Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa -schemat grzania świec żarowych

robi4 10 Lut 2003 13:38 23470 20
  • #1 10 Lut 2003 13:38
    robi4
    Poziom 17  

    Opel Coprsa 1999rok 1.7 Diesel silnik Isuzu
    Poszukuję schematu elektrycznego albo całego samochodu albo układu sterowania grzaniem świec żarowych.Kobieta przywiozła samochód z usterką niedoładowania akumulatora.Po trzech dniach wyjechała na miasto i tam nie mogła samochodu zapalić.Pomierzyłem i okazało się że świece żarowe grzeja się cały czas i akumulator nie jest ładopwany (napiecie na akumulatorzxe 11.7V).Szukałem i znalazłem uszkodzony czujnik temperatury.Po wymianie jest tak
    -rano-przekręcam kluczyk, kontrolka grzania świec świeci ,świece isie grzeją,kontrolka gaśnie, zapalam samochód,układ znowu załancza grzanie świec i się wyłanczają po około 15-25 min
    -w ciągu dnia-silnik ciepły-przekręcam kluczyk, kontrolka grzania świec świeci,świece sie grzeją,zapalam samochód,świece się nie załanczają (czyli jest ok ale dopiero jak silnik jest ciepły)
    Dowiedziałem się że w tych silnikach jeżeli silnik jest zimny to jest tzw. dogrzewanie świec aż silnik osiagnie określoną temperaturę,tyle tylko że te świece nie powinny się grać na maxa tylko częścią swojej mocy.I tu właśnie jest uszkodzenie ale bez schematu chyba sobie nie poradzę.
    A może ktoś juz przerabiał ten temat?

    Pozdrawiam
    Robert

    1 20
  • #2 10 Lut 2003 16:24
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Miałem 2 tygodnie temu to samo w swoim Kadecie. Okazało się,że skleił przekażnik świec żarowych (pod maską).
    Po wyczyszczeniu styków jest OK.

    0
  • #3 10 Lut 2003 17:15
    robi4
    Poziom 17  

    Nieuważnie przeczytałeś mój post.Jak silnik jest ciepły to świece się wyłanczają.Problem jest tylko po uruchomieniu zimnego silnika aż do momentu kiedy sie zagrzeje.Sklejenie styków przekaźnika tu odpada.

    0
  • #4 10 Lut 2003 20:35
    jozefg
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czytałem,ale Corsa i Kadet to są bliżniaki - i pomyślałem że Ci to pomoże w zdiagnozowaniu...

    0
  • #5 10 Lut 2003 22:17
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 11 Lut 2003 07:00
    robi4
    Poziom 17  

    Dzięki za informacje.Dzisiaj do tego samochodu zajrzę i powiadomie o efektach.

    2
  • #7 11 Lut 2003 12:01
    robi4
    Poziom 17  

    Sposób kolelegi elektrit działa , ale nie do końca.Owszem świece sie nie załanczają po uruchomieniu silnika ,ale silnik pracuje nierówno i gaśnie.Myslę że dogrzewanie świec musi działać (jak podaię napięcia na świece silnik działa równo i stabilnie) tylko nie wiem jak to jest zrobione i gdzie tkwi uszkodzenie.Nie mogę tak zostawić samochodu bo jeździ nim 40 letnia kobieta , a jej nie da sie wytłumaczyć że na początku będzie szarpać a później jest ok.
    I dlatego przydałby się schemat.

    1
  • #8 11 Lut 2003 13:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 11 Lut 2003 16:37
    robi4
    Poziom 17  

    "Zaślepić zawór" - a gdzie ten zawór sie znajduje?
    Czy wystarczy tylko go odłaczyć?

    0
  • #10 11 Lut 2003 19:56
    robi4
    Poziom 17  

    Właśnie wróciłem z serwisu Opla.Dowiedziałem się że do wyłączenie świec muszą być spełnione warunki trzech parametrów"
    1.temperatura - przynajmniej +20C
    2.czas - nie mniej niz ok 6min na postoju
    3.prędkość - przynajmniej 18km/h
    Jeżeli jeden z tych warunków jest spełniony to sterownik wyłancza grzanie świec.W moim przypadku nie jest spełniony trzeci warunek.Sterownik nie dostaje informacji o prędkości pojazdu.Pytanie brzmi:gdzie jest umiejscowiony czujnik prędkości dla sterownika grzania świec żarowych?
    W niektórych modelach opla jest albo przy przednim prawym kole,przy skrzyni biegów lub z zegara szybkościomierza.Ale w tej Corsie nikt nie wie.

    0
  • #11 11 Lut 2003 20:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 12 Lut 2003 09:23
    robi4
    Poziom 17  

    Czy ja napisałem że to koniecznie musi być z deski?A informacje o predkości dostaje na pewno, cztałem w instrukcji serwisowej w Oplu.Ale nie napisali gdzie ten czujnik jest.Jak napisałem wcześniej, może być nawet na kole prawym przednim(Vectra).

    1
  • #13 12 Lut 2003 12:11
    bendix
    Poziom 12  

    Kolego "robi4" doradzę Ci jak dotrzeć do schematu, poniewż ja zanim kupiłem książkę "Opel Corsa 93" wydawnictwa AUTO, w której są wszystkie schematy elektr. ściągnąłem je ze strony www.corsa.of.pl
    Musisz zarejestrować się, nast. wejść w "inne" nast. w "pliki" i na samym końcu masz schematy CorsyB. Patrzac na schemat - nie ma połączenia urządzenia sterujacego świecami żarowymi z tzw. czujnikiem prędkości znajdującym sie w liczniku km. Jeden przewód idzie do wyłącznika termicznego płynu chłodzącego , osobny przekaźnik steruje świecami i jeden przewód idzie do kontrolki "nagrzewania wstępnego" w zestawie wskażników, trudno opisać to słownie, najlepiej mieć schemat.
    Pozdrawiam :)

    0
  • #14 29 Paź 2005 12:40
    pijany
    Poziom 12  

    ja ma dosc podobny problem z corsa B 1.5 silnik isuzu. sprawa wyglad a nastepujaca jak rano probuje opdalic diodka swiec nagrzewajacych sie wylacza przekrecam kluczyk i zonk rozrusznik kreci i nie zapala przytrzyma krecenia troche dłuzej to zaczyna zaskakiwac powolutku jak by paliwa nie bylo ON w przewodach po chwili odpala. a z wydech pojaiwa sie bialy dym.Gdy wyłacze i odpakle ponownie to za 1 razem. siwece sa nowe.
    jak mam sie uporac z tym problemem

    0
  • #15 30 Paź 2005 02:31
    robi4
    Poziom 17  

    A sprawdziłeś czy na świecach masz napięcie? - samo świecenie kontrolki nie gwarantuje że świece są zasilane, trzeba zmierzyć.
    Jeżeli napięcie jest ,to możesz mieć przestawiony zapłon.

    0
  • #16 30 Paź 2005 14:32
    pijany
    Poziom 12  

    a wiec sprawdzielm napiecie kontorlaka swieci ok4 sec. natomaist napiecie podawane jest na swiece ok 8-9sec. jego wartosc roscie po przekreceniu stacyjki od ok.10.49V do 10.90 V. czy te wartosci sa dobre a czasy ok ??

    0
  • #17 01 Lis 2005 23:29
    pijany
    Poziom 12  

    taki mały OT czy w corsie jest tzw żyd kontrolka rezerwy paliwa czy brak. Poniewaz nie zauwazylem azeby paliłą sie w moim aucie :|

    0
  • #18 22 Lis 2005 14:52
    joannmarii
    Poziom 10  

    Mam IDENTYCZNY problem z moja corsa 1.5 D (styczen 1995) jak opisal to pijany. Zmienilem swiece na nowe. Sprawdzilem, napiecie na swiecach: rosnie od ok 10.4 do ok 10.7V gdy sa grzane, potem po ok. 8sek rozlaczenie grzania - 0V.
    Problem z odpaleniem rano jak byl tak jest :-(
    Kilkakrotne grzanie swiec przed proba uruchomienia raczej nic nie pomaga :-(
    A tak przy okazji, pytanie moze banalne ale...:
    jak sprawdzic jaki silnik mam w mojej corsie - (nigdzie nie widze logo Isuzu) - jaki silnik moze byc jeszcze w tej corsie (GM?)

    0
  • #19 24 Lis 2009 19:30
    malyoz
    Poziom 1  

    sprawdź luzy na zaworach bo pewnie już masz popodpierane

    0
  • #20 24 Lis 2009 19:37
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Następny archeolog nam przybył.

    0
  • #21 16 Gru 2009 14:21
    SCOT11
    Poziom 9  

    Kolego robi4 napisz jak poradziłeś sobie z tym problemem dogrzewania świec? bo mam taki sam model autka i ten sam problem tyle że mi świece odłanczają się po 7 min. Już miałem wymieniać sterownik ale usłyszałem na forum że tak ma być.

    Dodano po 34 [sekundy]:

    Kolego robi4 napisz jak poradziłeś sobie z tym problemem dogrzewania świec? bo mam taki sam model autka i ten sam problem tyle że mi świece odłanczają się po 7 min. Już miałem wymieniać sterownik ale usłyszałem na forum że tak ma być.

    1