagiczne pobieranie adresu.

    Dodano po 6 [minuty]:

    PS Barti223 -
    Code:
    nie jestem w stanie sama 
    Code:
    mogła bym
    Code:
    Jeśli o dobrze zrozumiałam
    To kobieta, nie facet.
  • Poziom 8  
    Tak jak kolega mówi, jestem kobietą.
    DHCP włączone - Tak (dzięki piterus99)
    jednak połączenia IPv4 i IPv6 ograniczone...
  • Poziom 43  
    Spróbuj w tym samym oknie przypisac adres 192.168.1.3 z maską 255.255.255.0 bramą 192.168.1.1 i DNSem 194.204.159.1
  • Poziom 8  
    przypisałam, teraz dhcp jest wyłączone a ipv4 i 6 ograniczone nadal...
  • Poziom 43  
    naciśnij [win]+r, wpisz cmd [enter], w nowopojawionym oknie wpisz ping 192.168.1.1 i powiedz czy było tam "Upłynął limit czasu żądania" czy coś innego.
  • Poziom 8  
    upłyną limit czasu żądania - to mi się pokazało
  • Poziom 43  
    Wejdź w Centrum sieci i połączeń, po lewej(albo na dole) masz zarządzaj sieciami bezprzewodowymi, usuń stamtąd tą sieć od liveboxa i połącz się jeszcze raz.
    Użyj przycisku REG na obudowie liveboxa.
  • Poziom 8  
    Zrobiłam i jest napisane coś takiego:
    Ten komputer jest połączony z Neostrada, ale nie ma dostępu do Internetu.
    Może to być spowodowane niepoprawnym kluczem WEP lub słabym sygnałem sieci bezprzewodowej. (no i tu się nie zgadzam bo klucz spisałam z liveboxa a sygnał jest w 100% bo laptop stoi właśnie koło liveboxa)
    Jeśli łączysz się z punktem dostępowym do Internetu, być może musisz otworzyć przeglądarkę sieci web, aby ukończyć połączenie. (tu nie wiem o co chodzi)
  • Poziom 43  
    Zrestartuj liveboxa do ustawień domyślnych(długo przytrzymać przycisk reset) i skonfiguruj jeszcze raz. Upewnij się, ze masz pod ręką albo login i hasło do usługi albo umowę, bo będzie potrzebny jej numer. No i instrukcję, bo bez netu Ci nie pomożemy;)

    Jakbyś nie miała loginu/hasła to wpisujesz rejestracja(malpa)neostrada.pl i hasło rejestracja, po czym przechodzisz na stronę rejestracja.neostrada.pl i tam na podstawie numeru umowy generujesz login i hasło.
  • Poziom 8  
    Ponownie zrestartowałam, podłączyłam jak w instrukcji, lecz nie mogę go skonfigurować z laptopem.Nie wiem co się dzieje?
  • Poziom 29  
    Najlepiej podłącz laptopa przez kabel ethernet do liveboxa (czerwony port) i sprawdź czy wogóle internet działa, nie opisałaś czy przed tymi zabiegami nie działał internet tylko na laptopie czy na laptopie i stacjonarnym.
    Po restarcie livebox powraca do ustawień fabrycznych, nazwa użytkownika ustawia się rejestracja(malpa)neostrada.pl, hasło rejestracja, na tym loginie możesz otworzyć tylko www.tp.pl, więc może lepiej ustawić livebox po kablu, a jak będzie działać to można ustawiać po wi-fi.
  • Poziom 8  
    Tak jak już pisałam, internet wcześniej działał na stacjonarnym (po kablu) i na laptopie po wi-fi po pewnym czasie laptop się rozłączył i do tej pory nie mogę go połączyć.Próbowałam właśnie połączyć kablowo laptopa z livboxem i nadal nie mogą się skonfigurować nawet przez kabel. Ręce mi opadają bo już myślałam że chociaż kablowo się uda. Ponowni podłączyłam kabel do stacjonarnego i tu bez zmian działa poprawnie.
  • Poziom 29  
    Jeśli stacjonarny działa po kablu z liveboxa to livebox odpada i szkoda w nim szukać, problem będzie w laptopie, myślę, że pobieranie adresów IP i DNS-ów masz ustawione na automatycznie oraz podłączałaś laptopa do czerwonego portu. Żółty po restarcie może mieć ustawione włączone TV i wtedy internet z niego nie wychodzi.
  • Poziom 13  
    Rozumiem, że wciskasz przycisk REG na liveboxie zanim próbujesz się z nim połączyć bezprzewodowo?
  • Poziom 8  
    Tak wciskałam REG przed połączeniem bezprzewodowo.
    Podłączyłam kabel do czerwonego portu tak jak jest na instrukcji (pisało wtedy że wykryto kabel) nie jestem wstanie stwierdzić czy przy połączeniu kablowym miałam na sztywno wpisany IP i DNS czy ustawione na automatycznie.
  • Poziom 8  
    witam,
    podłączyłam livebox kablem do laptopa, zmieniłam na automatyczne pobieranie IP i DNS i zadziałał internet. Jednak podłączeniu i próbie podłączenia bezprzewodowo dostęp jest nadal ograniczony.Czy już zawsze tak będzie ze tylko podłączenie przez kabel będzie działało?