Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak nagrać organistę w kościele?

_admire_ 27 Lut 2011 23:26 2765 7
  • #1 27 Lut 2011 23:26
    _admire_
    Poziom 7  

Hmm, może temat trochę nietypowy, ale taki mam właśnie problem.
    Jestem laikiem w tych kwestiach a znajomy organista poprosił mnie o nagranie pieśni w kościele (klasyczne organy + wokal). Kościół jest b. duży, akustyka wydaje mi się super.
    Tylko ja dysponuję prawie niczym, tzn. mam dyktafon stereo OLYMPUS DS-30 (http://www2.olympus.pl/consumer/2581_ds-30.htm) i zwykły komputer. Znajomy wie, że jestem amatorem, ale człowiek ma super głos i genialnie gra więc chciałbym, aby wyszło z tego coś możliwie najsensowniejszego (człowiek jest starszej daty i nie ma mowy by zapłacić jakąś dużą kasę za profesjonalnego "dźwiękowca"). Nagranie będzie służyło do celów prywatnych i ewentualnie może do wydania chałupniczo płyty do sprzedaży w lokalnym kiosku. Czy może ktoś zatem mi poradzić jak się do tego zabrać? W szczególności:

1. Jaki wariant "sprzętu" wybrać:
    a) posiadany przeze mnie dyktafon DS-30 z oryginalnym mikrofonem stereo (taka mała kostka z minijackiem)
    b) jak wyżej, ale zamiast oryginalnego mikrofonu skombinować (kupić/wypożyczyć) jakiś lepszy do tego celu mikrofon - SKĄD???, JAKI???
    c) zamiast dyktafonu rozstawić kompa (zwykła karta dźwiękowa) i podłączyć lepszy mikrofon (jak w punkcie "b") - znowu pytanie jaki mikrofon i skąd go wziąć. Dodatkowo jaki soft byłby wskazany do tego rodzaju zadania ???
    d) jeszcze inny pomysł - może jest jakaś wypożyczalnia sprzętu, który mógłby tu mieć zastosowanie?

2. Gdzie rozstawić mikrofon / dyktafon - bliżej organów czy w głębi kościoła, gdzie jest większe echo?

3. Ewentualnie inne porady co robić a czego nie przy takim temacie?

Za wszystkie konstruktywne pomysły wszystkim serdecznie dziękuję!!!
    Marek

0 7
  • #2 27 Lut 2011 23:54