Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Astra II 99r.] Po kolizji nie startuje pompa paliwa

27 Lut 2011 20:19 2991 11
  • Poziom 22  
    Witam,
    problem jak w tytule. Bezpiecznik sprawny, przekaźnik sprawny - podmieniany, pompa sprawna. Po podaniu zasilania bezpośrednio na pompę (w skrzynce przekaźników) pompa startuje, auto odpala.
    Pozostaje według mnie jedynie ECU (bo plus na cewkę jest wystawiany właśnie przez niego). Czy w tym modelu jest jakiś bezpiecznik (np. w Megane na podłużnicy), który w wyniku wstrząsu daje ECU sygnał odłączenia pompy? Czy może generuje się jakiś crash data w ECU, który blokuje start pompy?
    Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Pascalt napisał:
    (bo plus na cewkę jest wystawiany właśnie przez niego).

    Tu jest błąd w interpretacji systemu
  • Poziom 22  
    Jak możesz, to popraw, będę wdzięczny.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Plus na cewkę (przekaźnika) jest po stacyjce, a minus z ECU (sterujący)
  • Poziom 22  
    Zgadza się - masz rację. Mimo wszystko tak, jak wcześniej pisałem - po podaniu plusa na styk przekaźnika zasilający pompę paliwa (zwarciu styków przekaźnika) pompa startuje, auto odpala.

    Problem pozostaje nierozwiązany.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Nie masz źle auto ci pali, szukaj tego plusa na cewkę i sprawdź czy masz minus z ECU na cewkę tego przekaźnika
  • Poziom 22  
    W tej chwili nie mam dostępu do tego auta. Orientujesz się może, czy w tym modelu nie ma czasami jakiegoś bezpiecznika wstrząsowego, który przerywa obwód zasilania pompy bezpośrednio lub generuje jakieś crash data w ECU blokując wystawienie minusa?
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Nie wymyślaj głupot
    Konsekwentnie szukaj uszkodzonego bezpiecznika lub przerwy w instalacji w wyniku kolizji
  • Poziom 22  
    Zastanawiające jednak jest to, że auto dostało w tył, natomiast całe sterowanie pompy (w którym ewidentnie leży problem) znajduje się z przodu, (stąd moje dywagacje).
  • Poziom 42  
    Pisanie tylko Astra II 99 to trochę za mało....
    Skoro podajesz napięcie na przekaźnik pin 87 i pompa chodzi to jest nie źle
    Na 86 masz mieć plus po stacyjce na 85 minus ze sterownika
    Coś sprawdź
    Mówimy o tym przekaźniku w skrzynce w komorze silnika?
  • Poziom 22  
    Silnik, to X16XEL (100KM).
    Tak, jak najbardziej o przekaźniku w komorze silnika.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Na 86. jest plus.
  • Poziom 13  
    sprawdz zasilania na przekażniku 30--> +30 , 86--> +15 , 87--> + , 85--> minuz ze sterownika . Ciągłość przewodow przekaźnik a sterownik silnika . Daj minus przez kontrolke i sprawdz czy będzie załączał przekaźnik ...