Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Router TP-Link TL-WR740N - Wifi "zacina się"

28 Lut 2011 09:19 13786 6
  • Poziom 13  
    Witam, kupiłem AP jak w temacie. Podłączyłem go do modemu z Dialogu, skonfigurowałem Wifi: kanał na stałe 1 (w moim bloku sprawdzałem są wykorzystywane kanały 4,6, 10 i 11), tryb tylko b/g, wyłączony broadcast SSID, zabezpieczenie WPA2 AES, moc sygnału High. Router jest umieszczony w kawalerce czyli zasięg wszędzie idealny. Objaw jest taki, że Wifi można powiedzieć, zamraża się. Tzn. mamy 2 laptopy, na jednym jest włączone radio online i przeglądarka, włączam drugi laptop, przeglądarkę i po chwili radio przestaje odbierać, strona wczytuje się i wczytuje. Po dłuższej chwili ładuje się normalnie. Taka sama sytuacja pojawia się gdy tylko jeden laptop korzysta z internetu. Internet potrafi działać bez problemu aż nagle zacina się. Co ważne poziom sygnału cały czas jest znakomity, AP umieszczony 1m od laptopa. Kiedy Wifi było takie zawieszone pingowałem do routera, stąd wiem że problem leży po stronie Wifi gdyż 2-3 pakiety na 4 w tym momencie były zgubione a czas wynosił rzędu 700 ms. Router ustawiałem już w kilku miejscach w pokoju na ile długość przewodu pozwalała tj. ok 1m i problem wciąż ten sam. Może ktoś się spotkał z takim problemem, router nowy mam kilka dni i od początku takie problemy, zastanawiam się czy po prostu go nie reklamować już. A może trzeba zaawansowane ustawienia Wifi zmienić, nie wiem.
  • Poziom 11  
    To niekoniecznie musi być problem zasięgu wifi. Aby ograniczyć usterkę proponuję;
    1. przekonać się czy "na kablu" też występuje taki problem.
    2. Upewnić się czy to nie jest wina WPA (niektóre karty/sterowniki mają z tym kłopoty). Wyłącz wpa na chwilę, zostaw otwartą sieć i testuj.
  • Poziom 17  
    zmniejsz moc na routerze! to po pierwsze
    2.: sprawdź czy nikt na lewo nie próbuje Ci się wbić na ten router
    sprawdzałeś czy na kabelku nie ma tego samego problemu?
  • Poziom 13  
    Tak na kablu sprawdzałem, wszystko jest ok, w momencie jak wifi się zatnie, podepnę przewód i odświeżę stronę to problemu nie ma. Moc początkowo była ustawiona na Low i efekt ten sam więc ten powód odpada. Co prawda dłuższych testów bez zabezpieczenia nie przeprowadzałem więc będę musiał to jeszcze zrobić, raz wyłączyłem szyfrowanie i chyba nie zauważyłem poprawy (ale to do przetestowania jeszcze przeze mnie). Natomiast gdyby to było powodem to o czym może to świadczyć ? Gdyby w obydwu laptopach karty nie wspierały WPA2 to chyba w ogóle by się nie łączyły ? Moja karta to Atheros AR5007EG.

    Dodano po 14 [minuty]:

    Tak sobie przypomniałem, jeśli chodzi o WPA2 to przez rok czasu korzystałem przecież z internetu przy pomocy też TPLinka tylko że inny model wykorzystującego właśnie WPA2 i żadnych problemów nie było, więc chyba w tym przypadku można wykluczyć szyfrowanie jako powód ?
  • Poziom 13  
    W czasie kolejnych testów zaczęły mnie nachodzić wątpliwości czy to nie może być wina modemu otrzymanego od Dialogu ? W domu gdzie podłączony jest AP do modemu cały czas występują problemy, niby sygnał jest ale internetu nie ma, pingi do samego AP są różne albo wcale ich nie ma. Wziąłem router do pracy, podpiąłem pod sieć, zmieniłem sposób dostępu w ustawieniach AP z PPPOE na Dynamic IP i problemy jak ręką odjął, zniknęły. Wifi działa idealnie, przy kodowaniu WPA2 i pozostałych ustawieniach. W domu nie przyszło mi do głowy iż tu może być problem gdyż kiedy router jest podpięty do modemu, a komputer kabelkiem do routera to problemu przy korzystaniu z internetu nie było. Ale teraz jak mam porównanie to zastanawia mnie fakt czy jakieś uszkodzenie modemu Speedstream Dialogu mogło by powodować taki efekt ? Że korzystanie w Wifi było by niemożliwe ? Jeszcze dziś spróbuję włączyć AP i sprawdzić łączność bezprzewodową bez podłączania kabelkiem do modemu, chyba że po prostu w moim mieszkaniu jest strasznie silne pole EM uniemożliwiające pracę na 2,4 GHz.
  • Poziom 13  
    Podsumowując, router jest ok, sprawdzony, działa, identyczna sytuacja miała miejsce z routerem D-Link, który w innym miejscu działa prawidłowo. Wniosek jest taki, iż coś musi "być" w paśmie 2,4 GHz. Dopiero stary router Zyxel poradził sobie, jednak i tak zerwane połączenia się zdarzają.