Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 jak przerobić lampy brytyjskie?

paczanga 28 Feb 2011 20:11 11132 18
  • #1
    paczanga
    Level 10  
    Witam wszystkich

    Posiadam kompletne reflektory brytyjskie do Peugeota 206 po liftingu czyli H7-H7 gładkie, wiadomo że nie przejdą przeglądu. Ale mam również kompletne reflektory europejskie z tym że mają połamane zaczepy ale odbłyśniki i lustra są ok.
    I mam pytanie czy wystarczy rozkleić lampy i przełożyć odbłyśniki? Czy ktoś już to robił? Czy jest to w ogóle możliwe? Jakieś blokady, zaczepy, sposoby mocowania tego odbłyśnika?


    Pozdrawiam
  • #2
    doctor81
    Level 17  
    Jeśli gładkie klosze to zmiana zwierciadeł.Robiłem w paru autach bezproblemowo.Ostatnio w 406,to 206 nie powinno być inaczej.Musisz uważać na kołki ustalające-łatwo połamać.
  • #3
    paczanga
    Level 10  
    Gładkie.
    Kołki ustalające? na nich trzyma się zwierciadło ? To są jakieś zatrzaski?
    Może dysponujesz jakimiś zdjęciami ? Trudno znaleźć cokolwiek o budowie lamp :(
  • #5
    paczanga
    Level 10  
    A co ma być? Dla mnie ważne żeby świeciły prawidłowo i przeszły przegląd. Na szkle nie ma chyba oznaczeń homologacji są na pewno na naklejkach z boku lamp. (obydwa komplety to oryginalne Valeo)
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przypatrz się dobrze!
    Nie prościej od przekładania tych kloszy, dorobić nowe uszy?
  • #7
    paczanga
    Level 10  
    W ostateczności przełożę klosze z tych europejskich.
  • #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja bym zaczął od sprawdzenia numerów tylnej obudowy, bo może się okazać, że ma kołki mocujące lustra w innych miejscach.
  • #9
    paczanga
    Level 10  
    A na co dokładnie patrzeć w numerach? Jak wspominałem obydwa komplety to Valeo i z tego samego rocznika 2003. Mogą się różnić mocowaniem?
  • #10
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na elemencie powinno być oznaczenie materiału, z jakiego jest wykonany i numer katalogowy elementu. Czasem są jeszcze numery formy. Data produkcji jest nieistotna. Mocowania w sumie powinny być takie same. Różnice będą na pewno w lustrach i biciach na szkle. Mocowania powinny być takie same...
  • #11
    paczanga
    Level 10  
    Jutro powinny wreszcie dotrzeć do mnie lampy brytyjskie. Najpierw porównam je z europejskimi :) Dzięki za pomoc. Jak porównam obydwa komplety to napisze czym się różnią.
  • #12
    paczanga
    Level 10  
    Lampy dotarły :) Mają homologację E2 więc francuską. A z opisu miały być angielskie :/ Od lamp "europejskich" różnią się lustrem światła krótkiego (mają o jedno załamanie więcej) teraz to nie wiem już która jest europejska a która angielska :/ Która z nich powinna mieć jedno załamanie więcej i w której lampie?
  • #13
    paczanga
    Level 10  
    Już po przekładce. Obyło się bez większych problemów lampy rozklejałem opalarką przy pomocy szpachelki, noża do tapet i zwykłego. Niestety ta guma nie nadaje się do ponownego sklejenia. Jutro będę kleił jakimś silikonem 1001 zastosowań, chyba że polecacie coś innego?

    Dzięki za pomoc i wskazówki :)
  • #14
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie jest ważna ilość tych załamań, a finalne ukształtowanie strumienia świetlnego. Możliwe, że te francuskie jeśli dobrze odczytałeś) lampy nadawały się bez przeróbek. Przecież tam jest ruch prawostronny.

    PS. Nie pisz posta pod postem! Następnym razem będę zmuszony zareagować ostrzej!
  • #15
    paczanga
    Level 10  
    Lampy do Peugeot 206 mają homologację E2 na kloszu i na naklejce bez względu na przeznaczenie do ruchu. Rozróżnić je można po naklejce z numerami lampy europejskie mają litery GTD.
  • #16
    bartoszbarto
    Level 10  
    Zrobiłem przekładkę świateł w Peugeot 607. 2 komplety lamp, polskie i brytyjskie (polskie bez uszu). Opalarka + szpachelka - rozklejenie wszystkich 4 sztuk. Wewnątrz polskich 3 odbłyśniki (od kierunków, główny i zewnętrzny kołnierz zaraz za kloszem). Potem przekładka (dobrze wszystko przytwierdzić, zresztą są zaczepy tam gdzie trzeba..) no i potem skleiłem lampy. Miałem akurat żywicę epoksydową, ale można użyć różnych klejów.
    Żeby wymontować reflektory, należy odkręcić błotniki, zdjąć przedni zderzak, odkręcić 3 uszy w lampach i włala:)
    Przeszedłem badanie tech bez problemu więc jest ok. Załączam kilka fotek.

    Pozdrawiam niedowiarków!

    PS. za używane lampy polskie na allegro musiał bym dać min 600 pln za szt. za nową VALEO 900zł w hurtowni w Poznaniu. Za podróbę DEPO podobno 450 zł/szt. Ceny z maj 2011.
    Jak by tego nie liczyć, oszczędziłem na dobrą wódkę:)

    Peugeot 206 jak przerobić lampy brytyjskie? Peugeot 206 jak przerobić lampy brytyjskie? Peugeot 206 jak przerobić lampy brytyjskie? Peugeot 206 jak przerobić lampy brytyjskie? Peugeot 206 jak przerobić lampy brytyjskie?
  • #17
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    E, to sprytny jesteś :D , tylko pytanie, jaką będzie to miało trwałość, czy spoiny nie popękają i zamiast wiązki światła, będzie jedna wielka chmura pary wewnątrz lamp. Życzę jednak, aby tak się nie stało - pozdrawiam.
  • #18
    bartoszbarto
    Level 10  
    Minęły prawie 2 lata, spoiny nie popękały, nie ma chmury pary wewnątrz, jestem zadowolony. Pozdrawiam!
  • #19
    bula_wrz
    Level 16  
    moim zdaniem do poklejenia wystarczył by klej do szyb :) szukasz kleju do wszystkiego to masz. polecam rękawiczki latexowe bo strasznie brudzi. miałem "przyjemność" kleić chłodnice wody na ten códowny specyfik. po dokładnym odtłuszczeniu przematowaniu i nałożeniu odpowiedniej warstwy nie więcej niż 10mm to trzyma że normalnie dzieci po dzieciach :)
    ale jak żywica epoksydowa zdała egzamin to z drugiej strony po co kombinować.