Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 2.0 HDI 90KM 2000r nie odpala

ttomasb 28 Lut 2011 14:29 15141 27
  • #1 28 Lut 2011 14:29
    ttomasb
    Poziom 9  

    Witam serdecznie
    Chcialbym sie do was zwrocic z pewnym problemem, mianowicie:

    Moj peugeot 406 2.0 hdi jezdzil, odpalal bez najmniejszych problemow, z powodu peknietej sprezyny stal nieruszany(nieodpalany) kilka tygodni, po wymianie odpalil na kablach (aku pada), maly objazd dla testu sprezyny, parkuje gasze i auto stoi kolejne 2 tygodnie niedotykane (brak ubezpieczenia). Po wykupieniu ubezpieczenia zadowolony podpinam kabelki zeby go odpalic i nic. Kreci jak szalony (na kablach) ale nie odpala. Robie dolewke paliwa bo rezerwa sie swieci ale dalej nic. Znajomy zaklinal sie ze to na pewno czujnik polozenia walu albo walka rozrzadu wiec wymienilem oba (nowe) i nic. Sprawdzalem zawor elektromagnetyczny w pompie, po dostaniu napiecia reaguje (dostaje z instalacji ok 8.9 V - nie wiem czy nie za malo). Probuje autostart i silnik odpala na 2 sekundy czyli ustawienie rozrzadu ok. Nie czuc zadnych spalin ani zapachu niespalonego paliwa wiec zakladam ze wtryski sie nie otwieraja.
    Co moze byc przyczyna? chyba ze ktores z moich zalozen jest bledne.
    z gory dziekuje za pomoc
    pozdrawiam

    0 27
  • #2 28 Lut 2011 14:35
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    Witam.
    Na początek proponuję sprawdzić za pompą wtryskową ,czy podaje paliwo na silnik, w trakcie rozruchu.

    0
  • #3 28 Lut 2011 14:49
    ttomasb
    Poziom 9  

    Zapomnialem dodac za poluzowalem delikatnie nakretke na metalowym wezyku doprowadzajacym paliwo do wtrysku i podczas rozruchu pojawia sie tam ropa

    0
  • #4 01 Mar 2011 11:28
    karola44-81
    Poziom 27  

    Naładuj porządnie akumulator. Najlepiej podłącz kablami do innego auta i nie odpalaj od razu tylko niech się to wszystko naładuje z innego silnika. Dobrze by było jakbyś w tym momencie kontrolował napięcie w instalacji.
    Ja ci powiem, że też podobną sytuacje miałem. Po weekendzie auto kręciło , a nie odpaliło. W końcu brakło bateryjki.
    Popołudniu podłączyłem do innego auta kable i dałem mu chwilę na podładowanie się. Napięcie ładowania wzrosło do ok 13,7V w instalacji. Jak się okazało auto odpaliło od strzała.
    Dobrze by było sprawdzić czy klemy i słupki akumulatora nie są brudne. 2,0HDI nie dość, że jest wybredny na paliwo, to jeszcze musi mieć kopa prądowego.
    Rozrusznik będzie kręcił i przy 9V, ale komputer już może mieć fochy przy odpalaniu.

    0
  • #5 01 Mar 2011 12:42
    stanislaw1954
    Poziom 41  

    Witam. Każdy diesel,potrzebuje dobrego akumulatora, ale taki sposób ładowania

    Cytat:
    Najlepiej podłącz kablami do innego auta i nie odpalaj od razu tylko niech się to wszystko naładuje z innego silnika.
    to niezbyt mądry.Od tego, są prostowniki i trzeba kilku, a nawet czasem kilkunastu godzin, żeby dobrze naładować akumulator.A jeśli rozrusznik,nawet po ładowaniu "słabo" kręci to czas na zmianę akumulatora.

    1
  • #6 01 Mar 2011 14:15
    andy1969
    Poziom 11  

    Wiaj ttomasb widać nie szukasz odpowiedzi na pytanie ale zadajesz nowy post a mowa o problemach z silnikami hdi opisana została w piękny sposób przez kolegę federalny link: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1374698.html wystarczy przeczytać powoli /lektóra mi pomogła/ i mój post link: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=7811809#7811809 i nie wydawaj na darmo pieniążków. pozdrawiam !

    0
  • #7 02 Mar 2011 08:04
    karola44-81
    Poziom 27  

    Andy i co w związku z tym? Podałeś link do twojego tematu, ale nie doczytałem tam odpowiedzi twojej, czy ustaliłeś przyczynę, czy nie.
    Tutaj piszesz: "/lektura mi pomogła/"
    Co wyszło u ciebie?
    Nieszczelności, zawór na pompie, wtrysk? Czy słabej jakości paliwo? Bo z tego co się orientuje to najczęstsze przyczyny. A może pompa paliwa w zbiorniku miała słabe ciśnienie?

    0
  • #8 02 Mar 2011 13:30
    andy1969
    Poziom 11  

    Witam. A więc kolejno zadałem pytanie w moim temacie bo miałem problem z 206-ką 2,0 hdi. Jest to auto żony. Nie wiedziałem co się dzieje bo nie miałem jeszcze hdi-ka. Partrzyłem to co wiedziałem. Potem znalazłem na forum temat federalnego i poczytałem. U mnie to był filtr paliwa i paliwo złej jakości, jak to kobieta tankuje "po drodze gdzie popadnie". A dzwoniąc po mechanikach to każdy mówił zawór wys. ciśnienia, pompa, wtryski. A to nic z tych rzeczy. I kiedyś też coś takiego miał kolega pojechał do mechanika a on od razu zawór wys. ciśnienia i 600zł za zawór i koszt założenia. Tak że trzeba uważać komu się daje auto, a jak działa hdi i jego wady opisał pięknie federalny. Więc ta lektóra sie przydała mnie bo nie dam się zrobić mechanikowi. I od tego czasu jakoś sobie radzę. Wiadomo przy poważniejszych problemach zastaje dobry mechanik. Pozdrawiam.

    0
  • #9 08 Mar 2011 21:52
    ttomasb
    Poziom 9  

    witam ponownie, dzis zalatwilem od znajomego to urzadzenie Lexia, nie wiem na ile jest on skuteczne ale krotko opisze co zrobilem:
    Nie mialem programu wiec musialem troche poszperac w necie, problemy z instalacja, ale sie udalo, po kombinacjach udalo sie go zaktywowac. Podpinam to do samochodu i robie test globalny: dostaje odpowiedz odnosnie silnika ze sprawdzanie bledow nie powiodlo sie. Co do ABS i PAS brak bledow, dla poduszki jakis blad.
    Czy moze to oznaczac ze komputer jest walniety?
    Jak wszedlem w opcje rozpoznawania kompa to podalo mi jego prawidlowy numer (taki jak na naklejce) ale pokazal sie komunikat ze komputer (kalkulator) jest nieodpowiedni do tego pojazdu.
    z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi

    -1
  • #10 09 Mar 2011 08:06
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 09 Mar 2011 08:42
    ttomasb
    Poziom 9  

    Moja pomylka, program to oczywiscie pp2000 a uzadzenie to takie z logo peugeota i citroena.
    Co do elektrozaworu to go wykrecilem i od razu widac ze to jest to, elektromagnes ktory po otrzymaniu napiecia wypycha taki pin ktory cos tam popycha i otwiera.
    O do systemu to jest to bosch, co tam wiecej pisze sprawdze i napisze.

    Pozdrawiam

    0
  • #12 09 Mar 2011 13:42
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 09 Mar 2011 14:21
    ttomasb
    Poziom 9  

    No przecierz o tym mowie (elektrozawor pionowo na pompie), i kto tu nie czyta uwaznie, tylko z gory zaklada ze cos innego wykrecilem i od razu to zepsuje. Nie wnoszacym nic nowego do sprawy "fahofcom" dziekuje.
    pozdrawiam

    0
  • #14 09 Mar 2011 15:20
    emeryt2
    Poziom 42  

    Nie unoś sie Kolego , nawet nie wiesz ,kto Ci podpowiada. Ja / nie tylko/ uważam Georgesgr - a za b.dobrego fachowca we francuzach. Dobrze radzi , zamiast na ślepo wymieniać lub zasilać "siecią" zawory , lepiej dać zarobić fachowcowi lub zawołać dobrego diagnostę!

    0
  • #15 09 Mar 2011 15:43
    ttomasb
    Poziom 9  

    A co to za podpowiedz "daj komus zarobic":
    Gdybym chciale dac komus zarobic to nie byloby tego tematu. Samochod jest warty ok 400 funtow( mieszkam w anglii) wiec jezli naprawa ma byc powazniejsza jest nieoplacalna, a malymi kosztami moge sobie przy nim grzebac jak sie nie uda to na zlom.
    A dalej

    Cytat:
    Jesli podaje ci numer (identyfikacja), to masz z nimm komunikacje i mozesz przeprowadzic diagnostyke (odczyt bledow, odczyt parametrow i testy elementow wykonawczych).


    Napisalem
    Cytat:
    dostaje odpowiedz odnosnie silnika ze sprawdzanie bledow nie powiodlo sie

    Wiec dla czego wmawia mi ze moge jak nie moge

    0
  • #16 09 Mar 2011 15:55
    emeryt2
    Poziom 42  

    Wpisz w naszą wyszukiwarkę " Peugeot HDI nie odpala ," poczystasz wiele podobnych przypadków , może coś to pomoże w Twojej sytuacji!
    To napisz ,że jesteś na saksach , a nie Dębica!

    0
  • #17 09 Mar 2011 16:09
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 09 Mar 2011 16:23
    ttomasb
    Poziom 9  

    W takim razie moze moglbys mnie oswiecic w jaki sposob, tak czysto teoretycznie bo w koncu jest za pozno, no i jeszcze dla czego jest za pozno. Bylbym bardzo wdzieczny.

    0
  • #19 09 Mar 2011 17:28
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 09 Mar 2011 18:01
    ttomasb
    Poziom 9  

    Pompa w baku pracuje, byla nawet wymieniana, moze rok temu. Co do tego zaworka, czy gdyby to bylo przyczyna, mozliwe jest pojawienie sie paliwa na listwie jak juz wczesniej pisalem.
    A wracajac do urzadzenia diagnostycznego, gdzie w peugeocie 308 lub 307 jest gniazdo i czy jest takie samo jak w 406? moglbym w ten sposob przetestowac peugeot planeta.

    0
  • #21 09 Mar 2011 19:29
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 27 Kwi 2011 10:29
    biodrus
    Poziom 2  

    Witam wszystkich
    Mam pytanie do Georgesgr`a.
    Oczywiście jeśli któryś z kolegów ma pomysł rada mile widziana.
    Zostało mi 3 dni do wyjazdu z teściowa i zaczynam panikować :-))
    Ale w kolejności
    HDI 2,0 110KM
    nie pali z kluczyka
    Ma wolne obroty i moc, pracuje równo ale tylo po zapaleniu z pychu lub autostartu
    Planet nie wykazuje błędów. Jest synhro. Ciśnienie wykazuje 170 i rośnie. Wtryski nie przelewają. Filtr zmieniłem. Akumulator ok.
    Dodatkowy objaw: zapalał po puszczeniu rozrusznika a nie podczas kręcenie. Stacyjka (kostka) ok. Po podaniu napięcia na rozrusznik z innego żródła podobne objawy.
    I tu skończyła mi sie fantazja.
    Proszę podpowiedz bo mam przechlapane jak Bolka trampki :-))
    Pozdrawiam i dziękuję na zaś.

    0
  • #23 27 Kwi 2011 18:51
    kybernetes
    Poziom 39  

    Załóż zworę z kabli rozruchowych (dobrych, grubych) pomiędzy blokiem silnika a klemą masową akumulatora i spróbuj odpalić.

    0
  • #24 27 Kwi 2011 20:38
    melas
    Poziom 27  

    Panowie skomentował mechaników-elektryków że nie dla nas kiełbasa także życzmy mu powodzenia, tym bardziej że podważa zdanie Georgasgs chyba mistrza w tych tematach, po drugie nie może zmierzyć ciśnienia na listwie chociaż używa jakiegoś tam fejsu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    GEORGESGR przepraszam za pomyłke w nicku.

    0
  • #25 27 Kwi 2011 22:58
    biodrus
    Poziom 2  

    Witaj kybernetes
    Wpadłem na ten pomysł ale nie dało to efektu.
    Zresztą myślę że podanie prądu na rozrusznik z obcego źródła powinno wyel
    Wczoraj podmieniłem wtryskiwacz bo za mocno przelewał
    Autko zapaliło parę razy i objaw powrócił.
    Fakt że po dłuższym postoju na poszukiwanie wtrysku.

    Nie wiem tylko jak interpretować korekty wtrysków podane przez PP
    Wygladają mniejwiecej tak
    1. 0,9
    2. -1,5
    3. 0,3
    4. 0,28
    Oczywiście nie sa to dokładne dane ale skala jest zbliżona.
    Dodam że to na niskich obrotach i na zimnym silniku.
    Pozdrawiam

    0
  • #26 28 Kwi 2011 09:23
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 04 Maj 2011 21:38
    biodrus
    Poziom 2  

    Witaj Georgesgr.

    No to zapłaciłem!
    Info od Ciebie przyszło o dzień za późno kurcze.
    Za namową oddałem 406 do serwisu diesla i wyjechałem w celach opisanych wcześniej :-)
    Po powrocie dowiedziałem się że to pompa.
    Nie będę pisał za ile bo nie chcę się denerwować.
    Fakt że pali.
    Zobaczymy czy na stałe.
    Myślisz że patrząc po objawach jest to możliwe?
    Wypadało by sprawdzić tą pompę co?
    Zastanawiam się czy nie wsadzić jej na miejsce zamiast tej nowej.
    Nie posądzam mechanika, ale myślę że to stało się przypadkiem że odpalił masę.

    Pozdrawiam

    No i miałeś rację. Nie był to objaw uszkodzenia pompy.
    Właśnie nie zapaliłem . Objawy identyczne.
    Jadę do speca na powtórną zmianę pompy.
    Tym razem na moją .
    Jeśli pozwolisz Georgesgr jak wrócę z warsztatu bardzo będę chciał skorzystać z Twoich rad.
    Odezwę się jak już odbiorę hadeika
    Pozdrawiam wszystkich

    0
  • #28 13 Maj 2011 23:25
    biodrus
    Poziom 2  

    Witam wszystkich
    Spieszę powiadomić że mój HaDej działa ! :-)
    Nie ukrywam że Przy twojej pomocy Georgesgr.
    Jesteś guru!
    Sprawdziłem zgodnie z poradą prąd na masie kalkulatora.
    Takiej dyskoteki jeszcze nie widziałem. Raz wykazywało ok zaraz potem jej brak.
    Podłączenie masy na krótko nic nie zmieniło.
    W związku z tym że nie jestem dobry w elektronice pojechałem do ekipy do Radomia.
    Tam po wstępnych oględzinach kalkulatora okazało sie że zagotował się oporniczek i tranzystor.
    Jak możecie się domyślać po paru minutach próba i wszysto działało.
    Tak że jeszce raz Georgesgr: dziękuję.
    Jeśli będę mógł pomóc polecam się kolegom.
    Pozdrawiam
    PS
    Poprzedni fachowiec zmienił pompę na starą i oddał całą sume.
    Bez słowa sprzeciwu, ale ze słowem przepraszam.
    Szacunek Panie Sławku P.

    -1